Waarom is een kat binnen sneu/zielig ?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 09:17

Of je weet welke kat van wie is hangt ook af van de buurt.
Bij mijn ouders wist ik precies welke kat bij welk huis hoorde. Het was een woonwijk met allemaal vrijstaande huizen.

Nu weet ik echt niet waar de katten vandaan komen. Ik woon nu in een wijk in Den Haag met allemaal oude panden van drie hoog. Achter iedere voordeur wonen soms wel 3 gezinnen. Ik heb al meerdere malen een kat gehad die hier via de dakgoot naar binnen klom door het raam, maar geen idee waar die kat hoort. Waar mijn ouders in hun buurt delen met 12 huizen, wonen hier op diezelfde oppervlakte al minimaal drie keer zoveel mensen. God mag weten waar die kat vandaan komt. Je komt de mensen ook niet snel tegen omdat je elkaar ook niet zoveel tegenkomt. Waar ik in mijn ouders' buurt regelmatig een praatje maakte met anderen als zij in hun tuintje bezig zijn, zie je mensen hier alleen als ze even naar hun auto of fiets lopen, om meteen te vertrekken (zo doe ik zelf ook :j ). Als je de mensen al niet kent, hoe weet je dan in godsnaam waar de kat thuishoort?

Mijn kat is een binnenkat. Op zijn 6e uit het asiel gehaald, en daarvoor nooit buiten geweest (ja, 1 keer en toen meteen aangevallen door een ander). Zijn angst om naar buiten te gaan, in combinatie met hartruis en blaasgruis (allen stressgevoelig) hebben ons doen besluiten om hier de kat ook binnen te houden. Hij kan door het hele huis rauzen en heeft bijna een kasteel aan krabpalen. Overigens hebben we hem wel de mogelijkheid gegeven om naar buiten te gaan, maar hij rent dan weer zo snel als hij kan naar binnen. Hij geeft zelf aan het niet te willen. Als we alle deuren openzetten om het door te laten waaien, blijft hij zelf binnen.

Het houden van een binnenkat is niet mijn eerste keuze, maar voor mijn ex-kater is dit (naar mijn idee en dat van de dierenarts) echt het beste.



Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:17

Dat je geen klagende mensen aan je deur hebt gehad, betekent niet dat niemand last heeft van je kat.

Waar ik woon is het haast onmogelijk om de eigenaar van een kat te achterhalen, tenzij je kat een halsbandje om heeft met gegevens o.i.d.

Neemt niet weg dat ik schieten persoonlijk veel te ver vind gaan.
Maar zeggen dat jouw katten geen overlast bezorgen omdat je geen klachten hebt gehad, is (in sommige buurten in ieder geval) pertinente onzin.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LiDi en 36 bezoekers