De Bull Terrier! Vertel mij eens meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:58

pharagirlke schreef:
Over welke bull terier zoek je eigenlijk informatie TS? Want er is nogal een verschil tussen een Franse bulldog en een pitbull terrier.

Er is toch maar een soort bullterrier?

Diaz

Re: De Bull Terrier! Vertel mij eens meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 15:00

De Bull Terrier..

Dus niet een Pitbull, geen Franse, maar de Bull Terrier...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:03

Je hebt ook de staffordshire bull terrier en die is al heel wat jaren gefokt op een goed karakter in tegenstelling tot de pit bull terrier die wat minder lang op goed karakter gefokt worden. :)

Gewoon "bull terrier" heb je nog engels of amerikaans in en dat is gewoon een pitbull hoor klijntjuh. Tenminste, zo worden ze meestal genoemd. De officiële naam is inderdaad bull terrier :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 16-11-09 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 15:04

Ja dat lijkt mij ook Klijntjuh, een Franse Bulldog of een stafford is een totaal ander ras.
Dit is een bullterrier;

Afbeelding

(Oef wat vind ik die dingen lelijk :+ )

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 17:23

pharagirlke schreef:
Je hebt ook de staffordshire bull terrier en die is al heel wat jaren gefokt op een goed karakter in tegenstelling tot de pit bull terrier die wat minder lang op goed karakter gefokt worden. :)

Gewoon "bull terrier" heb je nog engels of amerikaans in en dat is gewoon een pitbull hoor klijntjuh. Tenminste, zo worden ze meestal genoemd. De officiële naam is inderdaad bull terrier :)

Ik heb het over de Bull Terrier.

Als ik het over een staffordshire bull terrier had, had ik dat wel gezegt ;) Als ik het over een pittbull had, had ik dat gezegd ;)

Ik heb het over de hond waar net de foto van is geplaatst ;)

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:29

Ik heb het idee dat wel meer mensen die tot nu toe gereageerd hebben, het eigenlijk over staffies en amstafs hebben...

Klijntjuh, ik kan je ook niet helpen, heb er nooit een gehad (maar wel één gekend, als kind, en dat was een ontzettend lief, lomp, vrolijk dier). :)

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:37

ik heb zelf een 14 jarige bull terrier.
heb haar als 4 jarige gekregen.
zij kwam van het woonwagen kamp af waar er daar op haar geschoten is en ze alleen maar in de schuur zat,en 1x per dag naar buiten mocht om te plassen.
ondanks dat zij in het begin,niet een echt geweldig leven heeft gehad is het een super hond.
ze is heel lief,maar ook superwaaks.
junken en alcoholisten en echte donkere mensen komen echt niet bij mij in de buurt,dan wordt ze echt gek en denk ik dat ze ze echt zou pakken.
binnen is het ook echt een waakhond,blaffen als er aan gebeld wordt.
als je de deur open doet altijd naast je staan en als het dan een vreemde is gelijk grommen en haar rughaar omhoog.
ik heb haar samen met een jack russel teefje,en dat gaat de ene dag goed en de andere dag fout.
voor de rest zijn het echte clowns vindt ik.
en ze kunnen verschrikkelijk lomp zijn.
en willen het liefst lekker op je schoot liggen slapen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 17:53

pharagirlke schreef:
Dat wordt dus ook wel eens een pitbull genoemd :+ En die wat ik gekent heb waren ronduit vals.

Ik denk dat die mensen erg weinig verstand hebben van hondenrassen dan, want de bullterrier heeft niets met de pittbull of de stafford te maken, is een compleet ander ras met een volledig ander uiterlijk.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:37

Leuk dat je een fora hebt gevonden over het ras.
Daar krijg je veel meer informatie dan hier, en menig mens kan je voorbeeld nemen dat ze eerst zich
verdiepen in een ras voor dat ze er beginnen succes er mee.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:58

Wij hebben vroeger ook een Bull terrier teefje gehad. Ik weet er niet veel meer van maar kan je vertellen dat het een superlief dier was. Ik was 2, speelde er vrolijk mee :) , ze was heel erg vriendelijk. Ze is helaas maar 4 jaar geworden, door een ziekte in de nieren, die wel vaker schijnt voor te komen bij Bull terriers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:04

Klijntjuh schreef:
@ humpy1, inderdaad ;) Van een aantal 'opmerkingen' hier word ik ook niet wijzer haha..

