Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:14

Laika schreef:
Als je van plan bent om een pup te kopen en die op vlees te zetten, kun je nóg beter een fokker zoeken die vleesgevoerde honden heeft. Met wat geluk krijg je dan ook nog eens een pup uit een vlees-gespeende moeder :j

Als ik ooit een pup koop, dan gaat dat namelijk mijn zoektocht worden ;)

Als er nog een pup komt, is dat waarschijnlijk een pup van Jua's zusje, die bij de fokster van Jua is gebleven ;)
Daar krijgen ze gedeeltelijk vlees, aangezien het met 9 honden ff wat te duur word om 100% vlees te voeren.
Vind brok per definitie niet slecht, geloof ook niet 100% in de vleesetende ouders, en dan nog, wat krijgt de reu?
Want fokkers kiezen daar mogelijk niet naar, krijgt mams vlees maar paps brok?
Er zijn trouwens veel mensen die niet bij dezelfde fokker hun honden halen, maar wij hebben simpelweg gewoon geen
negatief iets wat betreft Annemirena, alleen maar super ervaringen, dus de volgende, en misschien de daar op volgende nog wel,
komen gewoon daar vandaan :D

Het is trouwens wel verleidelijk om nu een pup te nemen, de fokster van Jua heeft momenteel een nestje vann 12, geel/gestroomd <3
Met maarliefs 5 gestroomde meisjes, oei wat maakt dát het moeilijk zeg! Maar we zijn niet helemaal weg van het karakter van
mams, maar paps is daar in tegen wel geweldig, en de dochter die nu 2 is van dezelfde combi is ook super.. hmm moeilijk hoor :Y)

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:28

Chiqa schreef:
Dat geeft hoop Laika!
Pejedori ken ik van het bullenforum, maar of die goede honden fokt? Dat is dan weer de vraag, want het is nog steeds geen erkent ras door het raad van beheer, dus iedereen mag maar raak fokken voor een knaak.
Zit ook een man op het bullenforum die zelf KVV maakt en verkoopt, weet even de naam niet meer.


Geen idee of en wat Pejedori fokt, maar ik gaf je de link omdat zij ook KVV promoten én het KVV van Bullspirit verkopen. Die man op dat forum, dat zou zomaar eens dezelfde man kunnen zijn :))
Wel weet ik dat Bullspirit zelf fokt, en uit zelf gefokte ouders, én die voeren al heel veel jaren alleen maar vlees. Als je hun zou bellen voor een pup, en ze hebben zelf dan niet, kunnen zij je vast en zeker adressen geven waar je wel terecht kunt.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:37

Hm, ik zou het een té grote inperking van keuzemogelijkheden vinden, als ik de voedering van de moeder het eerste selectiecriterium voor een pup zou maken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:21

Laika schreef:
Wel weet ik dat Bullspirit zelf fokt,


Dát was dus de naam, thanks! :D

Loiz; zover zou ik ook niet gaan, of de voorouders ook vlees hebben gehad, ik vind het gewoon zelf erg belangrijk dat als je een groot ras heb hem geleidelijk laat groeien, Donna was al ruim twee koppen groter (Fotos staan in mijn profiel) omdat ze non stop large breed voer kreeg ;(

Echt dat ga ik anders doen.
Wbt. een andere hond, zou je niet een reu nemen, omdat je nu al een teef heb?
Twee van die kalven, wat voor huis moet je dan wel niet hebben :D

__Orlando

Berichten: 597
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Noordbergum.

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:27

onze hond krijgt eukanuba bevalt me super..

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 21:56

Chiqa schreef:
Loiz; zover zou ik ook niet gaan, of de voorouders ook vlees hebben gehad, ik vind het gewoon zelf erg belangrijk dat als je een groot ras heb hem geleidelijk laat groeien, Donna was al ruim twee koppen groter (Fotos staan in mijn profiel) omdat ze non stop large breed voer kreeg ;(

Echt dat ga ik anders doen.
Wbt. een andere hond, zou je niet een reu nemen, omdat je nu al een teef heb?
Twee van die kalven, wat voor huis moet je dan wel niet hebben :D

Zo groot is ons huis niet hoor, een rijtjeshuis op de hoek met een wat grotere tuin dus :Y)
Maar als Doggen goed uitgelaten worden, dan heb je er geen kind meer aan thuis, dan slapen ze
(languit op het kleed of op het gras :+ ), t zijn geen honden die rondrennen in huis :n
Helaas denken heel veel mensen dat, want zolang ze geen trap op hoeven kunnen ze in feite overal wonen :D

We willen geen reu, hebben altijd teven gehad en kennen veel mensen met 2 teven, en dat gaat perfect.
Plus, Jua is, als de pups van haar zusje geboren worden ruim 2, en ze al echt een moedertje is.
Reuen zijn vaak, zeker met een 'eigen' teef, wat te dominant, zeker voor mij als ik met 2 van zulke flinke honden
loop, Jua alleen was tijdens haar loopsheid (waarin ze nogal fel werd tegen andere honden) niet 100% te houden.

