Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:13

milo schreef:
Ik gebruikte Euro Premium voer maar daar ging mijn Labrador erg slecht op, gele en heel zachte ontlasting.
Nu gebruik ik Royal Canin (gewoon de standaard versie) en daar doet hij het goed op.

Imeand ervaringen met Farmfood? is goedkoper maar geperst, dus zwaar op de maag vertelde de dierenwinkel me..



Als je deze topic goed bekijkt dan zie je dat zowel RC als Farmfood niet de beste hondenvoeding zijn...
Tips en advies genoeg binnen deze topic. Succes met lezen! Wij hebben er heeeel veeeel van geleerd.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:25

annetmulder schreef:
Als je deze topic goed bekijkt dan zie je dat zowel RC als Farmfood niet de beste hondenvoeding zijn...
Tips en advies genoeg binnen deze topic. Succes met lezen! Wij hebben er heeeel veeeel van geleerd.

farmfood wordt eigenlijk in het grootste gedeelte van het topic aangeprezen wegens geperst ipv geexpandeerd en het (relatief) hoge vleesgehalte.
de ervaringen ermee zijn alleen wisselend, een aantal mensen melden doffe vacht en stinken aan voor en achterkant van de hond :)

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:31

Chiqa schreef:
Zie dat het voer daar toch BIOF heet of ben ik nu gek, biofood ziet er toch ook anders uit.
75% vleesaandeel is niet verkeerd! Alleen jammer van de granen die maakt het weer waardeloos.

Dat is zeker wel Biofood die daar op de website staat, dezelfde verpakking!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:06

Myra87 schreef:
Dat is zeker wel Biofood die daar op de website staat, dezelfde verpakking!


Jullie hebben helemaal gelijk :j gaat idd om Biofood, ik heb mij laten verleiden door de nieuwe verpakking die dr omheen zit daarom herkende ik het niet.
Alleen klopt het vleespercentage echt niet :n De siet die ook werd aangegeven is niet officieel van hun maar een derde, die er op een slimme manier geld uit probeert te slaan want een hoog vleespercentage is 'in'

Ik vond wel dit;
http://www.hondenpage.com/hondenforum/1 ... remium.php

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 09:09


Anoniem

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:03

Oplichterij dus...

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:10

ik lees al een tijdje mee en heb vandaag mn (naja voor de hond dan) eerste KVV opgehaald....

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:12

nils,mooi...ik denk dat je hond zal smullen vandaag :D

en ik had bij zooplus een doos van die blikken besteld met 100% vlees erin...netjes hoor,maandag besteld en vandaag binnen...

heb 1 blikje opgevoerd als test,en de hondjes vonden het erg lekker...

ze krijgen verder hier gewoon kvv,maar vind het wel handig om achter de hand te hebben,wil nog weleens vergeten vlees uit de vriezer te halen,dan krijgen ze voortaan dus vlees uit blik...

annetmulder

Berichten: 405
Geregistreerd: 16-04-09
Woonplaats: Tholen

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:20

De Zooplus.nl site heeft sinds vandaag scherpe aanbiedingen voor zowel vlees in blik als vacuum verpakt!

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:55

dat weet ik wel zeker, ze is nu al niet meer te houden en dat terwijl het alleen nog maar ligt te ontdooien...

maar even een vraagje aan kimmie, hier in duitsland doen ze veel minder aan KVV of zit ik gewoon niet goed te zoeken!?

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:55

wat vinden jullie overigens van energique??

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:01

nils,hier kan je inderdaad weinig kvv vinden,sommige slagers hebben het wel,we halen het nu ook bij een slager die zelf kvv maakt van zijn afval producten...

ik heb het geluk dat mijn vriend in nederland werkt,en die neemt dozen kvv mee,als ik dat vraag (hij haalt dan ahv of nu neemt hij lotgering mee)...

ook barfen in dld is nog niet echt heel bekend,en barfvlees bestellen is echt duur,dan kan je beter bij een slager om resten vragen (als ze zelf slachten)

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:21

Ik heb vandaag een zakje Orijen ontvangen. Hij eet het iig, dus dat is al heel wat, nu even kijken hoe zn ontlasting het erop doet. Zit ik wel nog met een paar kg RC dus ik denk dat ik die maar eerst opmaak.

