gezocht: ervaring met clomicalm bij katten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

dierenfan
Berichten: 9574
Geregistreerd: 27-02-10

Re: gezocht: ervaring met clomicalm bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:45

1x mee gemaakt dat een kater die gecastreerd was (op 5 mnd leeftijd al) en die toch ging sproeien ook nog een implantaat kreeg en daar was het sproeien toen gelijk bij over. Echter 1x mee gemaakt en wel positief resultaat dan maar toch maar 1x ;)


dierenfan
Berichten: 9574
Geregistreerd: 27-02-10

Re: gezocht: ervaring met clomicalm bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:00

als het plassen is zou ik eens gek doen en de kat in elk geval op prins struviet voer zetten of ander merk voeding voor katten met blaasgruis (je kan het al licht proberen) en een extra kattenbak neer zetten op een heel andere plaats dan de andere.

Verder kan je zonder problemen magnesium in zetten of valeriaan om de kat te proberen te ontspannen. Magnesium kan je het beste van het merk ortholon pakken en kan je 100 mg per dag voeren. Ik laat het oplossen in water en dan in blikvoer mengen en geven. Mocht de kat aan de diaree raken dan geef je teveel magnesium en moet je minder voeren. Heel simpel dus. IN het begin kan je het dagelijks voeren en daarna kan je om de dag of 2 รก 4x per week voeren bijv. een beetje mee spelen dus. Mijn honden krijgen het ook zeer regelmatig en nu al weer een week lang elke dag i.v.m. mogelijk extra stress door vuurwerk.

dierenfan
Berichten: 9574
Geregistreerd: 27-02-10

Re: gezocht: ervaring met clomicalm bij katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:23

ik gebruik altijd de druppels valeriaan. En dan op de ligplaats, krabpaal, in de kattenbak e.d. maar kan ook gerust door het water en over de brokken. Echter ik zou eerst eens kijken hoe ze op de geur van valeriaan reageerd. Hier zjin er katten helemaal lyrisch van maar ook katten die er niets van moeten hebben (gebruik het in de opvang, niet thuis overigens ik heb maar 1 kat en die heeft geen problemen gelukkig ;) )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bo_Y en 32 bezoekers