Het gebruik van een deken bij honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: leuke warme jas grote hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:09

Sorry de Chi van Paris Hilton noem ik geen hond, maar een levende pop...

Ik heb honden zonder ondervacht, als ik ergens ga wandelen waar ze niet los kunnen rondrennen, tja, dan moet ik ze wel een jas/dekentje aandoen, anders bibberen ze uit hun vel. Niet fijn voor hen, maar ook net voor mij, want dan springen ze allemaal op om warmte bij mij te zoeken.

There is beauty in everything, even the things that scare us.


petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Het gebruik van een deken bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:01

Het citaat van de dierenarts met de opmerking, "hij zal wel weten waar hij het over heeft".

Het enige wat ik daar kan over zeggen is, dat er DA's zijn waarvan ik me afvraag hoe ze ooit hun diploma hebben behaald en dat er evengoed DA's standaard alel reuen in hun praktijk willen castreren, omdat ze dan geen prostaatkanker krijgen...

TS is een ander topic (waar iemand vroeg om een jas geschikt voor groter honden, omdat haar pup een slechte start gehad heeft en hierdoor niet goed in de vacht), dat jassen en dekentjes voor honden louter een modeverschijnsel was...
Ik heb echter nooit anders geweten dan dat poedels die geschoren werden in de winter een jasje hadden. En vind het ook maar normaal als je verlangt dat je hond langere tijd in de koude stil moet zitten, dat je ervoor zorgt dat hij zich warm kan houden. Rassen genoeg met een te dunne vacht of zonder ondervacht om zich hier in de winter warm te houden.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Het gebruik van een deken bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:12

Ik heb mijn jack ook eens in een draagtas meegenomen omdat ze in het verband zat. De droge grasstukken mocht ze rondhinkelen en de modderige of gebetoneerde zat ze in de zak (viel wel tegen qua gewicht). Maar die kon ik ook niet wijsmaken dat ik ging wandelen met haar vriend...

En tja waar trek je de grens. Ik gebruik alleen een jas als ze bij vriesweer of een gure wind gedurende langere tijd aan de leiband moeten blijven of in een koude auto wachten. Wat dus de voorbije 3j max 5x op een winter voorgekomen is.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Het gebruik van een deken bij honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:26

Tnx Mizora. Je kan een husky of Akita echt niet over dezelfde kam scheren als rassen zonder ondervacht.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:23

Jennyj01 schreef:
Op het platteland heb je vaak ook andere type honden. Die kunnen er ook beter tegen. Maar stadse honden zijn toch veel binnen en gaan anders met kou om.


Op het platteland kunnen honden vaker los rennen en spelen. In de stad moeten ze aan het slenter tempo van baasjes lopen.
Ik woon op het platteland maar mijn honden gaan alleen als eht echt moet en hun wandelingen buiten, die vragen niet meer elk uur om de tuin te gaan inspecteren...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:23

Welke conclusie?
Ik woon namelijk op het platteland maar mijn honden blijven liever de hele dag binnen tenzij voor een wandeling. Dus het is niet omdat je op het platteland woont,d at je honden meer buiten zitten... Maar ze kunnen hier bijna overal los lopen op wandeling en hebben ze geen jas nodig, zelfs niet bi vrieskou. Als ik in de stad zou wonen, zijn de mogelijkheden om ze vrij te laten lopen beperkter en zouden ze grotere stukken aan de leiband moeten. Hoe snel ik ook doorstap, voor mijn honden ben ik nog steeds traag en gaan ze bibberen van zodra het onder de 10°C duikt

There is beauty in everything, even the things that scare us.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CairnTerrier, Eleeke, pandour4evuh, saltshaker23 en 64 bezoekers