Vind Donna wel een mooiere dan de meeste persoonlijk, de meeste zijn zo opgekropt zegmaar :+

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:44

Onze hond eet op t moment helemaal niks, is veel te druk met de dames en zijn voortplanting. :\

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 00:10

Chiqa schreef:
ik vind het gewoon zelf erg belangrijk dat als je een groot ras heb hem geleidelijk laat groeien, Donna was al ruim twee koppen groter omdat ze non stop large breed voer kreeg ;(


Ik voer mijn Briard pup (19 wk) nu ook de large breed brokken van Orijen op aanraden van de mevrouw die hier Orijen verkoopt.
Zou ik dan beter op de "normale" puppy brokken over kunnen stappen := ?
Ik ben het met je eens dat ze beter geleidelijk kan groeien en ik vind dat mijn teefje nu ook al wel erg groot is :\ .

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:11

Ik zou eerder het mengen met adultbrokken. Normale puppybrokken groeit helemaal hard.

Leinearthur
Berichten: 4283
Geregistreerd: 06-07-09

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:58

en wat zijn jullie ervaringen met prins?
Kan iemand de ingredienten hier zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 14:01

Leinearthur schreef:
en wat zijn jullie ervaringen met prins?
Kan iemand de ingredienten hier zetten?


Als je onder in bij 'zoeken naar' PRINS intypt krijg je genoeg reacties/ervaringen plus zelfs nog een ingedrientenlijst;

Leinearthur
Berichten: 4283
Geregistreerd: 06-07-09

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:25

nog even een vraagje?

wat zijn jullie ervaringen met Prins?
zitten in Prins de foute stoffen etc? :)

Leinearthur
Berichten: 4283
Geregistreerd: 06-07-09

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:02

oh sorry de eerste vraag had ik al gevraagt.

dus alleen de tweede vraag geldt :)

kelly0188
Berichten: 223
Geregistreerd: 07-11-05

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:25

Ik heb een tijdje Prins gevoerd, maar was er niet tevreden over. (Ik voerde de geperste brok Standaard-fit). Mijn hond dronk erg veel water en had veel schilfertjes. En toen ik zag dat het hoofdbestandsdeel granen was, ben ik overgestapt op ander voer, namelijk Farmfood. Hier doet mijn hond het beter op, maar ik ben nog niet helemaal tevreden.. Ik geloof wel dat het KVV (versvoer) van Prins goed is (maar ik vind het te prijzig)!

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:27

Omdat jullie nogal wat lijken te weten over hondenvoer en hondeneetgewoontes, hierbij deze vraag.. (had er een topic over gemaakt maar die is gesloten :+ )

Mijn ruim 4 maanden oude pup heeft sinds een tijdje ineens de gewoonte om poep van de straat te eten :? Het kwam zomaar ineens eigenlijk, hiervoor heeft ze het nooit gedaan. Op internet zag ik dat ze het soms doen om voedselbehoeften aan te vullen, maar dat kan het haast niet zijn, aangezien ze super voer krijgt (vers vlees, Carnibest en af en toe royal canin brokjes). Dit sluit ik dan ook uit.
Frustratie of verveling kon ook een van de oorzaken zijn las ik, maar ze verveeld zich (volgens mij) weinig; ze heeft een hondenvriendinnetje in huis die ze kan pesten (ze spelen heel leuk samen hoor ;) ), ik speel regelmatig met haar, en natuurlijk slaapt ze ook nog wel overdag. Verder heeft ze genoeg speeltjes tot haar beschikking.

Natuurlijk is het een pup en kan het overgaan, maar ik wil dit gedrag toch zo snel mogelijk afleren, mede omdat het zo smerig en gevaarlijk is. Ze pakt trouwens ook wel eens besjes of stukken zand op van de straat, maar die laat ze los als ik het vraag, de poep moet ik er zo'n beetje uit peuteren :r

Iemand een oplossing?

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:37

Helaas geen oplossing voor je wat voer betreft. Het eten van poep is zelden een tekort aan bepaalde stoffen. Tenzij je hond van granen houdt en een bonzo drol heeft gevonden :D Sommige honden vinden het gewoon lekker :r Iets te eten stelen is bijna altijd belonend, want je kan het meestal pas achteraf straffen. Maar de beloning (het eten) is er dan al. Probeer dus gewoon te voorkomen dat hij de poep kan eten, afleiding dmv een snoepje zodra je ziet dat hij een drol in het vizier heeft. Hoe dan ook moet je het eten van straat af zien te leren.

