Toen hoorde ik de woorden die ik nooit had willen horen: Lummeltje is dood. Ik kon het echt niet geloven en begon heel hard te huilen. Toen zag ik ook dat de overbuurman naar buiten kwam (hij heeft zelf ook 2 katten).
Hij vertelde wat er was gebeurd en dat hij haar had gevonden. Hij hoorde heel veel herrie dus was naar buiten gegaan, en toen zag hij Lummeltje dood liggen zonder ogen met allemaal eksters om zich heen. De hele weg zat onder het bloed. Je zag een heel spoor uit de bosjes lopen (waarvandaan ze waarschijnlijk was aangevallen) tot aan de overkant van de weg.
Ik weet dat het een beetje raar klinkt, exters die een kat vermoorden... maar helaas kan het toch. Lumm was volgens mij ook kleiner dan die rot beesten en ze zijn waarschijnlijk gewoon met z'n 10en op hem af gestormd. Want dan doen die eksters wel vaker, maar had nooit gedacht dat het zo uit de hand zal lopen.
Ik heb gisteravond de hele tijd gehuild, en vandaag gaat het niet veel beter, snap gewoon niet waarom mijn lieve Lummeltje van net een half jaartje oud al zo vroeg dood moet, ze was zo speciaal. Iedereen bij ons thuis hield van haar, ook onze andere kat. Die heeft vandaag ook niks anders uitgevoerd dan Lummeltje zoeken.
Ik hoop nog steeds zo dat het gewoon een nachtmerrie is, want ik kan gewoon echt niet zonder Lumm. Ze is echt het liefste, mooiste en dierbaarste wat ik bezat.
Lieve Lumm (mijn kleine piraatje), rust in vrede.

22-03-'05 tot 26-09-'05