Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
booster
Berichten: 2569
Geregistreerd: 02-04-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:15

is het niet zo dat de geur van beans zich een stuk veranderd door de omgeving waar hij nu in leeft?

F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:17

Dát lijkt me frustrerend, om te stoppen terwijl er een spoor is opgepakt!

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 12:51

booster schreef:
is het niet zo dat de geur van beans zich een stuk veranderd door de omgeving waar hij nu in leeft?

Dat vraag ik me ook af idd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:38

F_Orumster schreef:
Dát lijkt me frustrerend, om te stoppen terwijl er een spoor is opgepakt!


Nou zeker, dat lijkt me uiterst frustrerend dat er niemand door kan gaan op zo'n moment.

Anoniem

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 14:50

Ik kijk elke paar dagen even op de laatste pagina van het topic, in de hoop daar heel veel cheersmileys en felicitaties te zien. Maar helaas nog steeds niet... Wat een ellende voor het baasje... (voor de hond ben ik niet zeker van, beestje weet zich blijkbaar toch goed in leven te houden)

Blacky

Berichten: 4147
Geregistreerd: 25-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:37

nog niks ? :\

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:40

Sorry dat ik het zeg maar ALS deze hond heel de tijd in het wild heeft rondgezwerft sinds begin jan
ga ik er niet meer zoveel in geloven dat hij nog zal leven.

ALS hij nog leeft heeft iemand hem gevonden en hem thuis ...

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:07

shilady schreef:
Sorry dat ik het zeg maar ALS deze hond heel de tijd in het wild heeft rondgezwerft sinds begin jan
ga ik er niet meer zoveel in geloven dat hij nog zal leven.

ALS hij nog leeft heeft iemand hem gevonden en hem thuis ...

rondgezworven ;)

een hond kan ongeveer 3 weken zonder eten. dat verschilt natuurlijk wel per hond en de verdere omstandigheden hebben hier ook invloed op, maar beans was/is tot zekere hoogte in staat om haar eigen voedsel te vinden. ik zou niet zo hard zeggen dat het niet mogelijk is. ik geef niek ook groot gelijk dat ze blijft zoeken tot ze beans gevonden heeft. levend of dood. al heb ik absouut bewondering voor haar doorzettingsvermogen.

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:06

nog steeds geen nieuws?

Ibbel

Berichten: 49270
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:11

Leonoor schreef:
Update:

Beans schreef:
Bij het vierde kruispunt was het raak, Kaylee had spoor! Helaas moesten we alledrie vanwege afspraken om kwart over een - half twee terugrijden.


Ik lees al een hele tijd mee, en heb tot nu toe geen behoefte aan reageren gehad, maar hier gaan mijn haren van overeind staan.
Iedereen is al 6-7 weken bezig, er wordt *eindelijk* een spoor gevonden, en dan worden die andere afspraken niet afgezegd? Kan ik met mijn boerenverstand níet bij...

Roosch

Berichten: 36767
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:13

Ik ben het daar eerlijk gezegd wel mee eens.
Grote kans dat jullie Beans op de hielen zaten maar dat het spoor straks bijster is.

Ik hoop heel erg dat het arme hondje gevonden wordt en straks weer lekker thuis is bij jullie.

tljrtos
Berichten: 2501
Geregistreerd: 16-10-09
Woonplaats: Overloon

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:15

Heb geen zin om alle 54 bladzijden te lezen,maar waarom komt ze zlefs niet naar haar eigenaren?Dat snap ik niet helemaal.Is niet banketstaaf bedoeld ofzo !!!

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:19

tljrtos schreef:
Heb geen zin om alle 54 bladzijden te lezen,maar waarom komt ze zlefs niet naar haar eigenaren?Dat snap ik niet helemaal.Is niet banketstaaf bedoeld ofzo !!!

hond heeft een vreselijk verleden waardoor ze totaal geen vertrouwen had in mensen. ze was pas een paar maanden bij de nieuwe eigenaren en is nu eigenlijk gewoon bang om terug te komen.

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:20

Om heel eerlijk te zijn dacht ik dat ook Ibbel en Roosch.
De wereld had van mijn part kunnen vergaan op dat moment maar niemand die me dan weg zou houden bij het zoeken naar mn hond.
Maar goed laten we de update ook nog even afwachten voordat we te vroeg conclusies getrokken worden.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:21

De speurhonden pikken al sporen op van 3 dagen oud. Dus Beans kan dan ook al weer 20 km verderop zijn....

Vergeet niet dat hun sociale leven sinds oudjaar al weinig meer voorstelt .... Ik weet niet hoe ik zou reageren na 7 weken vergeefs zoeken.....

Roosch

Berichten: 36767
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:26

Maar als er dan een spoor is, dan is het eigenlijk niet vergeefs.
Ik (en Ibbel vast ook niet) wil het topic niet verzieken maar ik weet zeker dat een van de drie vast wel hun afspraak had kunnen afzeggen.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 21:29

Ik denk dat ik ook het spoor had willen volgen.... :j maar ik kan me niet goed in hun situatie verplaatsen. Weet wel dat mijn vader die 365 dagen per jaar werkte een keer 4 dagen en nachten op zijn brommer rondgereden heeft om onze hond te zoeken. De lieverd was een vermogen kwijt aan benzine....

