Hond plundert prullenbak bij onze afwezigheid!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Hond plundert prullenbak bij onze afwezigheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:15

Onze hond gooit altijd meteen de prullebak leeg wanneer wij weg zijn Scheve mond
Meestal zetten we de prullenbak uit de keuken (waar hij zit wanneer we weg zijn) maar het zou natuurlijk fijner zijn als we niet steeds met dat ding hoeven te slepen.
Vanochtend was hij 'alleen' (ik sliep nog) en mijn ouders hadden de prullebak vergeten weg te zetten, de keuken zag er toen als volgt uit:
Afbeelding
Misselijk

Heeft iemand een idee hoe we zorgen dat hij van het vuilnis afblijft wanneer we weg zijn?

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:18

Scheve mond oeh dat is wel héél erg!

Tja wij hebben onze prullenbak bij de keuken in z'n kastje, dat je dan het deurtje open doet het tada daar is de prullenbak.

Arme iemand die deze rotzooi op moest ruimen. Ach gut

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:43

Annelou schreef:
Arme iemand die deze rotzooi op moest ruimen. Ach gut

Dat was ik dus Scheve mond
Het vreemde is ook dat hij snachts ook in de keuken zit en dat hij dan braaf blijft slapen en niet de prullenbak aanraakt.
Maar zodra hij nadat hij wakker is geworden daar weer zit haalt hij de prullenbak overhoop...

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:47

Zo die maakt er eventjes een lekkere puinhoop van Haha!
Maar wat je er tegen moet doen, ik zou het niet weten Scheve mond

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:47

Mijn hond doet het ook wel eens als ik niet thuis ben, helaas doe je er weinig aan omdat de hond "zichzelf" elke keer beloont als hij de vuinisbak plundert, want meestal zit er wel iets eetbaars in. Dus helaas elke keer wegzetten die prullenbak.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:59

Stoute tommie!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:59

hmmmmmmmmm herkenbaar, de prullenbak beneden blijft hij netjes vanaf, maar ik heb al regelmatig de prullenbak op mijn kamer zo terug gevonden doordat meneer er met zijn snuffert tussen had gezeten!

oplossing? geen idee....

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:19

Krijgtie niet genoeg eten?! Tong uitsteken
Nee sorry, flauw, ik zou het niet weten.
Prullenbak op een veilige plaats zettten, in een keukenkastje misschien? Verward

GiBo
Berichten: 1083
Geregistreerd: 27-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:43

Die maakt er wel een rotzooi van! Ik denk dat er niets beters op zit dan de prullenbak op ene veilig plek te zetten.

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:28

hahahahaha moest er wel om lachen Bloos Haha! Wát een rotzooi! tis wel heel erg!
Ik weet alleen niet hoe je dit zou kunnen verhelpen.. misschien hem alleen laten met de prullebak en de hond in de gaten blijven houden.
als hij de prullebak "aanvalt" ingrijpen, en hem straffen?

Anders weet ik het ook niet

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:31

ik heb precies hetzelfde probleem met ons hondje, maar wij weten er dus ook geen oplossing voor.

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:05

Leuk anne!!
Tommy kan wel lief zijn voor je Tong uitsteken
Succes met zoeken naar een oplossing.
Mail Martin gauss (of hoe heet die hondentherapeut) Schijnheilig

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:27

Er is maar een oplossing voor en dat is zorgen dat de hond niet meer bij de prullenbak kan komen.
Lekkere troep op de foto, ik ben blij dat ik dat niet op hoef te ruimen Knipoog

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:47

Het enige wat ik kan verzinnen is een soort booby-trap van de prullenbak maken, zodat als hij hem probeert om te trekken hij heel erg schrikt.
Bv een stapel pannendeksels er bovenop leggen.
Of een tijdje de bak in de keuken laten staan met niets er in, zodat hij zichzelf niet meer kan belonen.
Het makkelijkst lijkt mij toch de afvalbak een nieuw vast plekje te geven buiten de keuken. Knipoog

Hoe zou Gaus dat vroeger hebben gedaan.....
Een cameraatje ophangen om de hond in de gaten te houden, op het aanrecht de stereo op 10 met de stekker er uit, en zie je vanuit de andere kamer dat hij aan de bak snuffelt even de stekker er in......
Bwleaaah, da's nie leuk!!!!