Dit zijn ook ervaringen Klijntjuh, lijkt wel of je alleen maar leuke dingen wilt horen,
óf stoort het je dat PG de rassen doorelkaar haalt?

Vraag aan PG; weet je zelf wel het verschil :D

hlidar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:13

ik vind bull terriers echt geweldige honden, mijn grootouders hadden altijd bull terriers, daar kwamen ik en mijn broertje (toen 3 of 4 jaar) altijd bij over de vloer. wij konden alles met die honden, over ze heen liggen, er bij in de mand als je zou willen. die honden waren zo ongelofelijk lief. wel blaffen als de deurbel gaat, maar vervolgens kwispelend naar de vreemde toelopen en geaaid op de buik willen worden... ik geloof dat mijn opa en oma, 5 of 6 bull terriers hebben gehad, en stuk voor stuk zo lief!
als ik genoeg tijd heb voor en hond wil ik heel graag een bull terrier, echt geweldige beesten

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:16

Een pitbull en een bullterrier hebben niets met elkaar te maken.

Mijn eigen ervaringen zijn beperkt tot de honden die ik op shows en bij showtraining tegen ben gekomen. Dat waren stuk voor stuk ontzettend vrolijke uitbundige en sociale honden. Misschien wel een beetje lomp en eigenwijs (blijft toch een terrier), maar heel aandoenlijk.

De Bull Terrier en Rasstandaard

Niemand kan een Bull Terrier met zijn uniek, eivormig, hoofd voor iets anders aanzien. Of hij nu wit of gekleurd is, als hij voor je staat dient hij een toonbeeld van kracht te zijn, waarbij zijn bouw doet denken aan de bouw en macht van een stier, waaraan hij trouwens gedeeltelijk zijn naam ontleent.

Het is een van oorsprong Engels ras, gefokt uit kruisingen van de Bulldog, de niet meer bestaande Witte Engelse Terrier, de Dalmatische hond en waarschijnlijk een scheut Barzoi of Greyhound bloed.

Hoewel zijn achtergrond mogelijk anders doet vermoeden is de Bull Terrier beslist geen vechthond. Integendeel, de moderne Bull Terrier kan zich als elke andere hond gedragen.

De huidige Bull Terrier is omstreeks 1850 in Engeland ontstaan, maar is gedurende de afgelopen 150 jaar veel in uiterlijk veranderd. Hoewel het uiterlijk en ook het karakter veranderd zijn, de agressiedrempel verhoogd is, blijft een Bull Terrier een echte temperamentvolle terrier, dus: eigenwijs, niet erg gehoorzaam en een individualist, die vaak meent het beter te weten dan zijn baas.

bovenstaande even hiervan gejat: http://www.bullterrierclub.nl/bullterrier_rasstandaard.htm

TS: het lijkt me inderdaad verstandig om je te laten informeren door mensen die het ras echt goed kennen. Ga eens naar een show en praat met goede fokkers.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:21

Chiqa schreef:
Klijntjuh schreef:
@ humpy1, inderdaad ;) Van een aantal 'opmerkingen' hier word ik ook niet wijzer haha..

Dit zijn ook ervaringen Klijntjuh, lijkt wel of je alleen maar leuke dingen wilt horen,
óf stoort het je dat PG de rassen doorelkaar haalt?

Vraag aan PG; weet je zelf wel het verschil :D

Jep. Ik ken het verschil. Jij ook?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:23

Ik heb een kruising bull terrier (zie profiel), echt een geweldige hond.
Ligt het liefst de hele dag languit op de bank, op bed of op schoot. Is gek op aandacht en mensen, ook vreemden en vooral kinderen vindt ze geweldig. Ze gaat super met andere honden, hoewel ze zich niet op de kop laat zitten als ze echt lastig gevallen wordt. Katten gaat nu ook goed, maar kleinere dieren (konijnen, egels etc) en grote dieren (koeien, paarden) gaan niet, die wil ze pakken helaas.
Ze is gek op zwemmen, spelen en in de zon liggen. Stronteigenwijs, maar kan wel ontzettend goed luisteren (hoewel... op haar manier dan....).

kortom, de perfecte hond :D

jeanet01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:32

ahh bulletjes.
De eigenaar van het honden pension waar ik in mijn jeugd (lees een eeuw geleden) stage heb gelopen was weg van bull terriers. Volgens hem waren het honden met een behoorlijke plaat voor hun hoofd, echte mannenhonden waar je tenminste lekker mee kon ravotten zonder dat je je als man hoeft in te houden. Die wel duidelijk hun plaats moeten weten
de bullen die ik in het pension gezien heb waren allemaal even vriendelijk en speels

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 19:38

pharagirlke schreef:
Klijntjuh schreef:

Ik kan ook wel vertellen hoe mijn broertje van 5 een bepaald ras noemt, betekent niet dat ze zo heten pharagirlke ;)

*zucht*

Wat nou zucht...
Ze worden gewoon geen pittbulls genoemd..
kan je wel zuchten, maar wat jij geeft is nou niet bepaald juiste info ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:41

pharagirlke schreef:
Jep. Ik ken het verschil. Jij ook?

