Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36710
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:07

Ik ben het helemaal met je eens group.
De kans wordt kleiner en kleiner dat Beans nog gezond en wel terugkomt.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:15

Plus dat andere mensen het al veel eerder opgeven...Ik ben afgelopen woensdag even bij Arno en Katrin geweest (DA in Uelsen) en zij hebben de flyer al weer weggehaald...Ze hoorden verder niks over het verloop van de speurtocht etc. Vandaar....

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:18

mijn ouders in wilsum zijn nog volop aan het flyeren..

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:19

Adil schreef:
Plus dat andere mensen het al veel eerder opgeven...Ik ben afgelopen woensdag even bij Arno en Katrin geweest (DA in Uelsen) en zij hebben de flyer al weer weggehaald...Ze hoorden verder niks over het verloop van de speurtocht etc. Vandaar....



Lijkt me toch van groot belang dat er ook steeds geupdate zou moeten worden op de plaatsen waar al geflyerd is. Veel mensen zullen inderdaad denken dat de hond allang en breed weer thuis is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:26

easygoing schreef:
Adil schreef:
Plus dat andere mensen het al veel eerder opgeven...Ik ben afgelopen woensdag even bij Arno en Katrin geweest (DA in Uelsen) en zij hebben de flyer al weer weggehaald...Ze hoorden verder niks over het verloop van de speurtocht etc. Vandaar....



Lijkt me toch van groot belang dat er ook steeds geupdate zou moeten worden op de plaatsen waar al geflyerd is. Veel mensen zullen inderdaad denken dat de hond allang en breed weer thuis is.


Of afspreken dat je de telefoonnummers opneemt, en contact met de mensen opneemt om ze te informeren als Beans weer gevonden is. Er wel bij vermelden dat ze al 7 weken los loopt, dus dat het waarschijnlijk niet op zeer korte termijn zal zijn.
Lijkt me veel minder werk dan elke keer de mensen waar flyers hangen te moeten updaten..

__baron__

Berichten: 1152
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:27

ben het eigenlijk wel met group eens hoor, die hond gaat dit niet tot in de eeuwigheid volhouden, helemaal niet met deze temperaturen, mss dat er toch overwogen moet worden om het anders aan te pakken??
Heb echt respect voor je Niek dat je het zolang volhoudt en natuurlijk ook van yvette? (volgens mij heet ze zo weet het niet zeker)

Woon ook op een half uurtje afstand van Dld en zou graag willen helpen mocht er toch gezocht gaan worden! pb staat open

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:32

Hoe dan ook ik denk dat er gewoon alles over een andere boeg gegooid moet worden als ik zo vrij mag zijn om mijn bescheiden mening te geven.
Tuurlijk heb ik respect voor Niek, Yvet en iedereen die er zoveel mee bezig is maar er moeten nu toch echt een keer spijkers met koppen geslagen gaan worden.
De gebieden waar flyers rond zijn gebracht nogmaals bezoeken of laten bezoeken met updates en een plan van aanpak (misschien een internetsite speciaal voor Beans aanmaken waar alle updates op komen te staan en die site vermelden op de nieuwe flyers?).

__baron__

Berichten: 1152
Geregistreerd: 15-04-05
Woonplaats: dedemsvaart

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:37

Tsja vooral dat plan van aanpak zou ik eens goed over na denken, gezien het feit dat Niek ook maar enkel in de weekenden (meen ik gelezen te hebben kan zoeken)..

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:12

Ik heb nog een update gekregen via Yvette, alleen ik had begrepen dat dit alleen nog maar via Leonoor ging dus heb hem niet geplaatst, excuses Yvet!
Wat is nu de gang van zaken? Mogen updatjes nu wel of niet via andere bokkers buiten Leonoor om?

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:14

Nee.

Ik vind het echt bizar dat ándere mensen nu willen bepalen hoe iemand haar hond zoekt omdat zij vinden dat het te lang duurt. :n
Sorry Group maar ik snap dat je gefrustreerd bent (wie niet), maar een groep forummers kan mijns inziens nog altijd niet de regie overnemen.

vannah

Berichten: 861
Geregistreerd: 19-06-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:21

nee, beslissen kan niemand voor de eigenaar...
maar zoals niek al heeft aangegeven kan zij alleen nog maar echt zoeken in de weekenden. na 8 weken denk ik toch dat het wel tijd word om het over een andere boeg te gooien.deze aanpak werpt duidelijk geen vruchten af!
er zijn hier al een aantal mensen die willen helpen en zoeken, als zij de goede instructies meekrijgen lijkt het me geen kwaad te kunnen???

