Welk kippenras past bij ons?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Seven

Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:20

Ja een roofvogel vliegt weg met een brahma, wij zijn 3 verloren aan een buizerd en hebben besloten de kippen weg te doen de arme dieren hadden gewoon geen vrede meer in de tuin want de buizerd bleef maar terug komen.

Wel zijn brahma's super fijne kippen hier waren ze super tam kwamen nog net niet p schoot als je in de tuin zat. Legde mooie grote eieren 1 van de hennen was een 3 dooier kip. Wij hadden 4 hanen en 5 kippen dat ging super samen geen problemen tussen de hanen.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik


Seven

Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:25

Vossen was inderdaad ook een probleem, maar die durven niet in de tuin te komen door de honden. De buizerd daarin tegen wel die was bijna eens gepakt door onze stafford nadat die op een kip af vloog. Onze honden zijn zeer beschermend tegen over de kippen zelfs toen er kuikens waren werden de katten weg gejaagd.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Seven

Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Welk kippenras past bij ons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:08

Mijn ervaringen naar jaren Brahmas te hebben gehad ben ik er wel achter dat ze heel roofvogel gevoelig zijn niet heel snel en log dus makkelijke prooi maar ook waarschuwen ze niet snel genoeg dus waren ze veelal te laat om weg te komen en altijd gewoon overdag savonds sloot ik ze op.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Seven

Berichten: 21131
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:27

Nou inderdaad heb ik zeker gedroomd toen de ene naar de andere kip in weken uit de tuin werd geplukt, de haan was te zwaar maar werd wel zwaar beschadigd kon niet snel genoeg bij hem komen want buizerd deed veel moeite er toch mee weg te vliegen. Die heb ik zelf af moeten maken helaas.

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DayDream21, Flux, Freyr, Scarremans en 34 bezoekers