wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 11:56

Hoi,

Het is eigenlijk best een lang en vreemd verhaal maar ik zal het even proberen kort uit te leggen..

Ik woon samen met mijn vriend, en bij ons in de straat woont een hele vreemde vrouw, ze is net vrijgekomen uit de gevangenis ( jaja lekker buurtje) maar ze is op het moment volgens mij weer opgepakt, ook is ze altijd dronken.

Nu heb ik al ongeveer 1,5 halve week nemand meer in dat huis gezien, en haar kat loopt buiten en kan niet naar binnen.
Ik dacht dat iemand wel voor de kat zou zorgen, maar het viel me gisteren erg op dat de kat mager was en constant liep te mouwen.

Ik heb het beestje even bekeken, een een klein beetje hondenvoer gegeven, het beest was letterlijk aan het vreten en binnen een halve minuut was het op.
Dit bevestigd voor mij dat het beest geen eten krijgt.

Wat zouden jullie doen? ik denk erover om wat kattenvoer te halen en het beestje elke dag een beetje te geven totdat ik zie dat er iemand voor gaat zorgen of zij terug is.

Mijn vriend heeft echter zoiets van, daar moet je je niet mee bemoeien, daar krijg je problemen mee als ze terug is.
Hij vind ook dat als ze terug is ik haar er niet op moet aanspeken omdat ze al eens eerder flinke vechtpartijen met andere mensen heeft gehad in de straat..

Wat zouden jullie doen?
Sorry voor het lange verhaal

silver

Berichten: 2043
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:20

tja.. dat is een lastige situatie... maar toch zou ik voor het beestje gaan zorgen. Misschien dat je er later problemen mee krijgt (wat niet te hopen is natuurlijk) maar ik zou het toch echt niet over mijn hart kunnen verkrijgen als ik dat beest langzamerhand steeds magerder zie worden. Ik bedoel.. dat beestje kan er niets aan doen dat zijn baasje steeds problemen heeft.

Maarja.. makkelijk gezegd natuurlijk, het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat jij straks problemen krijgt.

Maar persoonlijk zou ik het gewoon doen! Knipoog

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 23:17

Persoonlijk zal ik het zelf ook doen

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 09:57

Ik heb al kattenvoer in huis Haha!
Ik kan het ook niet over mijn hart verkrijgen, het arme katje krijgt nu sávonds in het donker steeds een beetje eten, ik durf hem maar heel weinig te geven omdat ik niet weet hoelang hij niet gegeten heeft of wat hij altijd te eten kreeg.
Ik hoop dat dit snel opgelost word, want ik kan helaas geen kat in huis nemen ( mijn hond vreet hem op)

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:44

Ik zou haar als zwerfkat aanmelden. Feitelijk is ze dat ook als er niet voor haar gezorgd wordt en als ze buiten loopt!

Dan belandt ze misschien wel in het asiel, maar heeft wel een goede kans op plaatsing bij een leuk gezin! Want als je haar blijft voeren krijg je mss problemen met die vrouw!

Als ze te mager is en niet gevoerd wordt duidt dat op dierenmishandeling!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 15:55

Ik ken meer katten die rveten bij het leven, bijvoorbeeld een die met een hond samenwoont. Die schrokt zijn eten altijd snel in een keer op, omdat hij weet dat de honden er anders mee vandoor gaan, die kat weet niet anders. Dat hij in een keer zn eten opschrokt hoeft dus niet per definitie te beteken dat hij niks krijgt. Knipoog

Maar ik denk wel dat het in dit geval anders is. Lachen

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 18:01

eten geven,is echt supererg!

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:17

(komt ze weer aan)met de Dierenbescherming Haha!
Maar bij ons in de buurt is ook zoiets gebeurd,
en bij deze vrouw zaten maar liefst 3 katten binnen!
Ze kregen niet alleen geen eten maar scheten ook nog eens de hele boel onder(enorme stankoverlast)
De DB heeft deze katten weggehaald.
Eigenlijk is deze instantie er ook voor dit soort trietse gevallen *LOL*

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 19:27

Als je b.v het aldoor netjes voor de voordeur ofzo van die vrouw legt, en zorgt dat die kat niet bij jou thuis komt, dan vind ik het een goed idee.. Dat beestje is anders ook maar de dupe!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-04 11:12

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Ik zit er zelf ook al aan te denken om de DB te bellen o.i.d
Maar weet je wat het is, het is gewoon zo'n moeilijke verhaal, als ze er achter komt dat haar kat weggehaald is als ze thuis komt, dan gaat ze heel de buurt weer terroriseren tot ze weet wie hiervoor gezorgd heeft.
Nou ben ik niet echt bang voor die vrouw maar als je weet waarvoor ze vast heeft gezeten kijk je wel anders.
Wat als nou net 1 van onze lieve naieve antiliaanse buren met een banketstaaf haar verteld dat ze mij de kat eten hebben zien geven enzo.
Dan heb ik een probleem.

Ik denk dat ik deze week het beestje nog eten geeft en als ik dan nog niemand gezien heb, ik een instantie hiervoor bel