mijn teckel heeft ringworm,wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

mijn teckel heeft ringworm,wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 21:23

mijn lieve teckeltje JERRY heeft allemaal korstige ronde vlekken/kale plekken op zijn gehele onderkant en borst.

nu zei de veearts op stal dat het ringworm was (een soort schimmel) en moest hem wassen met imaverol enkele keren,dat heb ik trouw gedaan 3 x met 4 dagen er tussen..

MAAR het helpt niet?

hij lijkt er geen last van te hebben maar ik wordt wel gewaarschuwt dat het heel besmettelijk is,ook voor mij.(en ik ben zwanger)

mijn andere hond die indezelfde mand slaapt heeft nergens last van...

hebben jullie dit weleens meegemaakt en hoe kan ik mijn JERRY helpen???

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:29

Ga naar een dierenarts toe.
Ringworm is ook voor mensen hartstikke besmettelijk, dus het is verstandig dat er stappen ondernomen worden.

sandorra

Berichten: 4026
Geregistreerd: 27-09-02
Woonplaats: Op de maan.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:31

Iddd ga naar een dierenarts toe. die krabt warschijnlijk wat weg en kijkt dan misschie ook onder de microscoop od het geen mijten zijn. (is ook een optie)

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 21:36

Een aantal maanden geleden had ik een kitten binnengenomen, verwaarloosd en uitgedroogd, gevonden op de straat. Ze had kale plekken tussen haar poten en kale oortjes maar ik dacht dat het kwam door haar algemene slechte toestand. Ze kwam er door en groeide als kool maar die oortjes bleven kaal. En toen ik zelf rare ronde plekken begon te krijgen rinkelde (eindelijk) een alarmbel! Ik ben naar de arts geweest, die heeft mij een zalf voorgeschreven, die moest ik 10 dagen op die plekken smeren. En voor de kat heeft de dierenarts mij ook imaverol voorgeschreven. Ze is daarmee tweemaal gewassen en dagelijks smeerde ik die zalf ook op haar oortjes. Je ziet het niet onmiddellijk maar nu na 2 weken zie ik het haar op haar oortjes terug groeien! Ook bij mij zijn de plekken volledig verdwenen, ze waren trouwens miniem en ik heb er nooit echt last van gehad. Je moet het blijven behandelen, vraag ook eens naar een schimmeldodende zalf bij je apotheker en smeer die over zijn plekjes. Mijn dierenarts heeft me zelf verteld dat zo'n zalven voor mensen ook kunnen dienen voor dieren.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:36

Ik heb het ook van dieren gekregen, het jeukte ook vreselijk bij mij. ben weken bezig geweest het weg te krijgen met zalfjes van de dokter.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:10

ik zou even naar de dierenarts gaan....

Ik weet niet hoe oud Jerry is maar onze hond heeft een beetje iets vergelijkbaars gehad en die had (ja geloof het of niet) jeugdpuistjes....
die had tussen zijn achterpoten en onder zijn buik allemaal ronde plekjes waar langzaam aan allemaal korstjes op kwamen ... hebben hier een antibiotica voor gekregen en het was zo maar weer weg...

Maar als het wel ringworm is dan moet je het even laten vaststellen door de dierenarts die kan je een shampoo mee geven en/ of wat pillen .... ik zou dus gewoon even naar de DA gaan want het is wel degelijk erg besmettelijk

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:15

Misschien moet je zelf ook even aan je huisarts vragen of je voor jezelf voorzorgsmaatregelen moet treffen. Misschien is het wel helemaal niet verstandig dat jij nu met allerlei middelen aan de slag gaat om de hond te behandelen. Dan zou een ander de behandeling moeten doen.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 12:18

Sorry hoor maar het lijkt me vragen naar de bekende weg, natuurlijk moet je hiermee naar de dierenarts. Niet alleen voor je hond maar ook om te zorgen dat je zelf niets oploopt, zeker nu je zwanger bent.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 14:55

naar de da en ha, zeker omdat je ook zwanger bent. Ringworm is erg hardnekkig en de da heeft er de juiste middelen voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:19

haha..sryy!! ik heb ook ringworm...k zou als ik jou das ff langs de DA gaan en een zalfje halen..die helpen na ongeveer een week!!!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 10:47

vanmiddag staat de afspraak met de dierenarts vast...hij heeft het nu al weken en de imaverol wil niet helpen,ik hoop op antibiotica en zalf.

ik laat het jullie nog weten...

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 10:49

Beterschap voor je Teckeltje. Ik heb ook een Teckel maar die heeft dat gelukkig nog nooit gehad. Goed dat je naar de Da gaat!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 17:48

ik kom dus net bij de dierenarts vandaan:

JERRY heeft geen ringworm!(leuk he' 2 diereartsen en twee meningen)
ik heb dus weken voor jan banketstaaf met imaverol gewassen.

JERRY heeft een onderhuidse huidontsteking wat zich naar buiten vormt in blaren,waarschijnlijk komt het door een allergie voor voer of iets bij de paarden op stal?

maar hij heeft al 4 jaar hetzelfde voer en loopt al 4 jaar bij de paarden rond..

schilvers zijn op kweek gezet,jerry is onder een fluoriserende lamp geweest en hij heeft voor ruim 3 weken aan antibioticapillen meegekregen en ik moet hem 1 x per week wassen met een koolstofshampoo.

kosten:63 euro...(hoezo honden goedkoper dan paarden?)

ik pieker me suf wat er verandert zou zijn in zijn omgeving?
in eerste instantie dacht ik aan het wassen van zijn manddekentje maar dan had hij ook allergie op/in zijn oeren moeten hebben...

maar ach....JERRY zal er pas na weken weer goed uit gaan zien....mijn knappe teckeltje...

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:35

Misschien wordt er ander hooi gevoerd of ligt er ander spul op vloer van de stal oid?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:53

Ir111 schreef:
Misschien wordt er ander hooi gevoerd of ligt er ander spul op vloer van de stal oid?

Ik weet niet, maar het gaat hier over een teckel! Die voer je over het algemeen geen hooi en hij slaapt thuis in de mand in plaats van op stal. Misschien even het topic doorlezen?

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 21:54

ik denk dat ze bedoelt dat hij wel door stro en hooi in de stallen loopt....

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 07:46

Kan het niet door bepaalde schoonmaakartikelen in huis komen.
Febreze kan bijv. gevaarlijk zijn. Heb je niet een nieuw middel?
Beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 09:03

misschien eet ie net als mijn hond paarden brokken die geknoeid zijn!!!