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:50

wie zegt dat er niemand zoek doordeweeks??
Niek kan niet zo vaak, maar misschien zijn er andere mensen die wel zoeken?
Misschien moet niek wel niet de hele week werken en kan ze 's middags of 's avonds zoeken?

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:59

Het kan wél kwaad.
Ik snap niet dat je dat niet in wil zien. Er is nu een redelijk afgebakend gebied, als mensen zomaar gaan zoeken heb je ook kans dat ze verder weg rent, en waarheen dan?
Dan is het wachten tot ze zichzelf weer ergens settelt en is al het werk van Niek en Yvet voor niets.

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:20

Maar het flyeren en het ge-flyerde gebied is zeker een puntje waar nog eens naar gekeken zou mogen worden naar mijn inziens. Omdat Beans al zo lang weg is en er geen updates/nieuwe flyers zijn daar, denken mensen al snel niet meer aan Beans.
Zoals ik al opperde is het misschien een idee om een internetsite voor Beans te maken waar Niek/yvet of wie dan ook in opdracht van Niek alle updates bij houd zodat mensen op de folders een site hebben waar ze terecht kunnen zodra er een golden ergens gezien is.

Adil

Berichten: 10746
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Duitsland (Gölenkamp)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:29

Is het spoor dan nu in de buurt van Wielen/Egge gevonden? Ik wil er vandaag best weer doorrijden, maar ik vind het en beetje onzinnig worden door gebieden te rijden waar ze misschien al lang niet meer is. En het geven van hulp door bijv. flyeren wordt ook steeds moeilijker...

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:35

group1850 schreef:
We zijn overmorgen 8!!!! weken verder. IK moet toch even kwijt dat dit niet gaat werken zo. Waarom niet vrijgeven waar een spoor gevonden is door de speurhonden? De mensen hier weten nu wel wat wel en niet verstandig is. Als er toch meer mensen af en toe eens in dat gebied een kijkje nemen, neemt de kans op een spot van Beans alleen maar toe. Het is weer koud de laatste dagen, Beans houd dit niet tot in de eeuwigheid vol Niek!



Ben het hier zeker mee eens!
Vannacht is het op sommige plaatsen -12 geweest, naar wat ik heb begrepen.
Ik vraag me af of Beans dit gaat overleven.

Ik zou denken: laatste redmiddel, laat iedereen die wil en kan meezoeken, iedereen weet inmiddels hoe Beans is.
Deze methode werkt blijkbaar ook niet. ;(

IndianaJones

Berichten: 1762
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:44

Pauline schreef:
Nee.

Ik vind het echt bizar dat ándere mensen nu willen bepalen hoe iemand haar hond zoekt omdat zij vinden dat het te lang duurt. :n
Sorry Group maar ik snap dat je gefrustreerd bent (wie niet), maar een groep forummers kan mijns inziens nog altijd niet de regie overnemen.



ben het hier wel mee eens.

En hoe er gesproken wordt over "iedereen informeren, iedereen bellen, mensen bellen waar geflyerd is". Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar Niek heeft naast dit alles ook een gewoon leven, gezin, werk etc. Je hebt er dan denk ik zo'n beetje een dagtaak aan. Dat gaat wel gewoon door natuurlijk. Ze heeft zelf al aangegeven door al haar overuren etc heen te zijn.

Ik snap wel dat iedereen heel graag wil helpen, maar in de wilde weg wat gaan doen of roepen lijkt me niet zinvol. ;)

En uiteraard, ook ik denk met zulke temperaturen "oeffff als ze nog leeft, maar hopen dat ze dat zo volhoudt". Aan de andere kant, als ze schuilplaatsen zoekt, zal dat ws geen probleem moeten zijn. Er zijn genoeg honden die in schuren/kennels etc buiten leven.
En haar voedsel zal ze vast overal en nergens wat opscharrelen.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:53

Dat dier heeft het weken overleefd, ze zal niet zo verzwakt zijn als er gedacht wordt? Misschien eens bedenken dat dit dier zich schijnbaar prima redt zonder mensenbemoeienis? Niet zo zielig is als gedacht wordt?

Een centrale website lijkt me wel een heel sterk plan, dan kunnen daar ook mensen van andere fora op inloggen. :j Goed idee easygoing.

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:55

Ik ken een herder die twee jaar zichzelf gered heeft in nederland en nu weer bij haar toenmalige baasje is. Je kan hem alleen echt niet bij kleine dieren laten want die eet ie op, maar dat is logisch.

