Telt ze zwaar in NL maar 1punt? Bij ons is dat een 0... Je kan op dat onderdeel alleen 0 of 10 halen. Zijn jullie kaartjes ook zo? Voor konijnen dan he
1 bouw en type - 2 gewicht - 3 pels - ( vanaf hier speciaal voor hangoren) 4 kopvorm - 5 oren en behang - 6. keur en tekening
@ Leen, wat een heerlijk simpele kaartjes! Als ik meeschrijf heb ik aan het einde van de dag een hele lamme hand, hier moet alles bij de nummers opgeschreven worden. Wat hier wel handiger aan is, is dat de verbeterpunten waarop gelet moet worden bij de volgende generatie duidelijk op kunnen worden gezet. Nette beoordeling heb je er wel!
Leen
Geplaatst: 11-11-12 03:40
Bedoel je dat er weinig uitleg op het kaartje staat? Hier bijvoorbeeld (konijn van vriend) http://img823.imageshack.us/img823/3228 ... 121300.jpg staat wel meer uitleg en waar aan gewerkt moet worden. Mijn rammetje was voor hem zo goed als perfect. Hij had de oren nog graag wat langer maar anders en indien er genoeg keurmeesters waren zou hij zeker een 97 proberen te geven Waar ik natuurlijk wel heel gelukkig mee was (ik moest schrijven bij 1 van mijn eigen konijnen, keurmeester mocht dit uiteraard niet weten en ik mocht ook niets zeggen) Ik ben wel benieuwd hoe jullie kaartjes dan uitzien, de cavia kaartjes hebben bij ons ook gewoon leeg vak. Daar moet ook nog gewoon alles opgeschreven worden, wat echt een zonde van de tijd is. We moesten toen 70 konijnen doen en we hadden 4u, moest ik dan alles gewoon hebben moeten opschrijven zouden we echt niet gehaald hebben.
Mijn kaartjes zien er nog weer anders uit van de afgelopen show
spatter
Geplaatst: 12-11-12 17:14
ik heb zaterdag een 6-ling cavia's gekregen nu de kunst ze in leven te houden want het zijn maar kleintjes haar vorrige nest was een 5-ling maar die wogen tussen de 130 en 150 gram nu zit ik tussen de 55 en 90 gram
Oei, dat zijn wel hele kleintjes. Hopelijk komt het goed!
Seven
Geplaatst: 12-11-12 17:19
Groot nestje spatter, Mijn nestje was een 5 ling met gewichten van 82 tot 90 gelukkig kwamen die heel snel aan in de eerste week hopelijk die van jou ook want 55 is wel heel weinig
Ik fok ook met de cavia. Ik fok de US-Teddy cavia in de kleur Zwart-Rood-Wit. Ga ook een paar keer per jaar naar de show onder andere de ECC shows. www.nudusoriundus.com is de site van mijn cavia's, hier kan je ze ook allemaal zien.
@ Denise, Wat een super leuke foto's! Hoe zijn jou castors in karakter eigenlijk? De dieren waar ik ervaring mee heb in deze kleurslag zijn niet echt leuk.. De witten daarintegen zijn altijd schatjes Rex hangoren, die waren toch nog niet erkend? ( of ik heb er overheen gelezen )
@ Booster, wat een mooie dieren heb jij, wil het fokken ook wat goed? Leuke namen geef jij ze ook ^^
Dit zijn de 2 jongste van juni hebben beide een heel lief karakter al is er 1 die wat angstig blijft. Mijn voedster van vorig jaar is ook nog steeds wat angstig maar gaat steeds beter. Mijn ram is echt een knuffel.
De hangoor is idd niet erkend nu heb ik alleen maar wit oren zitten die dus door hun vacht overal witte haren hebben zitten die krijg ik toch nooit erkend.
Denise1984
Geplaatst: 08-12-12 23:43
Nou dit weekend weer naar een show geweest. De zelfde als vorige keer ingezet nu had mijn ram zg en mijn voedster ook een zg. Terwijl ze bij de vorige keuring een O had. Mijn zusjes ook mee genomen dit keer en die hadden beide een O omdat er geen c klasse meer was en ze dus nog te licht waren.
NesG
Geplaatst: 09-12-12 14:23
Hier in het noorden is er weinig aan muizensoorten te vinden. Nu heeft een bekende voor mij in Houten even rondgeneust en heb ik er nu 3 mannen bij. Een zwarte borstel, een siamees satijn en een tricolor. Helaas nog geen dames van het ras, dus voor nu doe ik het met mijn eigen dames om te kijken hoe dit loopt. In april gaan we zelf weer naar Houten en zal ik dames zoeken om toch raszuiver te komen.
Ja er waren idd meerdere die nog niet op gewicht zaten. Sommige waren van augustus dus ja dan kan je niet verwachten dat ze het volwassen gewicht hebben. Die van mij waren overigens van juni. Kon ze natuurlijk wel onbeperkt "vetmesten" maar dan zit je weer met een wam probleem. Nu weet ik iig hoe ze er voor staan want het commentaar erop was goed alleen het gewicht niet.