HELP kaal pootje bij konijn

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

dierenfan
Berichten: 9546
Geregistreerd: 27-02-10

Re: HELP kaal pootje bij konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 14:28

als jij een DA hebt die vanaf foto wil zeggen wat je konijn heeft dan raad ik ten zeerste een andere dierenarts aan. Immers vanaf een foto kan je geen diagnose stellen (in elk geval niet vanaf zo'n foto als dat hier in het topic staat).
Bijv. een kat met kale kont kan goed komen door vlooien maar dat ga je op een foto niet zien en als je via een foto die kale plek wil behandelen en je gaat diverse zalfjes pakken dan zal niets helpen als je niet eerst een vlooienpipet geeft. Oftewel: een dierenarts moet het hele dier zien en kunnen beoordelen voordat hij een diagnose kan stellen ;)

Gezien hoe vies de vacht is ondanks het wassen zou ik zeggen dat het idd goed urinebrand zou kunnen zijn of in elk geval geirriteerde vacht/huid omdat het in vieze troep zit. Ik zou dus iets proberen te maken dat het hok veel droger blijft. Dus kranten onderop of het hoekje proberen nog vaker leeg te maken/schoon te maken.

Sore hocks is dit niet in elk geval vind ik. Immers sore hocks komen wonden bij kijken en dat zijn vaak zeer gemene en diepe wonden en dit lijkt nog netjes dicht te zijn en aan de bovenkant van het pootje?
Is het een voedster of een ram? Heb zelf een voedster gehad die altijd in de rui periode zich helemaal kaal plukte aan de voorkant (borst en pootjes) heb toen een bepaald iets aan de voeding toe moeten voegen (ben kwijt wat, het was een soort poeder van een konijnenshop) en daarna nooit meer last ervan gehad.

Succes in elk geval!


dierenfan
Berichten: 9546
Geregistreerd: 27-02-10

Re: HELP kaal pootje bij konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 17:19

super dat ze naar de DA is!! Hopelijk valt het erg mee!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AmyJamess, Eefje_Sammy, jasmijn16, sterregoud, VuurVleugels en 29 bezoekers