Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
irritantje schreef:@daffodil dus gezondheid is dus geheel oninteressant? dat begrijp ik uit jou schrijven.
Ben benieuwd of je er ook zo over denkt als je hondje vanalles mankeert.
daffodil schreef:irritantje schreef:@daffodil dus gezondheid is dus geheel oninteressant? dat begrijp ik uit jou schrijven.
Ben benieuwd of je er ook zo over denkt als je hondje vanalles mankeert.
Nee, dat is het niet maar goed de ervaring wijst uit dat juist kruisingen een stuk gezonder zijn en veel langer leven......
daffodil schreef:Ik snap wel dat al die onderzoeken e.d. geld kosten maar wat als je dat nou volledig oninteressant vind maar wel een hondje wil wat een bepaald uiterlijk heeft?
Shanelle schreef:Met stip op 1 staat -voor mij- het leeghalen van asielen . Dat ze al die fokkers, en dan uiteraard met name broodfokkers, gewoon aan banden leggen - de broodfokkers PERMANENT. Willen mensen persé een hondje of poesje? Asiels zitten overvol, en ja ook met leuke, schattige pups en kittens.
Daarna mag er voor mij een gigantisch streng beleid komen op fokken; ELK dier waarmee men wil fokken zou volledig moeten goedgekeurd worden op zaken als HD, oogziekten, gehoorstoornissen en ook op karakter. Ik vind het ook niet zo'n slecht idee om te wachten met fokken totdat er genoeg vraag is naar pups uit dàt nest, ipv zomaar te fokken 'en dan zien we wel'.
Verder moet ik ook eerlijk toegeven dat, zoals daffodil zegt, kruisingen wel eens gezonder blijken te zijn; wij hebben een Tervurense Herder van inmiddels 13 jaar, ooit gekocht in 'De Pauw'. Vrienden van ons zijn fokkers van Tervurense Herders en Groenendaelers; hun honden worden gemiddeld 8 jaar.
irritantje schreef:@Mizora Omdat dat zeker bij raskatten niet gewenst is. Het mag ook trouwens niet bij raskatten tenzij er van stamboek een akkoord is gegeven.
Waarom zou je willen mixen? met allerlei problemen die ervan kunnen komen ook.
Maar naar mijn mening is gewoon ook niet nodig en ongewenst. (We hebben al genoeg rassen en hoeven niet meer "gemaakt" erbij)
Bij honden heb ik daar wat minder verstand van. Maar denkt dat uit medisch gezien punt gewoon niet goed is.