Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:20

Als je nou eerst eens de reactie van Niek hierboven leest, ipv zo tekeer te gaan ;)

Jammer, ik heb weken lang de tijd gehad om rond te rijden, maar er werd geheimzinnig gedaan. Nu is het pas ok om te gaan zoeken, en nu ben ik de komende week van 's morgens vroeg tot 's avonds laat aan het werk. Toch weer iemand minder met ervaring in honden zoeken, een auto waarvan de diesel niet zelf betaald hoeft te worden dus urenlang ingezet kan worden en die in de buurt woont.

Ik zou toch eens contact opnemen met die hondenvanger, ergens hierboven neergezet.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 22-02-11 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Annemiekbram

Berichten: 3529
Geregistreerd: 21-08-04
Woonplaats: Twente!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:22

GamblersCup schreef:
Als je nou eerst eens de reactie van Niek hierboven leest, ipv zo tekeer te gaan ;)


Als je het topic had gevolgd had je mijn reactie gesnapt. En natuurlijk heb ik die reactie van Niek gelezen, heeft ze mij immers ook gemaild ;)

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:24

Maar jouw reactie brengt ook niets hier in het topic. Deze helpt trouwens ook niet, dus als we ons allemaal eens gaan concentreren op zoeken?

concetto
Berichten: 746
Geregistreerd: 08-02-10
Woonplaats: in het watergat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:26

Annemiekbram schreef:
Sjonge jonge jonge waarom zitten hier alleen maar mensen te stoken?!?!
Mods dit kan toch niet!!
Het is echt al 10000 keer uitgelegd waarom Niek deze keuzes maakt en nog wordt er om heen gepraat en wordt Niek (in mijn ogen!) zwart gepraat!
Laten die mensen die zoveel commentaar hebben zich aub stil houden want daar heeft niemand wat aan!!

Gewoon niet op reageren dan houden ze vanzelf op, de mensen die echt voor Beans meelezen en praten stoken niet! :j

CouCou

Berichten: 3472
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:20

kyraliam schreef:
Annemiekbram schreef:
Sjonge jonge jonge waarom zitten hier alleen maar mensen te stoken?!?!
Mods dit kan toch niet!!
Het is echt al 10000 keer uitgelegd waarom Niek deze keuzes maakt en nog wordt er om heen gepraat en wordt Niek (in mijn ogen!) zwart gepraat!
Laten die mensen die zoveel commentaar hebben zich aub stil houden want daar heeft niemand wat aan!!

Gewoon niet op reageren dan houden ze vanzelf op, de mensen die echt voor Beans meelezen en praten stoken niet! :j



Ik weet niet of je mijn reactie bedoeld, maar stoken doe ik zeker niet en dat is zeker niet mijn bedoeling.

1 doel heeft iedereen en dat is Beans veilig bij Niek terug te zien.

Ik bedoelde ook dat ze de zoektocht nu misschien toch over een andere boeg moet gaan gooien, gezien Beans nog steeds niet gevangen is....Toch misschien eens over na te denken.
Vind persoonlijk dat dit niet stoken is.

Nu heeft Niek net een laatste mailtje geplaatst, dus ze gaat het toch ook op deze manier proberen +:)+ +:)+
Laten we hopen dat dit vruchten afwerpt.
Tis jammer dat het veel te ver weg is, anders ging ik met kilo's leverworst die kant op.....
Laatst bijgewerkt door CouCou op 22-02-11 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:21

yvette_alert schreef:
Dat Niek huiverig is de gegevens vrij te geven omdat er toch telkens oproepen komen om tegen haar gaan wens in te gaan en op eigen houtje dingen te gaan kan ik me goed voorstellen.

