2 mannetjes konijntjes samen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:41

Zitten je konijnen van jongs af aan al bij elkaar??
Heb zelf ook 2 mannen en dat gaat prima! Paar weken geleden is er nog een 3e bij gekomen en zelfs daar keken ze niet naar om.

Zou gewoon proberen om te kijken hoe het gaat.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:45

gribaldi schreef:
Heb zelf ook 2 mannen en dat gaat prima! Paar weken geleden is er nog een 3e bij gekomen en zelfs daar keken ze niet naar om.

Oei ik kan me soms zo irriteren aan die onwetende reacties die niks dan onduidelijkheid zaaien.

The facts:
2 ongecastreerde ramen gaan niet samen (uitzonderingen altijd daargelaten van mensen die eigenwijs zijn en 't toch doen)
2 ongecastreerde rammen samen kunnen heel lief lijken, maar van het 1 op het andere moment vechten tot de dood er op volgt
2 gecastreerde rammen kúnnen goed samen gaan, maar nog steeds is het niet de ideale combinatie, kans op vechten nog steeds aanwezig, maar wel verkleind door de castratie
De beste combinatie is een gecastreerde ram met een voedster

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:46

`Je hebt idd uitzonderingen, maar de 9 van de 10x gaat het gewoon niet goed, en soms word het zo erg dat ze elkaar dood bijte.
Ik zou het er niet op wagen, maar dat is mijn mening

Focussed, dat is precies wat ik probeer duidelijk te make :)

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 10:49

Het gaat vaak niet goed, twee rammen samen, maar het is niet totaal onmogelijk.
Om de beste kans van slagen te hebben is het verstandig om ze inderdaad allebei te laten castreren, ze dan sowieso nog even 2/4 weken apart te laten zitten (als ze net gecastreerd zijn hebben ze nog even veel last van hun hormonen, vandaar is het verstandiger even te wachten)

En als je gaat koppelen inderdaad op neutraal terrein. Kijk het minstens even een uurtje of 3 aan, ga niet na een half uurtje naar binnen als het goed lijkt te gaat want schijn bedriegt.

Verder zou het dus zo kunnen zijn dat dit een hele tijd goed gaat, misschien wel 3 jaar en dat ze daarna opeens gaan vechten. Maar ik zou het inieder geval het proberen waard vinden ;)

Suc6 ermee!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:47

Focussed schreef:
gribaldi schreef:

Oei ik kan me soms zo irriteren aan die onwetende reacties die niks dan onduidelijkheid zaaien.

The facts:
2 ongecastreerde ramen gaan niet samen (uitzonderingen altijd daargelaten van mensen die eigenwijs zijn en 't toch doen)
2 ongecastreerde rammen samen kunnen heel lief lijken, maar van het 1 op het andere moment vechten tot de dood er op volgt
2 gecastreerde rammen kúnnen goed samen gaan, maar nog steeds is het niet de ideale combinatie, kans op vechten nog steeds aanwezig, maar wel verkleind door de castratie
De beste combinatie is een gecastreerde ram met een voedster

Dan zal ik wel de uitzonderingen hebben en wellicht eigenwijs }>
Mijn rammen gaan prima samen! En vechten dat hebben ze nog nooit gedaan dus dat is bij iedereen anders.
Ik irriteer me er juist aan dat jij en vele andere zo duidelijke mening hebben terwijl sommige dingen gewoon wel kunnen. Dus met je facts daar ben ik het niet mee eens.

En zoals de meeste zeggen probeer het eens op neutraal terrein, verder heb ik de ts niet horen zeggen dan ze elkaar aanvallen als ze bij elkaar zitten.....

WinSel

Re: 2 mannetjes konijntjes samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:51

Er zijn idd uitzonderingen, maar als TS geen risico's wil lopen moet ze het gewoon NIET doen.
Het gaat vaker fout dan goed.
En jij hebt dan waarschijnlijk een uitzondering, maar ik zal het niemand aan raden om te doen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:56

Ik zeg ook niet dat ze het moet doen, ze vraagt hier of het kan. Nou bij de een niet bij de ander wel, ken meer mensen die het doen en nooit problemen hebben gehad.
Wij hebben altijd hele groepen konijnen gehad en ook daar hebben we ze echt niet uit elkaar gehaald hoor.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:57

gribaldi schreef:
Ik zeg ook niet dat ze het moet doen, ze vraagt hier of het kan. Nou bij de een niet bij de ander wel, ken meer mensen die het doen en nooit problemen hebben gehad.
Wij hebben altijd hele groepen konijnen gehad en ook daar hebben we ze echt niet uit elkaar gehaald hoor.