Karma

Berichten: 1875
Geregistreerd: 31-08-10

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:37

Toen ik dat las, vond ik het ook een beetje raar... zó je best doen en dan vind je iets, een teken van leven. En dan maar weer naar huis.
Afijn, we gaan er maar vanuit dat het belangrijke zaken betrof. Maar raar vind ik het wel!

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:37

Roosch schreef:
Maar als er dan een spoor is, dan is het eigenlijk niet vergeefs.
Ik (en Ibbel vast ook niet) wil het topic niet verzieken maar ik weet zeker dat een van de drie vast wel hun afspraak had kunnen afzeggen.


Mijn gedachte!

F_Orumster

Berichten: 15342
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:38

Wie weet zijn er kinderen in het spel? En de oppas er ook niet is enz enz enz.
Ik zou het ook zéér frustrerend vinden, maar als het nu écht niet lukt...

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:29

Roosch schreef:
Maar als er dan een spoor is, dan is het eigenlijk niet vergeefs.
Ik (en Ibbel vast ook niet) wil het topic niet verzieken maar ik weet zeker dat een van de drie vast wel hun afspraak had kunnen afzeggen.

Je zegt wat iedereen denkt maar niet durft te zeggen.

Ik vroeg het me ook af maar ga er toch ook vanuit dat er een goede reden voor zal zijn, je gaat toch geen wekenlang stad en land afreizen en speurhonden, paragnosten en weet ik wat inzetten om vervolgens weg te lopen als je een spoor hebt gevonden. Dus het zal vast zijn redenen hebben gehad.

Maar ik ben nu het meest benieuwd of er nog wat gevonden is, vind het jammer dat het steeds zo lang duurt voor er weer een update komt.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:34

Als ze nu een echt "spoor" hebben dan wordt het misschien toch tijd voor de grootschalige zoekaktie. De zoekaktie in deze vorm heeft eigenlijk niet het beoogde resultaat toch?

peugotje
Berichten: 328
Geregistreerd: 15-01-09

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:10

Joh, wat denken jullie negatief... Het lijkt mij dat je als eigenaar inderdaad ook andere verplichtingen hebt, en ik vind het vreemd dat jullie er niet vanuit gaan dat dat afspraken zijn waar ze niet onderuit komen. Het lijkt me niet dat ze gestopt zijn voor een afspraak bij de kapper.
Zoals hierboven beschreven, misschien een oppas oid, maar het zal vast een goede reden geweest zijn. Kom op, als je denkt een goede kans je hebben om haar te vinden, ga je niet zómaar stoppen.

En dan nog, een spoor betekend alleen dat ze 3 dagen geleden nog leefde, en meer eigenlijk niet. Ik neem aan dat de mensen van de speurhonden echt wel de kennis in huis hebben om in te schatten wat haalbaar is.

easygoing

Berichten: 3592
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:57

peugotje schreef:
Joh, wat denken jullie negatief... Het lijkt mij dat je als eigenaar inderdaad ook andere verplichtingen hebt, en ik vind het vreemd dat jullie er niet vanuit gaan dat dat afspraken zijn waar ze niet onderuit komen. Het lijkt me niet dat ze gestopt zijn voor een afspraak bij de kapper.
Zoals hierboven beschreven, misschien een oppas oid, maar het zal vast een goede reden geweest zijn. Kom op, als je denkt een goede kans je hebben om haar te vinden, ga je niet zómaar stoppen.

En dan nog, een spoor betekend alleen dat ze 3 dagen geleden nog leefde, en meer eigenlijk niet. Ik neem aan dat de mensen van de speurhonden echt wel de kennis in huis hebben om in te schatten wat haalbaar is.



Peugotje, Ik weet niet of jij al die tijd al mee leest hier maar na alles wat er al aan vooraf is gegaan is het heel logisch dat mensen nu zo reageren.
Zelfs zou ik alles wat er zou zijn laten vallen als er een spoor was, na weken van zoeken, verkeerde meldingen, frustratie, wanhoop en verdriet. Oppas of niet daar is ook altijd wel een mouw aan te passen.
Je gaat na een melding niet naar een gebied toe om met honden te zoeken en die dan eindelijk een spoor hebben terwijl je weet dat je maar kort daar kan zoeken. Ik zou dan van te voren al regelen dat alles wat thuis door moet draaien opgevangen word zodat ik niet continu op de klok hoef te kijken en mijn focus op het zoeken kan houden. Maar goed zoals ik al eerder zei laten we eerst de update even afwachten voordat we te vroeg conclusies trekken.

Pauline
Berichten: 12191
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:01

Je weet nooit hoe het is als je in de situatie staat...Oordelen, veroordelen is in mijn ogen te makkelijk. Het komt raar over maar je wéét het niet.
Ik vind het echt heel vreemd dat mensen dan zelf overwegen om te gaan zoeken. Er is je hulp gevraagd ooit in dit topic maar dat geeft de meelezers geen récht op iets. Geen recht op informatie, geen recht om een eigen plan te trekken.
Als je dat wel doet, dan neem je het risico de hond weg te jagen uit haar gebied dat ze nu duidelijk heeft, of had (als ze dood is). Lijkt me voor de eigenaresse minstens even frustrerend.