Bongo wil wat vertellen....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Bongo wil wat vertellen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 19:12

Hallo ik ben Bongo een Duitse dog van net 2 jaar oud.. Begin dit jaar kreeg ik last van mijn linkerachterpoot..mijn vrouwtje nam me mee naar de dierenarts Nagelbijten / Gniffelen die dacht dat er een ontsteking in mijn poot zat en ik kreeg antibiotica..dit hielp niet echt,al gauw kreeg ik ook last van mijn rechterachterpoot. Mijn vrouwtje is toen met mij naar een andere dierenarts gegaan en er zijn foto´s gemaakt..ze dachten eerst aan OCD dus werden we doorverwezen naar een orthopeet in Wilhelminaoord. Al gauw bleek dat ik scheurtjes in mijn kruisbanden had ( wat vaker voorkomt bij grote honden,net zoals ik) alleen een operatie zou helpen.
Ik zou een TPLO operatie krijgen aan allebei mijn achterpoten en er zou me een zware tijd te gemoed staan..een operatie van ongeveer 4000 euro..omdat mijn vrouwtje zo gek met me is zat ze eraan te denken om haar paard te verkopen omdat ze niet wist hoe ze aan zoveel geld moest komen....

Gelukkig heeft ze van haar moeder (mamma zoals ik haar noem) geld kunnen lenen en heeft ze gewerkt en haar verjaardags geld bij mijn operaties gedaan.

En toen werd ik geopereerd.. 18 juni mijn rechterpoot
een zware operatie van maar liefst 5 uur,waar de nodige platen en schroeven aan te pas kwamen... Scheve mond

Hier was ik net thuis..een heus drama en de komende 3 maanden waren niet makkelijk voor mij

Afbeelding

uitgeput lag ik daar in mijn oranje verband ( wegens het EK Bloos ) ik ben een heus fan..dus had ik daar speciaal omgevraagd..

Paar dagen later mocht het verband eraf...een dikke kale blauwe poot was er nog over..

Afbeelding

Na ongeveer 2 en halve maand knapte ik goed op..mijn poot was weer sterk en ik mocht weer los lekker rennen en spelen..

Afbeelding

Maar toen kwam 23 september..de 2e operatie mijn linkerpoot

Afbeelding

Ik ben zo zielig...moet verplicht de hele dag slapen..

Afbeelding

Het gaat al wel weer een stukje beter met mij ondanks de opertie pas een week geleden is..maar mijn rechterpoot is nu al helemaal weer beter dus dat scheeld een hoop. Ik moet nog even een paar maanden sterk zijn en me heel rustig houden.. dan kan ik nog heel lang gelukkig leven, met 4 sterke poten,lekker spelen en mijn vrouwtje pesten..

Vinden jullie mij geen sterke en knappe hond?
Owhja voordat ik het vergeet..ik heb liever varkensoren dan een fruitmand..

Dikke lebber van Bongo

Afbeelding


Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 19:59

Tancreda4 schreef:
Maar denk eraan: stokken gooien en frisbys vangen is verleden tijd... Mijn uitlaathond heeft al zijn speeltjes moeten opgeven Verdrietig (hij heeft er nog wel wat hoor, maar erachteraan rennen en vliegen en springen is voorgoed verleden tijd...)


Bongo mag straks alles weer, springen,vliegen 10.000 keer om zijn as draaien alles weer! is jou uitlaathond in het gips gezet omdat hij een scheurtje in zijn kruisband heeft? wat raar dan want dit komt niet zonder operatie goed..ook niet met gips. Bedankt voor je bericht en jij ook sterkte ermee! Lachen


Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 20:01

sorry had het niet helemaal goed gelezen...hij is dus al geopereerd.dat veranderd de zaak..wat voor operatie heeft hij gehad? hebben ze bij hem weefsel uit zijn dijbeen gehaald en daar een nieuwe kruisband van gemaakt?

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-04 21:52

Tancreda4 schreef:
Maar om de as draaien en springen en vliegen mag Lo niet meer. Dat was namelijk ook de oorzaak dat hij voor de tweede keer zijn kruisbanden scheurde... (sprong om een stok te vangen, en toen was het raak...)


Ja zo gebeurd dat het snel..waarschijnlijk heeft hij dan gewoon een nieuwe kruisband gekregen maar bij Bongo zitten ze er nog wel maar hebben geen fuctie meer, moeilijk uit te leggen maar bij hem is het vervangen door platen..die poten kunnen dus niet meer kapot. ben benieuwd hoe het verder gaat met jou hond. Lachen

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-04 22:04

bedankt Knipoog

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 23:19

Dank jullie Bloos hij heeft het ook zeker verdiend!!...met 4maanden zat hij al in het asiel..ik zeg maar gelukkig anders had ik nooit zo´n kanjer van een vriend gehad OK dan!

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 09:45

loeckie schreef:
idd heel herkenbaar!
We hebben een bordeauxdog (opzich ook een zware hond) en die heeft ook 2 kniebanden naar de vaantjes (ook achter en ook spierweesel vanuit haar bil naar haar knie)
Ze is gelukkig helemaal genezen, ze loopt weer goed, maar springen mag ze niet meer. Haar herstel duurde wat langer, omdat ze toch al ouder is (7). We hebben nu wel weer een happy dog Haha!



Mooie hond heb je.. Lachen heb even in je profiel gespiekt.. gelukkig is ze weer genezen..bij bongo kon ik ook voor de operatie kiezen met weefsel uit ze´n dijbeen en daar een nieuwe kruisband van maken, ze hadden mij idd verteld dat het herstel langer zou duren en dat de kans er was dat hij over een paar jaar weer scheurtjes zou krijgen..sinds een jaar was de TPLO operatie ( komt uit amerika) hier...moeilijk uit te leggen hoe het in mekaar zit maar ze hebben het zo gedaan dat bongo´s kruisbanden er nog wel zitten maar hebben geen functie meer..hoelang heeft het herstel van jou hond nou geduurd?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CupCakes_, goldenarrow, massiemas, MayoNeighs, Saranghea, YandexBot en 164 bezoekers