poes 9 weken pleite.... waar zijn der kittens?????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

poes 9 weken pleite.... waar zijn der kittens?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 22:40

Lola is negen weken weg geweest... 4 weken geleden stond ze ineens weer op de stoep... hoogzwanger.. Kattenluik dicht gedaan maar madame had 't gesloopt en weg was ze weer...
Vannacht stond ze ineens weer binnen... mager en onwijs dikke tepels... maar geen kittens te bekennen. Haar lekker eten gegeven en toen een lijn gekocht en met der door de hele wijk gelopen maar ja dat had dus niet veel zin.... Op advies van de dierenarts haar weer laten gaan.. anders zouden de kittens het niet redden als ik haar binnen zou houden... Is ze zowaar nu net weer thuis geweest om te eten.... Ze at zelfs de sla bak die nog op het aanrecht stond leeg... beetje honger...

Nu dus maar het kattenluik open doen zodat ze in en uit kan.... Wel balen want we hebben een jong katje wat nog niet naar buiten mag maar ja...

Nu maar hopen dat ze zich hier weer op der gemak gaat voelen en haar kittens naar binnen brengt... Anders wordt het nog een hele zoektocht....

Ben in ieder geval blij dat ze er weer is...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:46

AM -> BB

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:49

Idd, zeker niet vastzetten. Daarmee teken je 't doodvonnis van die kittens. Kattenluikje gewoon dichtdoen en het voer voor de poes buiten zetten. En dat beest laten sterilliseren...

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:51

kan je haar niet volgen ofzo... nou ja, als ze buiten gaat haar even volgen of is dat niet mogelijk?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 22:51

Dan denk ik dat de kans enorm groot is dat ze met d'r kittens gaat slepen. Ik zou 't niet doen iig.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 22:58

dat volgen heb ik vanmorgen en vanmiddag geprobeerd... doet ze dus niet.. .zolang ik in de buurt ben gaat ze lekker liggen en verzet geen stap...

Stereliseren stond ook al gepland bij de DA.. ze heeft op 6 mei een nestje gekregen en toen het kon heb ik gelijk een afspraak gemaakt.. maar ja toen was ze dus op de bewuste dag pleite... afspraak weer afgezegd... toen kwam ze dus 5 weken later 1 dag thuis... en toen heeft ze een doos boeken weg gekregen die we voor het luik hadden gezet en hem open gekregen terwij. ie dicht zat. Ze heeft ws net zo lang zitten klooien tot dat ze eruit kon... Ik twijfelde vanmorgen omdat haar tepel zo dik waren en de haren eromheen niet aan elkaar geplakt waren.. terwijl dat altijd zo is als ze gedronken hebben, vandaar advies gevraagd aan de DA. Ik laat haar zeker gaan omdat de kittens het anders niet overleven... Ze kunnen niet ouder zijn dan 4 weken... dus redden ze het alleen nog niet...

Nu dus weer wachten tot ze gestereliseerd kan worden... baal baal...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 23:02

Beter voorkomen dan genezen, blijkt wel weer. De komende maand a 2 maanden hoef je haar nog niet weg te brengen...

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 23:05

niet te hopen dat madame t in der hoofd krijg weer krols te worden terwijl de andere nog niet eens het nest verlaten hebben hahahaahaha... dit is niet meer leuk.... ze heeft nu drie nestjes gehad(waarvan 1 dus ongepland) en dat vind ik echt genoeg.....

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 23:06

2 nestjes? Waarom laat je d'r dan nu pas sterilliseren? Nou loopt er weer een nest op straat wat zich weer voort gaat planten...

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 23:07

weer... de eerste twee nesjes waren gepland en er waren meer mensen dan kittens... iedereen wilde een kittens van ons.. omdat lola zo'n onwijs lief beestje is...

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 23:07

al onze andere katten zijn al gecastreerd cq gesteriliseerd...

