dierenverzekering, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: dierenverzekering, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:37

Wij zaten er ook al aan te denken om voorlopig alleen voor het basispakket te gaan voor de aanstaande kitten, eventueel kan dat over een paar jaar toch het pluspakket worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:41

Ja zo dacht ik dr ook over, wat ik wel jammer vind is dat het gebit niet in het basis pakket zit, maar net wat je zegt kan dat altijd nog later als ze ouder worden. Dan heb je al zoveel premie betaald dat daar ook wel eens een keer een reiniging van af kan.
Aanvullend is meer voor de hond, bv fysio of acupunctuur, zie je het voor je met een kat :+

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:42

Hahaha, nee niet echt. :P
Heb jij de twee oudste katten ook verzekerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:47

Nee heb dat wel geprobeerd, en Petplan wilde mij ook wel aannemen, ik moest daarvoor alleen wel naar de DA voor een algemeen onderzoek. Omdat hier dus nierfalen uitkwam (Bij de oudste wat toen toevallig aan het licht kwam) en de pers hartfalen had, werd het verzoek afgewezen, ze gaven heel eerlijk aan dat ik mijn geld die ik aan de premie zou uitgeven, beter kon besteden aan de kat zelf...
Ik zou dan ook rond de 40-50 euro per kat per maand gaan betalen, dat is natuurlijk belachelijk veel, als je weet dat ik voor de jongste (Maine coon kruizing) nog geen €100 per jaar kwijt ben.

Het geeft wel een heel veilig gevoel zo'n verzekering, ik heb hier nogal wat rondlopen, goed dat je je laat informeren Emytje, zo ben ik ook ooit begonnen.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:48

Verzekeren heeft grote voordelen:
- ook al is het in je idee maar iets kleins, je gaat naar de DA, want het word toch wel vergoed
- je gaat dieper graven als dingen onduidelijk zijn: je laat bijvoorbeeld dat biopt wel opsturen naar het lab om te weten wat het is óf je laat wel die echo maken om verder te kijken
- juist als je krap bij kas zit, is het juist verstandig om te verzekeren. De kosten van een vaccinatie en de sterilisatie kan je van te voren wel verzinnen, het zijn juist de onverwachte dingen die geld gaan kosten

Ik vind PetPlan erg prettig, want:
- ze zijn verbonden aan AUV dierenartsencoorperatie en heb nog nooit meegemaakt dat ze moeilijk doen met uitkeren
- hebben verschillende pakketten en aanvullende verzekeringen
- je kan via de dierenarts een maand gratis verzekering krijgen

Proteq heeft sinds kost het voordeel dat je met het laten zien van een klantenpas, niet hoeft af te rekenen bij de dierenarts. Proteq keert direct uit naar de praktijk. :)

Ik denk dat verzekeren sowieso een goede zaak is, bij wie dan ook! Kwestie van de polissen goed doorlezen en je keus maken.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:48

Verzekerd ook iemand zijn konijnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:52

Nee die zijn hier nooit ziek, dus daar ga ik geen verzekering voor afsluiten.

Over dat pasje gesproken over proteq hoor ik de laatste tijd wat minder goede geluiden,
ze zouden erg slecht uitkeren naar de DA's, (Dat vertelde een orthopeed mij) ze erg lang op hun geld moeten wachten.
Ook werden bepaalde behandelingen uitgesloten, die bij petplan weer wel vergoed worden

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:59

Hier zijn mijn konijnen ook niet verzekerd. Ik heb hier bewust voor gekozen, omdat je wil je de vaccinaties vergoed krijgen, een vrij hoge premie betaald per maand. Natuurlijk is het wel zo dat als er eentje last krijgt van verstopping en je naar een weekendarts moet, je een rekening krijgt waar je u tegen zegt, maar dan nog zit er in mijn ogen weinig verschil tussen de premiekosten en het zelf betalen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:00

Tja een verstopping kan ik zelf wel oplossen.. Maargoed ik vind de verzekering wel meevallen opzich en een van mijn konijnen is wel redelijk gevoelig.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:02

Heb jij je konijnen wel verzekerd?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:03

Nee. Maar overweeg het.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:06

Als je de deur vaak plat loopt bij de DA met je konijnen is het misschien geen verkeerd idee. Ikzelf doe het niet omdat we een aardig dierenartspotje op de spaarrekening hebben staan en het verschil tussen mijn gemaakte kosten bij de DA en de premie zeer minimaal vind.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:09

Tja ik zou in ieder geval eerder mijn konijn verzekeren dan mijn kat, omdat mijn kat nooit wat heeft en alleen voor entingen bij de DA komt en mijn konijn toch wel 4/5 keer per jaar bij de DA komt, maargoed dat weet je ook niet van te voren nu gaat het alweer een hele tijd goed..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:15

Nee inderdaad. Het blijft toch een soort van gokken. Ikzelf ben met onze katten vanaf februari af en aan bij de DA geweest en daar heb ik toch wel van geleerd. Maar met de konijnen ben ik maar 1xtje bij de DA geweest (zonder de vaccinaties meegerekend) en van dat konijn is de leeftijd niet eens bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:21

Idd bijzonder....de konijnen heb ik echt nog nooit wat mee gehad, ja een paar weken geleden voor het eerst een spuitje op een avond, na sluitingstijd omdat het dier op was (14 jaar) en niet uit zichzelf kon gaan....Daarentegen de katten wel, gebitsproblemen, tumoren onderzoeken en operaties (Gelukkig allemaal goed afgelopen maan dan gaat de teller echt lopen) vechtabcessen en wonden bij de kater, oormijt, wormen probleem.
Gelukkig gaat het de laatste jaren super, mag niet klagen maar dat klop ik graag af op ongelakt hout als je het niet erg vindt :D

Maar kan me goed voorstellen dat je je dieren in de verzekering wilt hebben Saskia, alleen zou ik het andersom doen :D

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:11

Ik had Petplan uit intresse van de week een mailtje gestuurd over hoeveel het zou gaan kosten om onze 13 jarige katten ook te verzekeren. De basis zou 16,08 euro worden, plus 23,83 en totaal 33,35. En dat is dus mits ze geaccepteerd worden. Nimueh word dat sowieso al niet met haar te snel werkende schildklier. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 14:51

dan krijg je het verzoek met het dier naar de DA te gaan voro een algeheel onderzoek en bloedtest, meestal komt daar wel wat uit waardoor ze hem uitsluiten maar het is het proberen waard!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:24

Chiqa schreef:
(Bij Proteq betaal je iedere declaratie 25% dat kan flink in de papieren lopen)

Ik betaal 19%...
Bij Petplan willen ze mijn honden niet hebben trouwens, ze zijn te oud.