Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:03

De ribben voelen Yamcha, is juist een mooi gewicht, ze kunnen zien is te mager.
Heb een mail gestuurd naar Dog Lovers Gold. Moest je eerst mailen voordat je iets kan bestellen. Alleen nog geen reactie terug gehad. Ben benieuwd hoe ze het erop gaan doen!

Alleen nu vroeg ik me af, zal bij hun het 'aankleven' van tandplaqu dan ook minder zijn? Omdat er natuurlijk geen granen e.d. in de brok zitten verwerkt? En mag je dit voer dan aan het beginnen mengen met het oudere voer voor een beter overgang, of is dat niet wijs ivm andere bestandsdelen en het niet bevatten van granen?


Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:14

Dan is hij inderdaad te dun, ik dacht dat je bedoelde dat ze gewoon goed voelbaar zijn. Olijfolie zorgt ook voor soepelere (raar woord?) ontlasting! Vinden ze vaak ook erg lekker.

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:53

Nikki__ schreef:
Alleen nu vroeg ik me af, zal bij hun het 'aankleven' van tandplaque dan ook minder zijn? Omdat er natuurlijk geen granen e.d. in de brok zitten verwerkt? En mag je dit voer dan aan het beginnen mengen met het oudere voer voor een beter overgang, of is dat niet wijs ivm andere bestandsdelen en het niet bevatten van granen?


Ik quote mezelf nog even een keer, omdat ik het voer nu hier heb staan, maar niet weet of het nu wijs is te mengen met hun oude voer of niet.

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:58

Sjips, niet helemaal goed gequote :) Heb Dog Lovers Gold gekocht! Ze krijgen nu Cavom.

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:05

Dus jij hebt op aanrade van de fabrikant niet gemengd?
Ik twijfel nog. Sanne is toen zo aan de dunne gegaan toen we direct over waren gestapt op Acana (dacht dat dat het was), zonder te mengen.

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:03

Chiqa schreef:
Ja de fabriek adviseerde dat, Donna is met periodes ook gevoelig voor overgangen naar ander voer. Maar als jou Sanne zo gevoelig reageerde zou ik het persoonlijk gewoon mengen, kwaad kan het niet hoor! T zou alleen niet nodig moeten zijn. Maar elke hond reageert weer anders. Was je niet tevreden meer met Acana?


Ik denk dat ik inderdaad ga mengen. 1/3 Cavom, 2/3 DLG.
Sanne is een week aan de dunne geweest van Acana, werd er onwijs duf van en rook niet fris. Dus niet echt tevreden. Daarna overgestapt op Cavom, weer ze het eigenlijk heel goed op doen, op Taffy na. Zij heeft nogal last van rommelend buikje, en dus een gevoelige maag/darmstelsel.
Hoop nu dat gerommel wat minder te laten worden met DLG, omdat ze dan geen granen hoeft te verteren.

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:19

Ik vergiftig mijn hond niet door heb brok te voeren chiqa :) Ook van Cavom hoeven ze niet te 'ontgiftigen'. Ze heeft namelijk op geen enkel ander voer zo extreem gereageerd als op Acana, ik denk dat ze het gewoon niet goed kon verdragen.
Als mijn hond eerst een week gigantisch aan de dunne gaat omdat ze zou moeten 'ontgiftigen', dan 'vergiftig' ik mijn hond liever, daar deed ze het namelijk veel beter op :D

Heb nu 1/3e Cavom en 2/3 DLG gedaan. Zijn trouwens wel erg kleine brokjes!

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:54

Chiqa schreef:
Nikki__ schreef:
Ook van Cavom hoeven ze niet te 'ontgiftigen'.


Toch wel....staat in de omschrijving van Acana zelf.


Dat wil niet zeggen dat het ook zo is chiqa. Natuulijk zullen hun Cavom niet de hemel in prijzen, dat zou niet echt goed voor hun marketing zijn :D Ken geen een 'bedrijf' dat een ander bedrijf zal promoten.

Ik geloof namelijk niet dat ik mijn hond aan het vergiftigen ben. Iets waar hun blijkbaar wel vanuit gaan. :)

Ik denk dat mijn hond zich zieker voelt van 6x per dag dr hele maaginhoud eruit poepen, dat eruit spuit als water, waardoor ze dus de hele dag kramp in haar buik had, ze zich machteloos voelt omdat ze poepen moet maar ze het niet in huis wil doen, en ze zich de hele dag niet lekker voelt, dan dat ze zich in haar hele vergiftiging periode ooit heeft gevoeld :+ (beetje lange zin geworden, kort samen gevat; ze voelde zich zieker van Acana dan dat ze zich ooit heeft gevoeld van Cavom).

De termen 'ontgiftigen' komen sowieso erg vaak voor bij versvoerders (dus de fabrikanten) en de brokwannebevers fabrikanten. Toch wel grappig dat je dat bij ander voer nooit hoort :D

Haha dat is wel heel kleurrijk Yamcha, en de mensen in de omgeving maar denken, waar die stoplichten vandaan komen :D

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:14

He sjit Yamcha, vandaar die agressieviteit! Hmm, en ik zo me best doen om zoveel mogelijk vlees in mijn brok te krijgen! Ik denk inderdaad maar dat ik voor de Russel Rabit ga! Of nee, andijvie en wortel! Worden ze iniedergeval nooit blind!

Yamcha, geef even een gil als je boek uit is! Wil hem natuurlijk als 1e ontvangen, mét handtekening van dé schrijfster die heeft ontdekt hoe je alle gedragsproblemen de wereld uit helpt :D!

:+


Er zijn inderdaad ook altijd nog een hoop mensen die geloven dat als de hond eenmaal bloed geproeft heeft, ze altijd zullen doden.
Maar hoe zit dat dan, mijn hond heeft laatst in glas gestaan, en dus haar eigen bloed op gelikt :wow: , maar maar maar.... gaat ze dan dadelijk zichzelf op eten ;( Ze heeft tenslotte haar eigen bloed geproefd ;(

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:16

Chubby schreef:
Ik laat ze hier liever genieten van konijnkoppen, -ruggen en orgaanmix :D
Heb net weer 20 kg. karkas besteld...


Doe dat nou niet Chubby (waarom heeft Bokt geen smile die met zn mond open geschrokken zit :+ ) :wow:
Dadelijk gaan ze jou ook nog eten! Je geeft ze zoveel vlees :Y)

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:22

Ja die! Alleen dan die rode wangetjes niet :+

Chubby, als jij je katten wil eten, hoeveel vlees eet jij dan wel niet op een dag :wow:

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:27

Hahahah :D

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:49

Ben iniedergeval met DLG de nacht veilig doorgekomen :D Bij Acana kreeg Sanne 's nachts diaree, wat nu dus niet gebeurd is!
Hoop dat ze het er goed op blijven doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Saranghea en 35 bezoekers