Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:21

Kan het ook mee spelen dat je in huis met haar speelt? Dat ze daarom binnen ook wil spelen, dan de aandacht niet krijgt die ze wilt, en daarom gaat slopen of stoeien?

Merkte bij onze hond, toen wij nog binnen speelden, dat wanneer ze wou stoeien gewoon boven op mij sprong. Begon te blaffen/piepen, heen en weer racen in huis.
Nu spelen we alleen nog buiten, en wanneer ze binnen weer "vervelend" begint te doen hoef ik alleen maar mn wijsvinger op te steken en boos te kijken en ze stopt.
Binnen is nu voor rust en slapen. Buiten doen we gek en mogen we stoeien.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:22

kiwiwitje schreef:
LinsxDot schreef:
Het gaat niet persee om het geld hoor! Alleen ik vind over de 300 euro als uitprobeersel beetje te aangezien zij al vaak bij dierenarts loopt mijdt in der oren litteken op der hoofd wat ontsteekt enz enz enz! Word het een duur hondje. Ja maar ze deed al vanaf pups af aan in de bench en gaat ook gerust erin liggen soms is het echt een pisbom die rond huppelt hihi! Dierenarts en gedragstherapeut vonden dat wel heel raar dat ze het sowieso in de bench doet en er in gaat liggen! Dat gillen word je ook dood ziek van als je wilt uitslapen na hele week werken nouja uitslapen uurtje of 8 is mevrouw om 5 uur al aan het gillen! Ik heb het gevoel dat ze de bench niet oke vind! Als ze eenmaal moet slapen is het goed maar zodra ze iets hoort of er geen zin meer in heeft zet ze haar zang carriere weer in

Maar ergens is het ook niet meer te doen. Als je alles blijft uitproberen, zeker zonder resultaat, houd het een keer op. En als het dan goedkoper kan, in ieder geval als je niet weet of het iets uithaalt, is dat wel prettig :P

Er zijn stiekem veel honden die het in de bench doen. De fokker van die van ons, had het hem geleerd.. net als dat piepen in de bench betekend dat hij eruit mag. Of dat het normaal is dat meubels opgegeten werden enzo.

Nee en we hebben er 2 en ook gewoon onze kosten per maand is het nodig oke maar als uitprobeersel kan ik beter nog 4 paarden nemen bij wijze van! Ik ben echt de beroerste niet en probeer alles uit maar moet wel leuk blijven!
Ik vind poepen en plassen en piepen in de bench not done! En meubels op eten ach man! We maken er thuis wel is grapje over maar eigenlijk baal ik er ontzettend van mijn reu deed wel is een pen opeten en zat dan onder de inkt en keek dan heel schattig van it wasnt me! Of me uggs helemaal uit elkaar getrokken maar die gaf je op ze kop en klaar! Zij zit gewoon buiten ons houten bankje te bewerken! Of binnen onze salon tafel of sidetable de hoekjes af te schaven of de plinten los te trekken en op te eten of de dorpel een hapje uit te nemen! We maken er grapjes over dat ze waarschijnlijk timmervrouw is! Maar op moment dat het gebeurd denk ik pfff had ik maar behang dan zat je er nu achter

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:25

youaremystar schreef:
Kan het ook mee spelen dat je in huis met haar speelt? Dat ze daarom binnen ook wil spelen, dan de aandacht niet krijgt die ze wilt, en daarom gaat slopen of stoeien?

Merkte bij onze hond, toen wij nog binnen speelden, dat wanneer ze wou stoeien gewoon boven op mij sprong. Begon te blaffen/piepen, heen en weer racen in huis.
Nu spelen we alleen nog buiten, en wanneer ze binnen weer "vervelend" begint te doen hoef ik alleen maar mn wijsvinger op te steken en boos te kijken en ze stopt.
Binnen is nu voor rust en slapen. Buiten doen we gek en mogen we stoeien.