Nou zoals je ziet kan weet ik over welke hond het gaat en haal ik er geen pitbull.stafford of franse bulldog bij
Jij echter wel;
pharagirlke schreef:
Over welke bull terier zoek je eigenlijk informatie TS? Want er is nogal een verschil tussen een Franse bulldog en een pitbull terrier.

Kan me voorstellen dat dit erg verwarrend is want het is op een op zichzelf staand ras en heeft niets met de rassen te maken die jij aanhaald ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:43

Ik zeg dat ik er niets aan kan doen dat sommige mensen ze verwarren met pitbulls. Vervolgens geef ik informatie over een Bull terrier die op zes maanden al aanviel. Het kunnen vast lieve honden zijn, maar er kunnen ook zulke exemplaren tussen zitten. Daar moet je gewoon mee opletten. En meer ga ik er niet meer over zeggen :+

Zoals je misschien kon lezen chiqa, al weet ik niet of je dat gedaan heb, hadden op pagina een mensen het over een franse bulldog, een stafford enz waardoor ik hoopte dat TS duidelijkheid kon geven.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:46

bull terriers op show zijn ook niet altijd even lief hoor.
Ken zelf een geval waarbij de bullterrier de keurmeester aan had gevallen. (ik moest die man naar de ehbo brengen).

Galexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:56

Ik had een bull terriers, een reutje, gekocht met 8 weken, bij de foutste fokker die je, je kan voorstellen, de moeder was er niet bij, en de pups lagen 3 kamers verder, en toen we er de eerste keer waren, wisten we dat we daar geen pup moesten kopen, maar ik was verliefd op onze king. ( ja de naam doet het ook hahaha) Ze zijn eigewijs. Hebben problemen met honden die groter dan hun zijn. Wij hadden er een poedel dame bij van 16 jaar, en zij was echt de roedel leidster. Hij had daar geen problemen mee. Ze zijn echte clowntjes, willen je plezieren, maar je moet ze laten weten wat voor een plaats dat ze hebben, niet op de bank, niet op bed. Niet op hun afgaan, maar hun roepen. heel simpele basis dingen, als je die door hebt, dan heb je geen lievere hond dan een bulletje. Maar ben je niet consequent, dan moet je voor een ander ras gaan.
Een bull terrier, kun je niet vergelijken met een pitbull. Heb je vragen kan dat altijd via pb.
groetjes

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 19:56

Een show is dan ook geen plek voor zo'n ras ;)
Ik ga binnenkort mee met een bull terrier wandeling! :D Ik denk dat ik daar meer van de honden zal proeven dan op een show ;)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:00

Ik heb een kruising Bullterrier, helaas zwaar verknipt door de vorige eigenaren. Bij mij thuis is hij geweldig lief. Maar buiten is het een opgefokte man, als hij een andere hond ziet dan wil hij die wel verscheuren!
Daarom loopt hij buiten met een muilkorf, en altijd aan de lijn. Met training gaat het wel steeds beter.
Hij kan wel super met mijn mechelse herder!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:12

Moderatoropmerking:
Een aantal off-topic reacties zijn verwijderd. Kunnen we het een beetje netjes houden hier?
Persoonlijke aanvallen zijn niet de bedoeling en dragen totaal niet bij aan een gezonde discussie.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:17

Wij hebben een Bull Terrier teefje. Het is een ontzettende goedzak, eigenlijk meer een sukkeltje. Sociaal tegen andere honden en dieren. Die van ons ligt bijv. altijd heerlijk met de katten te dutten. Ook is ze waaks als het gaat om de familie te beschermen. Niet gemeen, maar wel blaffen en grommen als ze het niet vertrouwt. Alleen zijn Bull Terriers ontzettend eigenwijs en leren niet makkelijk, een goede opvoedingscursus is wel noodzakelijk.