Meikje

Berichten: 429
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 13:22

Leinearthur schreef:
nog even een vraagje?

wat zijn jullie ervaringen met Prins?
zitten in Prins de foute stoffen etc? :)


Zit suiker in.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 16:23

Sterre schreef:
Chiqa schreef:
ik vind het gewoon zelf erg belangrijk dat als je een groot ras heb hem geleidelijk laat groeien, Donna was al ruim twee koppen groter omdat ze non stop large breed voer kreeg ;(


Ik voer mijn Briard pup (19 wk) nu ook de large breed brokken van Orijen op aanraden van de mevrouw die hier Orijen verkoopt.
Zou ik dan beter op de "normale" puppy brokken over kunnen stappen := ?
Ik ben het met je eens dat ze beter geleidelijk kan groeien en ik vind dat mijn teefje nu ook al wel erg groot is :\ .

Iemand anders hier nog een mening/ideeen over :o :+ ?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:09

Sterre schreef:
Iemand anders hier nog een mening/ideeen over :o :+ ?!


Ik zal geen brok meer promoten bij een groot opgroeiende hond heb er dus geen goede ervaring mee,
mijn hond is daardoor ook te snel gegroeid met alle gevolgen van dien.
Ik persoonlijk kan alleen nog maar KVV aanraden.

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:10

Chiqa schreef:
Sterre schreef:
Iemand anders hier nog een mening/ideeen over :o :+ ?!


Ik zal geen brok meer promoten bij een groot opgroeiende hond heb er dus geen goede ervaring mee,
mijn hond is daardoor ook te snel gegroeid met alle gevolgen van dien.
Ik persoonlijk kan alleen nog maar KVV aanraden.


Helemaal mee eens, niets aan toe te voegen.

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:25

Daar ben ik het ook mee eens :j
Ik zou werkelijk ook niet weten welke brok je veilig in een hard groeiende hond zou kunnen stoppen.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:27

Veel Doggen groeien op op Cavom (in combinatie met vlees meestal).
Heb er erg veel goede verhalen over gehoord en de Doggen zijn allemaal mooi uitgegroeit.
Persoonlijk ben ik ook voor vlees, volgende pup gaat met 10 weken meteen op vlees, maar wil je echt
brok voeren, dan is Cavom wel een optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:28

Loiz schreef:
Veel Doggen groeien op op Cavom (in combinatie met vlees meestal).
Heb er erg veel goede verhalen over gehoord en de Doggen zijn allemaal mooi uitgegroeit.
Persoonlijk ben ik ook voor vlees, volgende pup gaat met 10 weken meteen op vlees, maar wil je echt
brok voeren, dan is Cavom wel een optie.


Ik niet, verhalen van doggen die compleet stuk gegaan zijn door dit voer (Artrose HD/ED OCD)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:30

Chiqa schreef:
Sterre schreef:
Iemand anders hier nog een mening/ideeen over :o :+ ?!


Ik zal geen brok meer promoten bij een groot opgroeiende hond heb er dus geen goede ervaring mee,
mijn hond is daardoor ook te snel gegroeid met alle gevolgen van dien.
Ik persoonlijk kan alleen nog maar KVV aanraden.

en al mijn honden hebben op brok gestaan en daar nooit problemen mee gehad, net zoals waarschijnlijk veel mensen. En uiteraard zijn er ook die minder goede ervaringen hebben, maar dat is gewoon met/in alles zo. Dober heeft vanaf een maand of 4 op farmfood gestaan, is nu 7 en nog nooit problemen gehad. behalve een paar keer klein wondje moeten hechten. Hij is ook met een jaar gecastreerd en zelfs daarmee (qua gewicht en vacht) nooit problemen gehad.
De hond die ik nu heb, pup van 8 maand, heeft eerste 6 maand op puppybrok gestaan va RC, daarna op aantal voeren waarop nu uiteindelijk fish4dogs, doet het prima, groeien doen ze allemaal, hield zn gewicht elke dag bij, meestal kwam hij een grote kg per week aan met de eerste maanden, de laatste 2 maand zit hij ongeveer op hetzelfde gewicht. Hij is als pup altijd vrij stevig geweest, maar niet in die zin dat ik dacht wow die spiermassa kan dat skelet niet aan. Hij heeft ook geen dag groeipijnen gehad of moeilijk gelopen. Straks wanneer hij gecastreerd wordt, maak ik ook ineens heupfoto's en mss ook wel elleboogfoto's, maar het is eerlijk gezegd geen hond waar ik problemen verwacht. Hij blijft ook gewoon op brok, al denk ik dat hij met zn 8 maand wel op de volwassen brok kan, gewicht blijft nu behoorlijk stabiel en dat is meestal een teken dat hij wat meer gaat uitzetten, en daar moet je wel wat mee oppassen.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 18:31

Chiqa schreef:
Loiz schreef:
Veel Doggen groeien op op Cavom (in combinatie met vlees meestal).
Heb er erg veel goede verhalen over gehoord en de Doggen zijn allemaal mooi uitgegroeit.
Persoonlijk ben ik ook voor vlees, volgende pup gaat met 10 weken meteen op vlees, maar wil je echt
brok voeren, dan is Cavom wel een optie.


Ik niet, verhalen van doggen die compleet stuk gegaan zijn door dit voer (Artrose HD/ED OCD)

door het voer of genetisch probleem?