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:26

ligt het dus toch niet aan mij :D

waar is ahv en lotgering verkrijgbaar? (dit zijn de wat goedkopere merken kvv??)
ik werk nog in nederland dus dat scheelt ook weer...

jij geeft er ook nog barf bij toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:38

barf en KVV geven is heel lastig je komt in de problemen met je percentages.
Zijn mensen die het doen maar dat heet dan niet echt meer barfen

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:47

ik bedoelde ook eigenlijk meer stukken bot, karkassen en pens enz, barfen is mischien een verkeerde woorden keus van mij geweest...

wat voer jij je hond chiqa, zie jouw naam nog al eens voorbij komen in discussie topics over hondenvoer

kimmie261

Berichten: 19229
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 17:57

ja ik voer kvv en ze krijgen hier pens en kipkarkassen bijgevoerd,maar meer voor het lekker hoor,dus ze hebben vanmiddag kippepoten gekregen en krijgen vanavond nog gewoon kvv als avond eten...

en ahv halen we ergens bij groningen,en lotgering haalt hij nu in heerhugowaard,maar daar werkt ie vlakbij (10km daarvandaan) maar ahv en lotgering hebben dealer adressen,dus je kan kijken of er in de buurt ergens in de buurt waar je woont een dealer zit...

lotgering is 1.75 de kilo,ahv 2.00 de kilo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:01

barfen is een menu wat je samenstelt dmv percentages, ik voer Donna dus Barf
zo krijgt Donna op een dag 40% vleesbot, 20 %orgaan 25%vleesbot en 15% groente

je mag die percentages verdelen over een week, zo kan je een zeer gevarieerde maaltijd samenstellen
als ze die percentages maar in een week binnenkrijgen (Sommigen doen dit in twee weken)

Ik ben geen rekenwonder maar het is vrij simpel, een keer een avondje rekenen dmv de
barfrekenhulpwaarmee je een menu kan samenstellen zodat je precies weet hoeveel je in huis moet hebben.
Eens in de 2 weken maak ik een groentemix die vries ik dan in

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:12

En even zo makkelijk kun je dan een paar dagen of dag kvv inlassen hoor. Die dag zit je gewoon al compleet, net als de pensdag ;)

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:19

nou ze heeft dr eerste 4 burgertjes van energique op, ik draaide me om en op was het...

Nils

Berichten: 2019
Geregistreerd: 17-09-05
Woonplaats: Westerhaar-vriezenveensewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:23

barfen is voor mij (dus ook voor de hond) op dit moment niet weggelegd, dus als altenatief denk ik er goed aan te doen om met kvv te beginnen....

wat raden jullie aan voor een jack russel pup van 4 maanden?
helemaal over op kvv?
hoeveel?
hoevaak per dag?
welk merk?
afwisselen kwa merk?
...........

eventueel andere tips zijn welkom!?

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:27

afwisselen zou ik wel doen, hoeveelheid is tussen 5 en 8% van het lichaamsgewicht
Indien gezond, gewoon gelijk overzetten
Aantal keer per dag hetzelfde als met brokjes
Geen smuldier ivm kunstmatige toevoeging van calcium

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:47

kimmie261 schreef:
ja ik voer kvv en ze krijgen hier pens en kipkarkassen bijgevoerd,maar meer voor het lekker hoor,dus ze hebben vanmiddag kippepoten gekregen en krijgen vanavond nog gewoon kvv als avond eten...

en ahv halen we ergens bij groningen,en lotgering haalt hij nu in heerhugowaard,maar daar werkt ie vlakbij (10km daarvandaan) maar ahv en lotgering hebben dealer adressen,dus je kan kijken of er in de buurt ergens in de buurt waar je woont een dealer zit...

lotgering is 1.75 de kilo,ahv 2.00 de kilo...

Goedkoper zelf, 65 eurocent de pond maakt 1.30 de kilo, of bereken je bezorgkosten mee

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:00

Hier stond vanavond runderstrot op het menu, zie ze alle 3 smullen <3
Afbeelding

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:59

Jade schreef:
annetmulder schreef:
Als je deze topic goed bekijkt dan zie je dat zowel RC als Farmfood niet de beste hondenvoeding zijn...
Tips en advies genoeg binnen deze topic. Succes met lezen! Wij hebben er heeeel veeeel van geleerd.

farmfood wordt eigenlijk in het grootste gedeelte van het topic aangeprezen wegens geperst ipv geexpandeerd en het (relatief) hoge vleesgehalte.
de ervaringen ermee zijn alleen wisselend, een aantal mensen melden doffe vacht en stinken aan voor en achterkant van de hond :)

Onze dober daarentegen staat er 7 jaar op en stinkt helemaal niet en glanst in de vacht ;), dus niet altijd slechte ervaringen.