Dat beans zielig is daar kun je over discuseren... Beans heeft eindelijk vrijheid ipv in een klein donker hokje zitten in haar periode als broodfokteef. Eindelijk kan ze gewoon wegrennen als ze 'engerds' ziet ipv naar het einde van de lijn gaan wat ze in haar huishondenperiode meemaakte . Of ineen krimpen of het maar laten gebeuren in de hoop dat het snel over is als ze mensen ziet. Ze houd zich in gebieden op haar zij zich prettig voelt zonder mensen/met zo min mogelijk mensen, zonder hokken. Beans kan zich zelf blijkbaar in leven houden... er zijn paragnosten die zeggen: (hoe vervelend voor Niek ook, de hond heeft de tijd van haar leven). Dit is overigens bij Niek bekent.

Als een hond echt niet gevangen wil worden dan krijg je haar niet. En is het misschien wel een daad van liefde om te kunnen loslaten.... maar ja dat is niet zo eenvoudig omdat je ook weet dat de kans dat ze als huishond met behulp van training en gedragsmedicatie ( homeopatisch of regulier) waarschijnlijk ook een gelukkig leven kan leiden en zeer waarschijnlijk een langer leven.

Als ze terug komt zal er ook zeker wat aan de angst gedaan moeten worden omdat zo bang zijn geen volwaardig leven is.

Ik heb zelf een hond in huis die 1,5 jaar zich in nederland in haar eentje heeft gered. Deze hond functioneerde niet bij de vorige eigenaar die haar uit het asiel haalde waar ze als vondeling werd gebracht. Ook hier gaf het problemen en zijn er aanpassingen nodig. Toch gaat het nu goed en oogt de hond gelukkig. Dit betreft echter geen bange hond maar een hond die er blijkbaar op enig moment voor gekozen heeft om alleen verder te gaan voor een tijd. Zou ze nu los op straat lopen dan is het nog altijd oppassen dat ze niet in het overlevingsinstinct gaat en daardoor de killmodus raakt. Ik weet zeker dat als ze zich ook nu nog prima kan redden in t wild en mogelijk dat ze dat zelfs liever wil als als huishond leven...

Wat wij niet goed vinden voor een hond, daar kan een hond soms anders over denken!

Yvet

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:29

Ik geloof niet dat dat zo werkt bij honden. Die kiezen er niet voor "om nu alleen verder te gaan". Paragnosten zijn grote onzin en verdienen geld met banketstaaf verkopen (zelf geschreven hier dat de ene zegt het beest leeft nog, de ander zegt van niet. Leuk, zo kan ik ook raden) en daardoor word het er niet makkelijker op een hond te vinden die zelfs niet op het baasje reageert, of er zelfs voor wegrent.
Moeilijk hoor, ik zou eerst toch weer bewijs willen zien dat het beest überhaupt nog leeft. (ik = als in baasje, ik persoonlijk hoef dat niet te weten, kan toch niet helpen met zoeken)

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:48

Tuurlijk geeft zo'n paragnost aan dat de hond de tijd van haar leven heeft, die is altijd bang voor mensen geweest dan is het nogal makkelijk om te zeggen dat ze 't nu geweldig heeft.

Maar beans weet ook niet beter en draait in een vicieuze cirkel, haar angst wordt steeds bevestigd. Je kunt niet zeggen 'ze is nu zo bang, laten we haar maar laten lopen' dat slaat nergens op, als ze in goede training gaat komt ze daar snel genoeg overheen, als ze maar als hond behandeld wordt en er geen nadruk op die angst wordt gelegd.
En persoonlijk vind ik dit wel degelijk zielig; ze moet nu vechten voor haar eten, krijgt wellicht dagenlang niets en als ze eens ergens wat vind wordt ze wss weggejaagd, ze ziet steeds die enge mensen waar ze al haar hele leven bang voor is, ze heeft geen contact met soortgenoten en heeft geen vaste warme plek om terug te komen.
Wanneer ze in huis zou wonen heeft ze eten, sociaal contact, geen koude, hoeft niet te vechten of op de vlucht enz. Ze moet alleen haar angst overwinnen en dat is een kwestie van tijd.

vannah

Berichten: 861
Geregistreerd: 19-06-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:53

ik denk dat niek wel inziet dat ze alle hulp kan gebruiken, ik hoop dan ook echt dat mensen uit de buurt die gaan zoeken of helpen zich ook zo gedragen als dat ze zelf al aangeeft.
ik hoop dat het baat heeft, hoe meer ogen speuren hoe eerder beans gezien zal worden!! dat is mijn idee althans

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:54

Jongens, neuzen dezelfde kant uit.