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:15

Tuurlijk moeten mensen dingen niet in het wilde weg gaan doen maar misschien zou het voor Niek ook fijn zijn als ze het een en ander uit handen zou kunnen geven zoals bijvoorbeeld de organisatie van het flyeren en de website waar ik het over had. Dan kan ze zich naast haar dagelijks bezigheden 100% richten op het zoeken alleen. Maar goed uit handen geven is wel iets wat ze moet willen natuurlijk.

Hoe we het ook wenden of keren het is een feit dat het niet werkt zoals het nu gaat en nee daar kan je niemand op aankijken want het is allemaal ingewikkeld genoeg.Maar juist daarom zou het zo veel fijner zijn als er een centraalpunt is waar mensen naar verwezen kunnen worden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:29

Alhoewel ik nog steeds betwijfel of de hond richting noorden is gewandeld, door redelijk dicht bevolkt gebied en/of druk bezocht gebied is gelopen zonder echt gezien te worden.

Geen idee of ze er gebruik van maken, maar er bestaat ook de mogelijkheid tot het plaatsen of laten plaatsen van vallen, of bekijken of er in de buurt van die vallen staan.
http://www.hundelebendfalle.de
Dan is er iemand die ook met een verdovingsgeweer mag schieten en zeer bedreven is in het vinden en vangen van zwervertjes. Frank Weiskirchen krijg alleen niet duidelijk of die meneer dit nog steeds doet.


En misschien ook handig om even bij de spoorwegen na te vragen, in Duitsland is het zo dat bij een aanrijding met een dier altijd melding wordt gemaakt, geen idee of ze transpondernummers uitlezen (tegenwoordig) maar op tatoo nummers wordt wel gecontrolleerd als ook de beschrijving van het dier, zover mogelijk.

info vindt je onder:
http://www.tierfreunde-rheinland.de/ent ... rmisst.htm

Poosje81
Berichten: 21227
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:34

Beans schreef:
Hai Leonoor,

Ik weet niet of het verstandig is, maar toch de locaties maar vrijgeven. Ik ga er later morgenmiddag naartoe.
Het spoor liep achter het Feriengebiet langs (rechts van de Uelsenerstrasse boven Getelo, ten zuiden van Uelsen. Ook kwam er nog een melding zaterdag later in de middag van iemand die een golden had gezien aan de Uelserweg, dus ten zuiden van waar het spoor was, aan dezelfde straat maar dan aan de Nederlandse kant van de grens. Als er mensen gaan zoeken: alsjeblieft zoveel mogelijk vanuit een auto en: alleen vrouwen en kinderen maken kans om haar te lokken/pakken, ze heeft een zeer intense angst voor mannen, die angst is oprecht en onoverkomelijk. Mocht je haar zien: graag melden op 06-17026263 of dierenambulance Oldenzaal 06-53747678. Als je haar ziet: maak je klein, half met je rug naar haar toegekeerd (niet bedreigend), lok haar met wat lekkers (leverworst, kaas, kipfilet, etc) en NIET ROEPEN! Zachtjes lieve woordjes zeggen is niet bedreigend, roepen wel...
Geen vangpoging doen als die gedoemd is te mislukken, nu hebben we een idee van waar ze ongeveer is, een mislukte vangpoging laat haar direct verder verdwijnen... Als je haar met een snoekduik zeker pakken kan: Bless you! Do it! Ik was je kleren wel en bak appeltaart of je lievelingstaart! Als ze maar een keer thuis is, kunnen we hulp inroepen van een dierenarts en gedragstherapeut en alles doen wat nodig is. Ik mis haar nog steeds vreselijk en wil haar levend en wel terug!
Groetjes,
Niek

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:37

Fijn Niek dat je het nu wat meer prijs geeft en dat mensen toegestaan is om indien kans van slagen haar proberen te vangen.
Ik hoop zo dat het gaat lukken.

Heb je overigens nog iets met http://animalalert.nl gedaan?
(Overigens kunnen mensen zich ook opgeven als zoeker dan krijg je bv een sms wanneer er een dier als vermist opgegeven word in jouw omgeving.Het is gebaseerd op Amberalert.)

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:12

Sjonge jonge jonge waarom zitten hier alleen maar mensen te stoken?!?!
Mods dit kan toch niet!!
Het is echt al 10000 keer uitgelegd waarom Niek deze keuzes maakt en nog wordt er om heen gepraat en wordt Niek (in mijn ogen!) zwart gepraat!
Laten die mensen die zoveel commentaar hebben zich aub stil houden want daar heeft niemand wat aan!!

joyce83

Berichten: 5240
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:17

Ik hoop dat iemand haar kan zien en alleen een seintje al eens kan geven dat ze gezien is. Hoop dat het werkt.