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 11:00

Wat ik zou doen is d'r nu even aan ''de pil'' zetten (of kan dat kwaad voor d'r kittens?) Ik ben normaal anti-poezenpil, want het veroorzaakt tumoren, maar ze wordt nu waarschijnlijk weer gedekt en weer een nestje zal niet goed zijn voor d'r hoor...

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 12:55

minka schreef:
Wat ik zou doen is d'r nu even aan ''de pil'' zetten (of kan dat kwaad voor d'r kittens?) ...


Ja dit kan zeker,
Wij hebben dit namelijk ook ff geoverweegt, maar ze worden beide als de kittens weg zijn gewoon gesteriliseerd bij mij.

Maar dit kan dus zeker, dit voorkomt onnodige nestjes en het kan geen kwaad voor de kittens.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:27

Femke_L schreef:
Ja dit kan zeker,
Wij hebben dit namelijk ook ff geoverweegt, maar ze worden beide als de kittens weg zijn gewoon gesteriliseerd bij mij.

Maar dit kan dus zeker, dit voorkomt onnodige nestjes en het kan geen kwaad voor de kittens.


Overwogen heet dat Bloos .

Wat balen dat ze haar kittens niet thuis heeft. Ik hoop dta je ze snel vindt, want ze moeten wel opgroeien bij mensen als je er huiskatten van wilt maken. Als je ze pas over 2 maanden vindt is er waarschijnlijk niks meer mee te beginnen.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 14:40

ik zou inderdaad ook zo snel mogelijk de poes laten steriliseren, dan is ze misschien ook niet meer zo wegloperig. succes ermee, ik hoop dat je de kittens vindt.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 17:07

Lola is vannacht weer naar buiten gegaan en nog niet terug... Zodra ze terug komt gaat even het luik dicht en dan hoop ik dat ze na een uur weer naar der kittens wil en dan loop ik er weer achter aan.... Ik baal er echt onwijs van dat ze ergens liggen en ik niet weet waar.... maar ja... afwachten...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:10

Kijk maar uit dat ze er niet mee gaat slepen, dan ben je verder van huis.

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:34

hmm,is natuurlijk wel moeilijk zo
je kat maakt het je niet makkelijk hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 17:55

kun je niet een 'vreemde' haar laten volgen van een afstandje? dan heeft ze het mischien niet in de gaten....

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 18:12

dat is ook een goed idee, zelf nog helemaal neit aan gedacht.... ik zal eens kijken wie ik op kan trommelen....

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 00:53

vanavond Lola achtervolgd.... zodra ze me ziet komt ze naar me toe... maar ik weet in ieder geval in welke richting ik nu moet zoeken... Morgen ga ik aanbellen bij de mensen dieh ier aan de dijk wonen, die hebben een heleboel schuurtjes op hun erf.. Wie weet liggen ze daar.... En anders morgen maar weer een poging...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 09:10

Succes met zoeken, die beesten kunnen overal zitten. Scheve mond

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 12:03

vanmorgen bij de boer wezen kijken, niks gevonden!!!

Toen stond net Lola voor het raam, haar melk gegeven en weer naar buiten laten gaan... Mijn vriend ging even kijken waar ze naar toe ging hoort ie ineens gepiep.... zitten ze voor het raam op de gornd onder wat tuindecoratie!!!!

Drie stuks... een zwart-witte een grijze en de mooiste een lapjes katje!!! echt super blij dat ze thuis zijn... en nu even een doos maken voor ze.... zodat ze zich veilig voelen en kunnen wennen aan mensen!!!!

Ben echt blij!!!!! Zal straks even foto's maken!!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:05

Zorg dan dat die kat niet meer bij 't luikje kan komen... Als ze naar buiten kan zijn die kittens meteen weer weg. En zo snel mogelijk naar de da om te laten serilliseren!

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-04 12:13

Kattenluik zit natuurlijk al dicht en ben vanmorgen bij de DA geweest en kan haar laten helpen als de kittens een week of 4-5 zijn,... En dat zijn ze bijna denk ik wel.... Dus afsraak kan gemaakt worden....