Ze speelt spelletjes in haar "eigen" kamer waar de bench staat en niet in de woon kamer! Dan vliegen namelijk al me meubels de lucht in dat wil ik sowieso niet hebben! En stoeien mag ze van mij ook niet ze kent geen stop en bijt gerust heel hard in me hand! Of tuigt me hele reu af! Zij kan niet zachtjes spelen of stoeien ik doe denk spelletjes met der en af en toe mag ze buiten los even uit razen maar wil haar buiten ook niet teveel haar ding laten doen kwa spelen aangezien ze dan weer loopje met me neemt! Ze moet gewoon echt eerst luisteren voordat ze mag stoeien met me reu ze heeft hem al keer een mank pootje ebeten of gat in ze wang

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:27

Afbeelding
S.o.s het spookje is wakker! :')

kiwiwitje

Berichten: 20162
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:27

Ja wij namen hem mee naar huis en ik kreeg ook een hartverzakking toen ik bij de fokker zag wat ie uithaalde. Maar sinds wij hoefjes hadden en andere kauw dingen was dat eigenlijk over. Heel gek want bij de fokker hadden ze ook van alles liggen. Schoenen deed ie in het begin wel. Maar we hadden hem altijd te snel in de gaten. :') Dus die lol was er zo snel van af..

Als het goedkoper kan en het werkt zou het natuurlijk top zijn! Ik ga de laatste twee supplementen in de decembermaand gebruiken bij Boellie. Want hij wil nogal eens heftig reageren op harde geluiden. Sinds hij er een keer van geschrokken is. Het is wel bijna helemaal weg, maar met de decembermaand vind ik het nog wat spannend.. Zou het zo erg vinden als hij de hele december maand of met oud en nieuw helemaal over de flos is. En we hebben nog staan, van de kat. Dus dat kwam goed uit :P

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:06

Ik at een koekje. 3x raden wie er niks hebben gehad :Y)

Afbeelding

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 19:13

youaremystar schreef:
Ik at een koekje. 3x raden wie er niks hebben gehad :Y)

[ [url=m/sbGsOS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is heeeullllll zielig!
Als ik ergens hekel aan heb is bedelen als ik me reu aan kijk en zeg draai draait die gelijk ze hoofd weg en als je dan niet kijk zie je ze oogjes draaien :') en zij springt gerust op je nek om hapje te krijgen!

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 19:17

Ik vind ook altijd erg grappig zij bedelt altijd met der hoofd schuin en dan heen en weer heel eten volgen en druppel kwijl uit der mond bahAfbeelding
Had hem ingezoomd wij zitten aan eet tafel en zij op de bank :')

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:26

Hoi, mag ik ook mee praten? Wij hebben drie pitbull puppies van ong. 5-6 maanden oud.


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

De blonde is een teefje, de andere twee zijn reutjes.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 20:34

Wat een liefjes

MissYvette4u

Berichten: 2992
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:51

oooohhh die foto's die oren <3 <3 <3 <3

@ LinsxDot; ik snap het, het kost een vermogen. Misschien heb je iets aan de youtube filmpjes van Cesar Milan? Is ze niet gesteriliseerd? Misschien heeft ze last van stuiterende hormonen. Ze is wel heel errug knap hoor! <3

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:11

Wat komen er toch weer beauty's voorbij!
vorige week even een schrikmomentje, Boellie had iets te gulzig zijn botje opgegeten dus meneer zat verstopt.
Naar de dierenarts voor een foto en daar was het botje, in te grote stukjes in zijn darmen.

Na prikje en pilletje is gelukkig alles weer goed gekomen *\o/* vanaf nu krijgt meneer alleen nog maar zachte botjes :j

Zusje van Boellie hebben ze laten inslapen, zo sneu ;( Had een van de kindjes gebeten.
Nu had ik dat al voorspelt. Beestje zit altijd binnen, kruipt meer dan dat hij loopt en als hij buiten komt is het een blokje door de wijk.

Ik merk zo goed dat dit soort honden enorm veel aandacht en beweging nodig hebben. Je merkt het meteen als ze te weinig hebben, dan worden ze vervelend. Boellie heeft het wel uitzonderlijk goed. Is eigenlijk altijd bij mij. Gaat mee naar kantoor, mee naar mijn eigen paarden en mee naar de stal waar ik werk. Laatst is hij voor het eerst mee op wedstrijd geweest waar hij zich keurig heeft gedragen :o

Meneer snapte alleen niet zo goed welk paard nu bij ons hoorde, met als gevolg dat hij heel blij alle paarden achtervolgde. Na wat uitleg snapte hij dat hij op mij moest letten i.p.v. op de paarden.


