xXLianneXx schreef:Ilse_123 schreef:het is denk ik ook een beetje de manier waarop je overkomt ts.
je bedenkt allemaal oplossingen voor je gebrek aan tijd. Je broertjes, die eigenlijk te jong zijn om goed te beseffen wat elke dag uitlaten inhoud, je buurman, een uitlaat service. Het komt er gewoon op neer dat jij en je moeder (broertjes kun je nog niet meetellen) samen niet genoeg tijd hebben voor die hond. Alle andere dingen, broertjes, buurman en uitlaatservice, is leuk voor noodgevallen, maar daar moet je niet van afhankelijk worden.
verder kijk je wel naar het uiterlijk.
een Benner Sennen is een grote rustig hond, maar een keer googlen en je komt erachter dat ze vreselijk ongezond zijn.
Een Poedel is een slimme, behendige hond, geschikt voor honden sport, maar heeft een moeilijk karakter en zijn vreselijke pubers.
Een welsh springer spaniel hoef je niet eens te googlen, het is een spaniel, en dat is een jachthond. Een keer een konijn en je o zo goed opgevoede hond is foetsie. verder hebben ze relatief veel beweging nodig.
een hond is niet in twee maanden op te voeden. of in een half jaar.
Ja maar zo heb je met elke hond weer wat...
Ik ken een berner sennen en vond het een geweldig beest, daarom wilde ik een berner sennen niet om zijn uiterlijk. Een poedel werdt mij aangeraden hier op bokt en ik zei dat ik daar wel eens naar wilde kijken, poedels vindt ik er eigenlijk helemaal NIET leuk uit zien( hoe ze soms zijn getrimt) en een welsh springer spaniel leek mij leuk omdat ze allemansvrienden zijn. Er staat in de rassenstandaar: Net zoals het uiterlijk van een Welsh Springer is, moet ook zijn temperament zijn: vriendelijk, zachtaardig en betrouwbaar. De Rasstandaard zegt: ‘vriendelijk van aard, geen sporen van agressie of nervositeit tonend.’
Ook daar niet naar het uiterlijk gekleken hoor.
maar heb je ook wel gekeken wat het jachtinstinct inhoud? ik heb hier 2 honden met jachtinstinct die je wel een dagje mag lenen, kan je zien hoe lastig dat kan zijn