Ik hoop echt van harte dat jij een mooie appeltaart mag bakken Niek, want dat zou betekenen dat Beans weer terug zou zijn.
Ik ben ziek en woon aan de andere kant van Nederland maar had graag meegeholpen.
Gevangen worden is misschien nu een stapje te vroeg maar als een Bokker haar ergens ziet, zijn jullie/we al een hele stap verder!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:56

1.5 jaar vrij in Nederland vrij rond hebben gelopen, geloof ik niet zo in...
En mag hopen voor Beans dat ze snel gevangen wordt en niet dadelijk alle jong wild gaat stropen, of hoogdrachtige dieren 'pakt' . Over 2 maand is het weer peuter en kleuterspeeltijd in het buiten gebied.
En heb onlangs weer 'mooie' foto's mogen aanschouwen van wild wat verscheurd/gedood was door (een) loslopende hond(en), en die maken geen verschil tussen drachtige dieren en niet drachtige dieren.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:04

Vindt het ook vreemd dat een hond zo lang vrij rond loopt zonder overreden of onder een trein te komen of geschoten wordt door een jager.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:35

Group?
je gooit wat in de groep wat een discussie opwekt maar vervolgens reageer je niet meer.. :?

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:43

Alane schreef:
1.5 jaar vrij in Nederland vrij rond hebben gelopen, geloof ik niet zo in...
En mag hopen voor Beans dat ze snel gevangen wordt en niet dadelijk alle jong wild gaat stropen, of hoogdrachtige dieren 'pakt' . Over 2 maand is het weer peuter en kleuterspeeltijd in het buiten gebied.
En heb onlangs weer 'mooie' foto's mogen aanschouwen van wild wat verscheurd/gedood was door (een) loslopende hond(en), en die maken geen verschil tussen drachtige dieren en niet drachtige dieren.

Ik ken er toch echt een die zo lang in het wild heeft geleefd hoor. Kun je geloven of niet maar het is zo.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:32

Wat ik jammer vind is dat er inderdaad weinig info word/werd gegeven .
Heb gister anderhalf uur in het gebied Wielen/Egge rond gereden en naar nu blijkt voor Jan met de hele korte achternaam omdat ze dus een aantal km verderop gezien is.
Dit werkt natuurlijk niet motiverend.

vannah

Berichten: 861
Geregistreerd: 19-06-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:40

nee, maar wel heel lief van je dat je die moeite hebt genomen!!
nu er wat meer info is weet ik zeker dat er bokkers hun best gaan doen, als ik in de buurt zou wonen zou ik zeker van de partij zijn.
ik heb het erg met niek en natuurlijk beans te doen.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:59

ik weet zeker dat niek en yvette hun best doet om zoveel mogelijk updates te geven, ik verwacht dat ze op veel mee sites berichten achterlaat..
het is niet makkelijk, een gezin met kleine kids.. hond zoek, zelf problemen, en de andere problemen er nog omheen.
Maar ik denk inderdaad dat niek en yvette toch moeten proberen zoveel mogelijk update te geven.
En laten we allemaal dezelfde kant op wijzen.. namelijk Beans weer terug in zijn mand en lekker smullen van niek haar appeltaart ;)
Enmisschien nog een idee.. ga niet rellen en stoken in dit topic,
croup?
Ik weet dat jij ook druk bent met beans, maar ik weet dat je contact heb of hebt gehad met niek..
Kon je haar niet een persoonlijk berichtje sturen?
Ik bedoel het niet bot, maar op deze manier komt er toch weer onrust.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:15

Wilawander schreef:
Vindt het ook vreemd dat een hond zo lang vrij rond loopt zonder overreden of onder een trein te komen of geschoten wordt door een jager.

