Zo, we zijn dus weer terug maar het is een moeilijk verhaal.
De dierenarts waarschuwde me al dat hij nog steeds niet helemaal goed wakker was, maar ik ben toch wel heel erg geschrokken.
Hij is nog net zo in een roes als vanmiddag vlak na de narcose. De dierenarts had dit nog nooit eerder mee gemaakt dat een vogel zo lang nodig heeft om weer bij zijn positieven te komen. Het is net of hij niet meer weet waar hij is. Hij lag er ook letterlijk als een dood vogeltje bij. Af en toe gingen zijn ogen open en begon hij te vlapperen met zijn vleugels, maar hij was verder volledig apatisch.. Op een gegeven moment moest de dierenarts echt even kijken of hij nog wel onder ons was, want zoals je op de foto's ziet lijkt het echt alsof hij dood is, maar hij is gewoon in een diepe slaap waar hij nog niet uit lijkt te kunnen komen.
Ze vermoeden dat hij sterk verzwakt is door de pijn van de afgelopen dagen en het weinige eten dat hij heeft gedaan. Hij heeft nu 24 uurs zorg en krijgt suikerwater om zijn energiepijl te laten stijgen. Maar ik ben wel realistisch en ben bang dat hij op deze manier de nacht niet door komt. Als hij morgenochtend nog zo is, dan zal ik een moeilijke keus moeten maken. Het mag geen lijden worden...
Hij moet nu zo snel mogelijk wakker worden, anders is het over.
De foto's heb ik ook gezien en het spalkje ziet er goed uit. Er is wel nog een kans dat het pootje volledig stijf blijft en hij hem niet volledig kan gebruiken. Ook dan zal ik een moeilijke keus moeten maken, want een valkparkiet op 1 poot gaat gewoon niet. Het zijn van die klauteraars en zoals hij de afgelopen dagen zich vooruit sleepte wil ik niet nog een keer. Dus mocht het gewricht opnieuw los schieten of zijn pootje doet het toch niet goed, dan wil ik er ook mee stoppen, hoe moeilijk ook. Ik wil hem niet nog een keer onder narcose hebben. Dat kan hij gewoon niet aan en dat zou egoistisch zijn. Er zijn grenzen en ik ben ergens bang dat ik daar nu al overheen ben gegaan..
Maar goed, het blijft dus afwachten. Hopelijk komt hij de nacht door en worden we morgen gebeld dat hij alsnog naar huis mag. Op dit moment mocht dat niet maar in deze staat wilde ik hem ook niet meenemen. Dan is hij daar beter af, mocht het mis gaan.
De foto's:

De ontwrichte knie

Op deze fotob (genomen nadat het kniegewricht recht is gezet) zie je rechts nog een klein brokje naast de knie zweven. Dat kan gewoon wat vuil zijn maar ook een mini botfragmentje. De arts maakte zich daar verder geen zorgen over.

Misschien ontzettend stom, maar door de schrik ben ik totaal vergeten te vragen naar het kostenplaatje...
Ik maak me zoveel zorgen. Het is bijna 8 a 9 uur na de operatie en hij is nog niet wakker. Een normale vogel heeft maar 20 minuten nodig. Waarom is hij nog niet helder??
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 31-07-13 20:59, in het totaal 2 keer bewerkt