Het probleem dat extreme verharing heet!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cientje4
Berichten: 79
Geregistreerd: 12-04-11

Het probleem dat extreme verharing heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-13 22:24

Argh wat kan je er gestoord van worden!
Tuurlijk, een hond verhaart, dat hoort er nou eenmaal bij.
Maar zo extreem als die van mij?

Even een korte uitleg,
Ik heb een mopshond reutje.
In augustus word hij alweer 7 en is ook al zolang bij mij.

Nou is bekent dat de mopshond een dubbele vacht hebben, logisch is dan ook dat ze meer zullen verharen dan een hond die dat niet hebben.
Maar hij verhaart echt het HELE jaar door, en niet een klein beetje, nee echt extreem.

op eerste gezicht valt het mee, totdat je hem aait.
Zonder onder de haren te zitten kom ik het huis gewoon niet meer uit.

Ik heb er al zoveel aan geprobeerd te doen,
We borstelen hem elke dag totdat er bijna geen haren meer af komen,
Verschillende soorten voer, van royal canin(?) tot vers voer, maar niks lijkt minder te worden.

Nou kan ik er opzich wel mee leven, 2 keer per dag stofzuigen, 2 keer per dag verkleden, een half uur voor de deur uitgaan besteden aan mezelf ontharen :+ en na elke wasbeurt een grondige wasmachine haar check.

Maar ik hoop toch nog op de gouden tip!
Wie herkent dit probleem en wat doe jij er aan?


cientje4
Berichten: 79
Geregistreerd: 12-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-13 22:51

Sassol schreef:
Heb je de hond al eens naar een trimmer gestuurd om de ondervacht goed uit te laten dunnen?

Stress kan ook voor verharen zorgen, is je hond snel opgewonden/gestresst van situaties?

Hoelang heb je het voer aangehouden voor je op iets nieuws overstapte?


Naar een trimmer zijn we niet geweest, wel de dierenarts maar die zegt er niet veel aan te kunnen doen.

Stres heeft hij niet, hij is erg nuchter en buiten het lopen om slaapt hij eigenlijk alleen maar.

Voer hebben we meestal een maand of 3 aangehouden, zou dit lang genoeg zijn?
Mijn dierenarts zelf raade namelijk aan het een maand, ander half maand te proberen en mocht het dan niet veranderen over te stappen.

Inmiddels zit hij al een jaar op vers voer.


cientje4
Berichten: 79
Geregistreerd: 12-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-13 23:17

Sassol schreef:
3 maanden zou genoeg moeten zijn om in ieder geval verbetering of verandering te moeten zien, het probleem hoeft daarbij niet opgelost te zijn.

Interessante site: http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/51550-verharing-bij-honden.html


interesante link, misschien borstel ik hem wel gewoon te vaak en beschadig ik zijn vacht hierdoor.

Vind het gewoon een erg lastig iets, vooral als visite er een halve hond op nahoud bij thuiskomst.

cientje4
Berichten: 79
Geregistreerd: 12-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-13 23:25

Sassol schreef:
Als je hond niet bang is voor de stofzuiger zou je dat kunnen proberen, dan zuig je alleen de losse haren op ipv door de vacht heen te gaan en vacht te beschadigen.
Kun je in ieder geval voor het bezoek je hond en dan je huis kunnen zuigen :+

Schapenvet/visolie is ook goed voor vachten huid.

Hoe is de huidconditie eigenlijk?


haha ik heb nogal een krachtige stofzuiger, dus zou ik steeds de hond eraan vast hebben zitten?

Leuk bedacht maar ik denk niet dat dit mijn gouden tip word hoor :')

Hond krijgt visolie naast zijn gewone voer, zijn huidconditie is prima volgens 2 verschillende dierenartsen en de dierenwinkel zelf dus dat kan het probleem helaas niet zijn

cientje4
Berichten: 79
Geregistreerd: 12-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-13 23:45

xRiiannex schreef:
scheren hahaha :')



Haha, met de bouw van mijn hondje krijg je dan eerder het idee van een vetgemeste mol vrees ik :')

cientje4
Berichten: 79
Geregistreerd: 12-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-13 23:53

Mistral_Bink schreef:
en de furminator dan heb je die al geprobeerd?


Ik heb er even op google op gezocht, maar ik denk niet dat het veel zou oplossen,
Zelf heb ik nu een relatief goede kam en haalt op het moment alle haren weg met kammen, maar een uur later heb ik weer een cm onder mijn sokken zitten bij wijze van.

Heb je zelf ervaring met deze kam?

cientje4
Berichten: 79
Geregistreerd: 12-04-11

Re: Het probleem dat extreme verharing heet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-13 00:17

Allemaal erg bedankt natuurlijk voor de reacties en het meedenken, ja waarom wel naar een dierenarts en niet naar een trimmer? dat is een hele goeie.
Om eerlijk te zijn heb ik er niet eens aan gedacht.

Hij heeft zijn eigen kussen op de bank liggen, dus mag hij beperkt op de bank.
De haren liggen gelukkig ook niet op de bank zelf, maar hij zit graag tussen je benen op de grond.

Wassen is een optie, maar dat doe ik hem liever niet te vaak aan, hij verhaart op het moment dat hij gewassen word 10 keer zo erg, en als dat er uit is gaat het gewoon door waar het gebleven was.
Ook verstijft hij helemaal als hij in aanraking komt met water, en dat is een erg sneu gezicht.
Hij houd er totaal niet van.

Ik ga maandag gelijk even kijken voor zo kam en dan hoop ik het beste ervan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: darkangel23, kiki1976, Slmt9, XXInKA en 26 bezoekers