Omslachtig, maar goed. Haha!

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:13

Kennissen van ons hadden ook een hond die uit de vuilnisbakken ging eten en daar hadden ze dus een muizenvalletje in die vuilnisbak gezet zodat die dicht klapte zodra de hond de bak open deed en dan er zo van schrok dat hij het wel uit zijn hoofd liet om weer in de vuilnisbak te komen.
Misschien een ideetje

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:19

Misschien een iets meer hondbestendige vuilnisbak. Zo'n zware, stevige, stalen ofzo. Met een klep wat niet zo makkelijk open gaat. Heb bij ons prima gewerkt.
Wij moeten allen nog iets verzinnen zodat ze van mijn planten, tuinmeubelen, stoelkussens en fiets(!) afblijft!!! Haha!

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 23:23

Ik zie hier hele leuk tips voorbij komen maar die hebben voor onze jongste hond dus niet gewerkt.
Schrikken doet hij niet, of even en gaat dan weer vrolijk verder Haha!
Een ander type vuilnisbak had hij ook binnen een paar minuten door.
Onze oplossing: Een mooi kastje om de vuilnisbak heen bouwen, dat werkt in ieder geval 100%
Ik zou trouwens wel uitkijken met muizenvallen, het lijkt me niet de bedoeling dat je hond gewond raakt.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 08:20

Ylana schreef:
Misschien een iets meer hondbestendige vuilnisbak. Zo'n zware, stevige, stalen ofzo. Met een klep wat niet zo makkelijk open gaat. Heb bij ons prima gewerkt.


Ja inderdaad, onze hond deed het ook altijd als we weg waren en sinds we een nieuwe, stalen vuilnisbak hebben met zo'n pendaal waar je op moet staan om het open te krijgen is het nooit meer gebeurd Lachen

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:33

Sjee... dat is wel een héél groot probleem... Ik zou de vuilnisemmer ergens anders neerzetten of de hond genadig op z'n kop geven als je het ziet...

harlekijn
Berichten: 661
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: 5 min van het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:39

Welke hond heb je die van ons doet het namelijk ook

Droomster

Berichten: 2354
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: R'kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:53

Een andere prullenbak kopen met platte deksel (niet zo'n ronde bol dus), dan moet ie eerst die deksel open zien te krijgen *niet dat dat zoveel moeite kost voor een hond hoor Schijnheilig * En als ie die dan eraf krijgt, telkens als jullie niet thuis zijn ofzo, iets zwaars erop zetten.

Onze vorige hond deed het ook, alleen wij hadden al zo'n prullenbak met deksel & die opende ze dus, toen hebben we telkens de 'bak' met aardappels erop gezet en toen kon het niet meer Knipoog

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 10:56

Wij zetten de vuilnisbak altijd op het aanrecht als we weggaan, we moeten toch wat anders wordt die ook geplunderd Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:19

Onze hond deed het ook.Ik heb een smalle stalen gekocht een hele hoge nu kan ze er niet meer aan.We hebben er ook al een met zo'n wiegel waggel klep gehad,Kwam ik thuis zat die klep vast rond haar hoofd .Maar ze heeft het daar mee ook niet afgeleerd.Dus ik vrees dat een nieuwe vuilbak de enigste optie is Haha!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:30

Snowgirl38 schreef:
Kennissen van ons hadden ook een hond die uit de vuilnisbakken ging eten en daar hadden ze dus een muizenvalletje in die vuilnisbak gezet zodat die dicht klapte zodra de hond de bak open deed en dan er zo van schrok dat hij het wel uit zijn hoofd liet om weer in de vuilnisbak te komen.
Misschien een ideetje


Jah zoiets hadden wij met Balou ook gedaan, maar dan met dat hij niet van de tafel mag eten...

Maar dat beest van ons is slim joh, die weet intussen precies dat hij wel van een bord kan eten, maar niet van een bord met een muizenvalletje Knipoog

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 17:37

Ja wij hebben bij Tommy eerst blikken op de prullebak gezet en een week bleef hij van de prullebak af omdat die blikken hem lieten schrikken als hij eraan zat. Maar daarna ging hij er gewoon weer aanzitten Verward Ook op aanraden van iemand peper op de prullebak waar hij hem vastpakt met zijn bek gedaan, maar ook dat hielp niet.
Iedereen bedankt voor het meedenken en het reageren!