Linea schreef:- Konijnen kunnen goed samen gehouden worden met een cavia
- Twee vrouwtjes of twee mannetjes samen gaat heus wel goed, het zijn tenslotte nestgenootjes
- Konijnentanden groeien het hele leven door, leg daarom een knaagsteen in het hok
- Bang voor rommel in huis? Hier heb je een kooi met tralies aan de bovenkant, dan valt er geen strooisel meer naast de kooi
- Een konijn dat altijd alleen is geweest kan niet gekoppeld worden.
Hierboven een greep uit alle adviezen die ik om me heen hoor uit verschillende dierenwinkels. Ik vind het ook zeker niet nodig om alle dierenwinkels over 1 kam te scheren, maar ik ben de perfecte dierenwinkel nog niet tegengekomen, helaas...
Het ligt trouwens ook zeker niet alleen aan dierenwinkels, om dit probleem op te lossen is ook een serieuze mentaliteitsverandering nodig binnen Nederland. Klant is koning en als een klant iets in zijn hoofd heeft (bijvoorbeeld die ene anti-rommelkooi) zorgt hij wel dat hij die ook krijgt. Kan het niet bij die ene dierenwinkel, dan wel bij die andere. En uiteindelijk is een dierenwinkel ook een commercieel bedrijf dat winst moet maken.
Ik denk dat je hier een groot probleem aanhaalt inderdaad. Ik ben het wel met TS eens hoor, meerendeel van de dierenwinkels geven slecht advies enz.
Maar de consument speelt ook een hele grote rol! Impulsief een konijn kopen, jezelf niet inlezen en vertrouwen op wat de dierenwinkel je vertelt. Of je nou een goudvis (juist een goudvis!) of een paard gaat kopen, lezen lezen en nog eens lezen.