lusteloze kat

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:23

Als eerste heel veel succes!
Zal duimen dat ze het snel vinden en kunnen oplossen.

@ Chiqa; niet meteen zo dramatisch doen.... er staat nergens dat de DA de hartruis niet serieus heeft genomen. Aangezien de hartruis bekend is, neem ik aan dat daar eerder al (uitgebreid) naar gekeken is. Maar de huidige klachten kunnen iets compleet anders zijn.
Als er een lichte hartruis is, maar met foto's (en eventueel scan) is er geen aanwijzing voor vergroot hart, druk op middenrif, vocht in de longen etc. dan kan de keus om geen medicijnen te geven heel logisch zijn.
Hartruis, zeker een lichte, heeft vaak, maar lang niet altijd te maken met acuut gevaarlijke hartptoblemen.
Je doelt waarschijnlijk op digoxine, is nou ook niet bepaalt snoepgoed, dus als het niet nodig is zou ik het ook niet geven.

Wendel, ik vermoed dat de DA zal niet meteen de hartruis als oorzaak ziet omdat ze niet benauwd is. Maar alle andere dingen die je noemt zijn wle serieus genoeg om d'r snel goed na te laten kijken; succes!


Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:41

arme ding... :(:) hoop dat de DA snel wat voor d'r kan doen.

Misschien kun je, je moeder nog even het volgende vragen;
onze oude kater heeft ook een keer veel moeite gehad met de narcose, bleek met z'n hartruis ook niet helemaal goed te gaan.
Toen ie een paar jaar later weer geopereerd moest worden heeft de dierenarts gas-narcose gebruikt ipv spuiten; brengt een stuk minder risico met zich me voor dieren met hartafwijkingen.
Onze kater kwam daar ook een stuk vlotter uit.
Mochten ze vanmiddag wat met 'r gaan doen, kan je moeder misschien vragen of ze dat in ieder geval kunnen gebruiken.

@ chica; de dierenarts was bekend met de hartruis, weten wij toch niet of er toentertijd foto's, scan en/of filmpje zijn gemaakt?

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:03

Nee, is ook niet goed, maar het kan verschillende oorzaken hebben en ook verschillende mate van ernstigheid (sorry, is dat een woord??). De ene kat heeft het vanaf z'n geboorte en wordt 20, de ander gaat met 2 jaar dood aan hartproblemen en zoals onze kater zijn er ook die er op latere leeftijd pas last van krijgen (dat laatste is dan niet van toepassing op TS haar poes).
Daarom is het zo moeilijk om daar vanaf hier iets over te zeggen.
Ben het met Chica eens dat er naar gekeken moet worden, maar aangezien de dierenarts ervanaf wist neem ik aan dat dat eerder ook gebeurd is. En de redenatie van de DA om deze klachten hier niet automatisch aan toe te schrijven klinken wel logisch.

(edit en niet helemaal van belang voor TS; onze kater kreeg het op latere leeftijd, toen het erger werd heeft ie wel medicijnen gehad, daarmee ging het hartstikke goed. Later hebben we 'm in moeten laten slapen omdat ie lymfeklierkanker had.
Daarna hebben we in februari voor onze poes een nieuwe kater uit het asiel gehaald; 12 jaar en bij controle bij de DA... hartruis! Foto's gemaakt, geen afwijkingen aan het hart te zien, een aangezien hij erg levendig, speels en niet benauwd is besloten om nog geen scan te maken; narcose is een risico voor 'm, maar volgende maand weer controle; kijken of er varanderingen zijn en dan verder beslissen voor scan, medicijnen etc....
en, nee ligt niet aan het water hier; onze poes van 14 heeft een supergoed hart ;) )
Laatst bijgewerkt door Jolo op 23-07-10 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:44

Oh, ik hoop echt heel erg dat ze de goede kant op gaat!

Je 1ste DA wist dat ze 'n een hartruis had, toch? Heeft ie toen ie daar achter kwam dan niet proberen uit te vinden waardoor deze kwam en eventueel hoe ernstig deze was?
Aangezien je zei dat hij er al langer van op de hoogte was nam ik aan dat hij er toentertijd al naar gekeken had?! (en dat hij daarom nu kon beredeneren dat het feit dat ze nu ziek was geworden daar niet direct mee te maken had, snap je?)

Hoop dat de 'nieuwe' dierenarts nu helemaal kan achterhalen wat er precies is....
Succes in ieder geval.

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:42

Hoe gaat het nu met 'r?
Hopelijk komt er iets uit het bloedonderzoek en hebben jullie snel duidelijkheid!

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:02

oei, dat vind ik wel schandalig laks inderdaad...... jij doet er alles aan om je poes zo snel mogelijk t ehelpen en dan gaan ze er zo mee om.... :n
zeker omdat het met je poes duidelijk nog steeds niet goed gaat...
Bloed kan onze DA zelf, maar ze hebben van onze kat toen hij ziek was een biopsie van de lymfen-knopen opgestuurd; ging maandagavond weg, woensdagochtend kregen we de uitslag. Maar misschien was dat in het lab een snellere test.
(al moeten ze een aantal dingen aan bloedwaardes toch meteen kunnen zien?)

Wel lastig, kan me voorstellen dat je ook niet direct weer naar een andere DA gaat.... misschien kun je ze vragen of ze aan het lab door kunenn geven dat het spoed is omdat je poes nog steeds niet beter wordt?

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:18

ja, ik snap ik helemaal dat je niet nog meer met je poes wil gaan slepen naar verschillende DA totdat het bloedonderzoek gedaan is.
Hopelijk schieten ze nu wel een beetje op en vinden ze iets dat concreet behandeld kan worden.
Gelukkig heeft ze nog genoeg energie om boos te worden ;)

Poezen geven niet zomaar op, maar met alles wat je verteld maak je, je wel terecht erg zorgen denk ik.
Ik zal duimen dat het lab z'n werk snel doet!

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Re: lusteloze kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 12:53

dat is niet niksinderdaad, verwacht de DA dat ze weer helemaal zal herstellen?
(en duimt door....)

Jolo

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 10:13

Goed nieuws! +:)+
gelukkig dat het weer goed gaat met 'r!
Succes nog even met de laatste loodjes, maar komt nu vast weer helemaal goed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flux, IASCrawler, Jasmijn159, YandexBot en 43 bezoekers