In een groep is het een heel ander verhaal.
Zo lang er gelijk aantal of meer voedsters zijn zal je geen ruzie krijgen. (Misschien als je pech hebt met een vechtersbaas, maar over het algemeen niet)

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:58

Ik zou het ook niet doen hoor, ik heb ook twee konijnenmannen hier zitten en die kunnen elkaar door de tralies heen al niet met rust laten. Eentje hobbelt dan los in de tuin en de ander zit dan nog in zijn hokje maar dan staan ze constant te ouwehoeren...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:58

Maar ts heeft 2 konijnen, en als ze gaan vechten pakken ze elkaar, en soms echt tot de dood aan toe.
Daarom raad ik het zo streng af

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:01

Is het misschien een optie dan om de konijnen in een grote ren te zetten maar dan met een schot er tussen? Kun je ze beide buiten zetten zonder dat ze bij elkaar in de buurt komen. Tenzij ze erg hoog kunnen springen.... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:09

Maar konijnen zijn sociale dieren en moeten met soortgenoten leven ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:15

love_western schreef:
Maar konijnen zijn sociale dieren en moeten met soortgenoten leven ;)

Idd
Zoals ik al tegen TS gezegt heb moet ze de DA even bellen om te vragen of castreren nog mogelijk is omdat ze al wat ouder zijn,
Als dat nog mogelijk is, kun je ze laten castreren en dan een voedster er bij halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:22

Volgens mij als ze in goede conditie zijn kunnen ze nu nog gemakkelijk gecastreert worden :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:24

Dat denk en hoop ik ook, maar ze zijn al wat ouder, dus ik zou het toch even overleggen met de DA.
Ik hoop dat als het kan, TS het ook gaat doen...

chocobroodjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:25

In principe kunnen de rammen gewoon gecastreerd worden, als ze maar gezond zijn.
Gribaldi, we zeggen het niet om TS of andere mensen te pesten maar om ze te waarschuwen. Echt je moest eens weten hoe snel het kan gaan! Hoe vreselijk vals konijnen onderling kunnen zijn, en hoe onverwachts het kan gaan. En dat soort gevechten zie je bijna alleen maar tussen hetzelfde geslacht. Heel soms gaat het goed, meestal niet.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:28

@ chocobroodje: tuurlijk weet ik hoe konijnen zijn, ze zijn bij iedereen anders ik zei alleen maar dat die van mij wel samen gaan. Je hoort mij niet zeggen dat ze het moet doen of dat het bij iedereen goed gaat, dat helemaal niet.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:27

WinSel schreef:
Mag ik vragen waarom jullie rammen niet gecastreerd zijn, zodat ze bij de voedsters kunnen ?
KOnijnen zijn groepsdieren en rammen dus ook

de ren van de ram zit naast de ren van voedsters dus ze zijn ni alleen. ze zijn ni gecastreerd omdat ik af en toe nog ermee fokt. nu ben ik even gestopt.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:28

Ze zitten dus apart, dus zit de ram alleen
Jammer dat je fokt terwijl opvang en asiels over vol zitten....

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:32

Ik dacht dus ook dat 2 rammen goed zou gaan!

Ging het 2.5 maanden goed er was helemaal geen probleem totdat ik de volgende zag dat de andere nijntje helemaal onder het bloed zat! Stukje van de oor was er zelfs af, en de oog lag open. Ik zou het niet zomaar doen!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:15

WinSel schreef:

in mijn buurt niet. rammen zitten in hokken naast elkaar. dus ze zien elkaar en ruiken ook maar ik zet die niet samen! ik heb in het begin al genoeg wonden moeten verzorgen! dus mogen ze nooit samen. want die vechten echt tot bloedens toe zoals oor afbijten enz...

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:17

Dakario schreef:
WinSel schreef:

in mijn buurt niet. rammen zitten in hokken naast elkaar. dus ze zien elkaar en ruiken ook maar ik zet die niet samen! ik heb in het begin al genoeg wonden moeten verzorgen! dus mogen ze nooit samen. want die vechten echt tot bloedens toe zoals oor afbijten enz...

Nee, daarom zat het stadspark van Antwerpen vol met gedumpte konijnen en moesten er na de vangactie konijnen naar Nederland, omdat er in Belgie te weinig opvang is en geen plek. In Belgie is juist te weinig opvang en te veel gedumpte konijntjes.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:18

Ja daarom kunnen rammen dus niet samen
Maar jou rammen hebbden dus geen soortgenoot waar ze tegen aan kunnen liggen, kunnen likken enzo.
Dus zitten ze alleen.

En bedoel je met in mijn buurt niet, dat in jou buurt opvangen en asiels niet vol zitten ?
Maar dat betekend niet dat de andere opvangen niet over vol zitten...

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:19

Faniek schreef:
.

ik begrijp uw mening maar ik fok al tijdje niet meer.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 11:20

Je zei : Nu fok ik even niet...
Dus dat betekend dat je wel weer gaat fokken.....
Jammer