Kosten hond per maand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

diessel
Berichten: 670
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 12:04

Mijn kruising Mechelaar (die er nu helaas niet meer is) kostte me soms duizenden euro's op een dag, die kon in een paar seconden een enorme ravage aanrichtten :D

De brokken (Royal Canin maxi Junior) voor mijn huidige hond kosten me ongeveer 100 euro in de maand.
Het is een jonge zeer energieke hond die ik op het oog voer, dus het zou kunnen dat ik meer voer dan dat er op de verpakking staat aangegeven.
Daarnaast krijgt hij dagelijks een denta-stick a 0,50 cent per stuk en een stuk of 3 botten per week van gemiddeld 2,95.

Helaas weerhouden de botten hem er niet altijd van om van mijn spullen af te blijven.
Vorige week heeft hij een compleet zadel opgegeten en ook de stekker van de trailer kauwt hij er rustig 3x per week af O:)

Cursus kost me gemiddeld 8 euro per week.
Ontwormen kost me per keer zo'n 15,00
Ontvlooien eens per maand een pipetje in de nek en omgevingsspray zo'n 10,-

De rekening van de jaarlijkse inenting valt me altijd tegen.
Ik denk dat het zo'n 40,- is maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Van pup naar volwassen hond heb je zo'n 3x een nieuwe halsband met riem nodig.
Als ze eenmaal volgroeid zijn dan kun je (als het goed is) jaren met je halsband en lijn vooruit.
Zelf heb ik een korte leren lijn en een 5 meter lijn.
Daarnaast heb ik ook nog een tuigje, voor in de auto en als hij mee gaat op de wagen.

Onze hond slaapt op een rieten bankje met daarin een kussen.
Dit is een stuk duurder als een kunststof mand met een oude deken, maar het ziet er wel zo gezellig uit in de woonkamer ;)

Verder hebben we buiten een kennel met een nachthok, waar we momenteel geen gebruik van maken.
We sluiten de hond nu indien nodig op in de schuur daar heeft hij veel meer ruimte.

Hij heeft een voerbal, gewone bal, leren voetbal, kong, flostouw en een grote kip.
Zo af en toe koop ik eens een nieuw speeltje want hij is er niet zo zuinig mee.

Alles bij elkaar is onze hond een dure kostganger.
Hoe kleiner de hond hoe goedkoper het natuurlijk wordt.

Als je hond iets mankeert kunnen de kosten snel oplopen bij de dierenarts.
Wij zaten bij een eerstelijns praktijk maar zijn nu naar een gemengde praktijk gegaan waar ze ook vee behandelen, dit scheelt aanzienlijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Century, journee, kiwiwitje, Saskiaa_, thequeensmum, wortel115 en 82 bezoekers