Afbeelding

Afbeelding

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 10:46

Wat leuk dat die overal mee naar toe gaat joh! Mijn reu ging ook alijd mee naar stal en hij is gek op zand liet mijn pony dan los en me hond erbij gingen ze samen lekker door de bak heen crossen vonden ze heerlijk! Zielig van inslapen! Maar het is wel waar ze hebben veel beweging nodig me reu niet maar zij wel wij hebben ook een politie veldje waar ik haar vaak even achter een balletje laat rennen

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 10:48

MissYvette4u schreef:
oooohhh die foto's die oren <3 <3 <3 <3

@ LinsxDot; ik snap het, het kost een vermogen. Misschien heb je iets aan de youtube filmpjes van Cesar Milan? Is ze niet gesteriliseerd? Misschien heeft ze last van stuiterende hormonen. Ze is wel heel errug knap hoor! <3

Ja het is echt heel duur en dat vind ik opzich geen probleem hoor maar die gedragstherapeut was al godsvermogen en helpt niks! Ze is niet gesteriliseerd ze is pas 1x loops geweest maar niet goed dus wacht er nog eventjes mee! Maar sinds ik er over praat is ze poes lief laat ze ook sinds 2 dagen samen uit! Eerst lieten ze mij uit want mij reu is gek op bosjes plassen en zij op ahter vogeltjes aan rennen dus je kan wel raden hoe ik dan liep nu heb ik ze al 4x met ze 2e uit gelaten en dat gaat goed

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:50

LinsxDot: Mijn hond rent ook het liefst mee als ik aan het trainen ben in de bak. Huidig paard vind dit prima vorige werd daar erg heet van. Gelukkig kent hij ook het commando "uit de bak" en gaat dan netjes langs de kant wachten tot ik klaar ben. En als ik dan klaar ben dan is hij zooooo blij haha

viphorse

Berichten: 1521
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:33

Mag ik mee praten hier ?

Ten eerste wat een mooie honden komen hier voorbij !

Wij hebben sinds augustus een kruising amerikaanse stafford x pitbul werkelijk een schatje en mijn vriendin <3 ze is nu ruim 5 maanden oud.
Tot nu toe gaat het ons makkelijk af . Ze luistert goed , slaapt snachts niet in een bench maar op haar eigen plaats en als ik weg ga gaat ze daar ook liggen. Nu moet ik wel zeggen dat wij beide consequent zijn en nee echt nee is en ik er best veel mee bezig ben maar daarnaast is ze ontzettend makkelijk en lief. Ook wandel ik veel met haar door de bossen of we rijden ergens anders heen en dat heeft ze gewoon nodig , ik gelukkig ook :)

Ik heb wel foto's maar die zijn al wat ouder maar dan hebben jullie een idee
Afbeelding
Afbeelding

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:31

Afbeelding
Caspertje vorige week.
@ TS : mag ik eens een opmerking maken ? Ik heb de discussie over het gedrag van je teefje gevolgd. Ze is duidelijk ernstig aan het puberen, en jij zit, begrijpelijk, met de handen in het haar.
Je plaatst fotos van haar op de bank. Daar gaat het al mis. Een bank is voor mensen. Honden horen op de grond. In een roedel zal de hoogste in rang altijd de hoogste (letterlijk dan) plaats innemen. Wij hebben vijf honden. Geen enkele daarvan mag op de bank. De bank is voor ons, de roedelleiders. De lageren in rang horen op de grond. Als wij niet thuis zijn, zal de hoogste in rang op een traptrede gaan liggen. Maar zelfs dan kruipen ze niet op de bank, want dat is de plaats van de bazen.
Volgens mij weet jouw hond helemaal niet goed wat haar plaats is in het roedel, omdat het haar niet duidelijk genoeg gezegd wordt.
Ik val je niet aan, hé, ik probeer mee te denken...

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 14:52

sevke schreef:
[ [url=m/rCxMT6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Caspertje vorige week.
@ TS : mag ik eens een opmerking maken ? Ik heb de discussie over het gedrag van je teefje gevolgd. Ze is duidelijk ernstig aan het puberen, en jij zit, begrijpelijk, met de handen in het haar.
Je plaatst fotos van haar op de bank. Daar gaat het al mis. Een bank is voor mensen. Honden horen op de grond. In een roedel zal de hoogste in rang altijd de hoogste (letterlijk dan) plaats innemen. Wij hebben vijf honden. Geen enkele daarvan mag op de bank. De bank is voor ons, de roedelleiders. De lageren in rang horen op de grond. Als wij niet thuis zijn, zal de hoogste in rang op een traptrede gaan liggen. Maar zelfs dan kruipen ze niet op de bank, want dat is de plaats van de bazen.
Volgens mij weet jouw hond helemaal niet goed wat haar plaats is in het roedel, omdat het haar niet duidelijk genoeg gezegd wordt.
Ik val je niet aan, hé, ik probeer mee te denken...