Het jachtseizoen is weer voorbij (naar mijn weten), dus dat laatste is sowieso geen optie.
En treinen rijden er nou ook weer niet zo vaak als auto's, dus oversteken moet nou ook geen big issue zijn.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:57

MarrieLeen schreef:
Het jachtseizoen is weer voorbij (naar mijn weten), dus dat laatste is sowieso geen optie.

Hier niet hoor, maak je geen illusies.

jentel
Berichten: 3584
Geregistreerd: 17-04-05
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:35

Wilawander schreef:
Vindt het ook vreemd dat een hond zo lang vrij rond loopt zonder overreden of onder een trein te komen of geschoten wordt door een jager.

Wat bedoel je daarmee?

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 18:39

Ik denk dat wilawander bedoeld dat als een jager hem ziet.. en loopt op zijn gebied hij het recht heeft hem af te schieten. Ook als beans hazen etc. heeft gepakt dan staat de jager in zijn volste recht het beestje af te maken..

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:59

Naja die mensen weten toch ook dat er naar Beans gezocht wordt dus dat lijkt me behoorlijk onwaarschijnlijk.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:06

GamblersCup, ik weet niet waar je woont in Duitsland, maar de jagers in gebied rond Hezingen/Vasse, gaan al even niet meer op jacht. ;)
Dat is dus in de buurt van het gebied waar Beans is gezien. Overigens maak ik me helemaal geen illusies.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 21:44

NienkeNiels schreef:
Ik denk dat wilawander bedoeld dat als een jager hem ziet.. en loopt op zijn gebied hij het recht heeft hem af te schieten. Ook als beans hazen etc. heeft gepakt dan staat de jager in zijn volste recht het beestje af te maken..


Hier wordt nog wel gejaagd en ik woon ook in Duitsland vlak aan de grens. En jagers mogen honden schieten die los loopt en wildert. Dat is hier (helaas) heel normaal en juist in deze tijd dat de jonge hazen gaan komen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:34

Wilawander schreef:
NienkeNiels schreef:
Ik denk dat wilawander bedoeld dat als een jager hem ziet.. en loopt op zijn gebied hij het recht heeft hem af te schieten. Ook als beans hazen etc. heeft gepakt dan staat de jager in zijn volste recht het beestje af te maken..


Hier wordt nog wel gejaagd en ik woon ook in Duitsland vlak aan de grens. En jagers mogen honden schieten die los loopt en wildert. Dat is hier (helaas) heel normaal en juist in deze tijd dat de jonge hazen gaan komen.


Precies.... en de route Enschede naar waar de hond nu zou lopen is minstens 1 autosnelweg oversteken (wat op die route niet erg eenvoudig is vanwege de industrieterreinen en wild gebieden redelijk goed afgezet zijn met omheiningen) en meerdere provinciale wegen, nog maar te zwijgen over spoorbanen en bebouwde gebieden, en daar is de hond nergens gespot.
Komt nog eens bij dat een retriever en retrieverachtige honden vrij veel en vaak voorkomen en de kans bestaat dat alle meldingen gaan over een geheel andere hond.

Als die hond zo mensenschuw is, en alles uit de weg gaat is het mi aannemelijker dat die hond de andere kant op is gelopen, eerder richting zuiden of oosten. Wat ook eerder zou passen bij waar het dier vandaan komt.

En dadelijk gaat het jongedieren worden geboren seizoen beginnen en dan zijn de jachtopzieners en jagers er zeer alert op dat er geen stropende honden aktief zijn. En die bewoners, ook als ze jagers zijn, zullen niet veel moeite doen als ze een stropende hond zien, vermist of niet vermist.