Geelbuikschildpad

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pikeur

Berichten: 6302
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:39

Heeft je schildpad een warmtelamp of een andere warmtebron? Zo niet is het helemaal logisch dat hij niet meer eet, wanneer je hem weer warmte geeft zal die weer gaan eten



Pikeur

Berichten: 6302
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:56

Zo nu heb ik wat meer tijd dan vanmiddag.

Warm water is in principe niet nodig als je maar een warmtelamp hebt. Ik ga er ook niet aan beginnen om een bak van 2 meter te verwarmen, kost een vermogen aan stroom en is nieteens nodig. Als een schildpad warmte nodig heeft gaat ie vanzelf wel onder de warmte lamp liggen, en 's nachts slaapt ie dus dan zijn er verder ook bijzonder weinig lichaamsfuncties actief oftewel dan kan hij gewoon in koud water.

Ik ben het er niet mee eens dat kattenvoer een goed schildpaddenvoer is. Het calcium gehalte om zomaar 1 ding als voorbeeld te noemen is zeker dubbel zo laag bij kattenvoer, en natuurlijk is dit bij te vullen met calcium supplementen etc. maar ik vind een reptiel met schild sowiso niet vergelijkbaar met een kat. Ze hebben inderdaad de overeenkomst dat ze allebei vlees eten en daarom kan kattenvoer geen kwaad en is het inderdaad zeker een welkome afwisseling maar compleet voer? ik vind van niet.

Stuk sepia is zeker een hele goede tip, dit kun je zo in het water laten drijven en daar gaan ze lekker aan knagen, is gezond en ook nog eens goed voor het gebit.

Pikeur

Berichten: 6302
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:55

Ja die bak is wel echt te klein, mijn geelbuik is nu al zo'n 30 centimeter, jouwe hoort dat natuurlijk ook te kunnen halen. Een minimum van 1 meter is wel netjes, het zijn geen hele actieve dieren verder maar iets leefruimte is altijd belangrijk

Pikeur

Berichten: 6302
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 18:25

love_western schreef:
Ik heb mijn kleintjes, circa 4/5 cm in 80 cm bak. En waterlaag is 20 cm.
Uiteindelijk komen ze in een vijver. Want vind een bak van 2 m veelste klein voor zulke dieren.
Kan zijn dat ik het mis heb.


Ach ik heb bijna spijt dat ik mijn bak van 1 meter heb verwisseld voor een bak van 2 meter, hij zwemt toch niet := Overdag zit ie lekker te zonnen, als hij honger heeft zwemt ie wat rond en s nachts is de lamp uit en slaapt ie dus.
Eigenlijk is mijn waarneming dus dat 2 meter nieteens nodig is maargoed

Pikeur

Berichten: 6302
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 12:52

Ik doel natuurlijk niet op tanden maar op datgene waar ze mee kauwen/vlees verscheuren, weet ik veel hoe ik dat anders moet omschrijven. Lijkt me soort logisch maargoed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot en 55 bezoekers