Ik snap wat je bedoeld maar van mij mogen ze wel op de bank ik heb daar totaal geen moeite mee! Mijn reu en ik woonde tijdelijk in 1 kamer woning lang geleden en hij kon niks anders dan op bed en de bank! Dus heb het toeglaten en heb er echt geen moeite mee hij slaapt ook bij mij in bed ik vind dat gewoon prettig en ook dat ze op de bank bij me liggen in denk dat dat per persoon verschillend is! Ze mogen alleen niet stoeien op de bank

keeyzie

Berichten: 5721
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:23

viphorse: ahwwwwww die foto in het winkelwagentje, wat een dotje!

Hier mag de hond op de bank, maar alleen als zijn kleedje er ligt en ik hem toestemming geef.
Gelukkig vraagt hij dit altijd netjes "je lief aankijken en geluidjes maken" ik vind het gewoon gezellig en lekker warm :) Ik vind het heel vervelend als honden ongevraagd op de bank springen en daarmee dus over je heen lopen/rennen etc.

Op bed mag die van ons alleen op zondagochtend als het bed daarna de was in gaat.
Verder ligt hij gewoon op zijn eigen kussen, de mat of in zijn bench.
Ik denk dat je in het geval van de TS beter je hond op de grond kunt houden, hier wordt duidelijk een spelletje gespeeld m.b.t. rangorde. Onze staff weet heel goed wie de baas is en respecteert dit ook. Is ook niet bepaald dominant misschien dat dat ook scheelt.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:30

Heerlijk gezellig.

Hier komen ze niet eens in huis! Altijd in de tuin.. we wandelen wel elke dag minimaal een uur met ze en als we dat niet doen merk je dat ook wel in hun gedrag naar elkaar. En op vrije dagen nemen we ze mee naar het strand of de bossen, heerlijk <3

Leuke mix hierboven! Ongeveer net zo oud als die van ons dus. Grappig om het verschil te zien.

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:00

LinsxDot : met je reu zijn er dan ook geen problemen, maar met de teef wel. De roedelleiders zijn dan ook altijd teven. Ik zou de honden (beiden, anders zullen ze onderling rangproblemen krijgen) op de grond houden. Zeker voorlopig, tot het dominantieprobleem (want dat is het volgens mij. De teef toetst af of je wel een waardig leider bent, en of ze niet de leiding kan overnemen. Is typisch voor een hond in zijn puberteit) is opgelost.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:01

Van de bank afleren word sowieso heel moeilijk al je dat al jaar toelaat! Zij mag alleen niet in bed omdat ze nog wel is in me bed geplast heeft dus dat wil ik niet hebben dat weet ze ook! Op de bank zien we ook geen problemen in ze slaapt er alleen op! Als ze wil stoeien weet ze dat ze eraf moet en niet in de woonkamer! Dus dat gaat wel goed. Het zal ook heus wel pubergedrag zijn maar zij heeft geen grens bij sommige dingen weet ze duidelijk nee is nee en bij andere dingen drijft ze haar eigen zin door het is gewoon heel gek dat ze bij 1 meteen luisterd en bij ander haar wil is wet en dan hou ik ook vol en doe ik zelfde als met wat ze wel luisterd alleen dat gillen in de bench word ik echt uitgeput van ook ik heb totaal geen nacht rust en als ik dan ook nog overdag hele dag met haar in de weer ben! Normaal gesproken doe je ze dan in de bench en is het even klaar maar dat zet ze om in gillen weer weg rust!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:09

Ik geloof dat ik net als sevke de regels aan zou passen. In ieder geval totdat de problemen over zijn. Vaak ligt (net als bij paarden) de sleutel tot respect in ogenschijnlijk kleine dingetjes. Je verliest er zelf niks bij door dit uit te proberen, toch?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 16:13

klopt ik wil het ook best proberen maar vind niet eerlijk tegen over mijn reu omdat hij geen mand of iets heeft aangezien die altijd op de bank ligt en mand echt niet in gaat liggen of op een kleedje

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:18

Maar hij heeft toch niks te willen? Hij zal er vanzelf aan wennen!