Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:16

Probleem is dat er veel slecht gelezen wordt, en dat men hun eigen kat als waarheid neemt hier. Als de modus.
Ik heb mijn kat ook binnen en vlg mij is ze nog niet diepongelukkig, haar kennismaking met een tuin was binnen enkele minuten aanleiding tot een flinke spurt naar binnen. :=
Buitenkatten zullen vast genieten maar in veel woonomgevingen kan het gewoon eigenlijk niet, daarnaast lees ik toch weer dat mensen hun kat gewoon niet willen beschermen. Niet tegen ziekte, niet tegen ongelukken en niet tegen de gevolgen van de overlast die ze veroorzaken. Dat vind ik echt onbegrijpelijk.

De natuur in een kat wordt ook nogal verheerlijkt imo. Hier worden dapper muggen en vliegen gevangen, ze rent door het huis en vermaakt zich bijzonder met het vangen van alles wat beweegt. Daarmee komt ze imo weinig te kort. Mar een kat is een gedomesticeerd dier, en vrijwel alle huisdieren hebben consessies moeten doen aan hoe ze in het wild waren. Ze zijn niet meer in het wild.
Dat maakt het voor mij meer acceptabel om een dier binnen te houden, aan een touwtje uit te laten. Aan mij als baasje de taak om hun zoveel mogelijk te geven wat ze nodig hebben. Echter, een kat dus maar los laten o,dat het de natuur is, vind ik kortzichtig en niet altijd even handig. Dat vergt meer verantwoordelijk gedrag van de eigenaar als dat ik hier lees en in mijn omgeving zie.


Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:50

Wat is dat nou voor vreemde opmerking ? :?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, ComscoreBot en 14 bezoekers