Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gribaldi schreef:Zitten je konijnen van jongs af aan al bij elkaar??
Heb zelf ook 2 mannen en dat gaat prima! Paar weken geleden is er nog een 3e bij gekomen en zelfs daar keken ze niet naar om.
Zou gewoon proberen om te kijken hoe het gaat.
Focussed schreef:gribaldi schreef:Zitten je konijnen van jongs af aan al bij elkaar??
Heb zelf ook 2 mannen en dat gaat prima! Paar weken geleden is er nog een 3e bij gekomen en zelfs daar keken ze niet naar om.
Zou gewoon proberen om te kijken hoe het gaat.
Oei ik kan me soms zo irriteren aan die onwetende reacties die niks dan onduidelijkheid zaaien.
The facts:
2 ongecastreerde ramen gaan niet samen (uitzonderingen altijd daargelaten van mensen die eigenwijs zijn en 't toch doen)
2 ongecastreerde rammen samen kunnen heel lief lijken, maar van het 1 op het andere moment vechten tot de dood er op volgt
2 gecastreerde rammen kúnnen goed samen gaan, maar nog steeds is het niet de ideale combinatie, kans op vechten nog steeds aanwezig, maar wel verkleind door de castratie
De beste combinatie is een gecastreerde ram met een voedster
gribaldi schreef:Ik zeg ook niet dat ze het moet doen, ze vraagt hier of het kan. Nou bij de een niet bij de ander wel, ken meer mensen die het doen en nooit problemen hebben gehad.
Wij hebben altijd hele groepen konijnen gehad en ook daar hebben we ze echt niet uit elkaar gehaald hoor.
love_western schreef:Maar konijnen zijn sociale dieren en moeten met soortgenoten leven
WinSel schreef:Mag ik vragen waarom jullie rammen niet gecastreerd zijn, zodat ze bij de voedsters kunnen ?
KOnijnen zijn groepsdieren en rammen dus ook
WinSel schreef:Ze zitten dus apart, dus zit de ram alleen
Jammer dat je fokt terwijl opvang en asiels over vol zitten....
Dakario schreef:WinSel schreef:Ze zitten dus apart, dus zit de ram alleen
Jammer dat je fokt terwijl opvang en asiels over vol zitten....
in mijn buurt niet. rammen zitten in hokken naast elkaar. dus ze zien elkaar en ruiken ook maar ik zet die niet samen! ik heb in het begin al genoeg wonden moeten verzorgen! dus mogen ze nooit samen. want die vechten echt tot bloedens toe zoals oor afbijten enz...