poes en kitten ---> wennen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

poes en kitten ---> wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 10:02

Haai,
na hoeveel dagen weken waren jullie katten aan elkaar gewent?
K heb namelijk sinds een week een kitten erbij maar onze andere poes is nu alleen nog boven of in de keuken en de kitten is in de kamer... maar onze andere poes komt niet.....

Na hoeveel dagen weken zijn de meeste katten gewent aan elkaar?

Irmaatje

Berichten: 3671
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:40

Wij hebben nu 2katten,
het duurde eigenlijk maanden voor de oudere kat de jonge kat accepteerde. Schijnheilig

maar over het algemeen wennen katten wel sneller aan elkaar

Myra87
Berichten: 2495
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 10:54

Onze kat accepteerd nooit nieuwe katten bij ons, want die oudere kat is al 10 jaar bij ons, maar die is ook bijna nooit in huis. Dus ik zou het niet weten

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:08

ligt aan het karakter van de katten, zijn het beide dominante katten, dan zullen ze elkaar nooit accepteren.

Hoe heb je ze aan elkaar laten wennen? Beste manier is om het kitten eerst een paar dagen in 1 kamer te laten, dan kan ze wennen aan nieuwe geluiden van de omgeving enzo. Dan de andere kat in de kamer van het kitten opsluiten zodat hij aan die geur kan wennen en het kleintje een paar uurtjes per dag het huis laten verkennen. dan kun je ze samen in bijv. de woonkamer laten. Geef ze wat te eten. En als ze gaan vechten laat ze vechten (tenzij het echt uit de hand gaat lopen natuurlijk) dat vechten doen ze om de rangorde te bepalen.
Bij mij duurde het met de ene kat misschien net 1 week, die oudere is een enorme sufkop, hij heeft misschien 2x geprobeerd de baas te zijn over de kleine maar dat werkte niet helemaal Nagelbijten / Gniffelen .

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 12:54

het ligt idd aan het karakter.
je hoeft niet te verwachten dat ze na een week elkaar accepteren.
schenk er gewoon geen aandacht aan, komt vanzelf goed.

didi74

Berichten: 409
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:48

Onze kat is na 1 dag weer teruggebracht, omdat het bij de nieuwe mensen niet ging. Ze waren zo erg aan het vechten dat de haren door het huis vlogen en het bloed op de trap lag. Ze durfden het geen eens meer aan te kijken. Dus hebben ze hem met veel moeite weer teruggebracht. Ze vonden hem namelijk wel ontzettend lief.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:51

Onze katten waren toendertijd best snel aan elkaar gewend, ik denk 1,5 week ofzo! Weet t niet meer precies is ook al 11 jaar geleden!!

Joyce11

Berichten: 155
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 15:57

Hee,
wij hebben nu 3 katten waarvan 1 net een nestje gekregen heeft. De kittens zijn nu ongeveer 6 weken oud. Lovers
De eerste 2 weken waren de andere 2 katten alleen maar buiten of ze renden heel snel door de woonkamer heen... Ze vonden de kittens dood eng!! Knipoog
Maar daarna ging het eigenlijk wel goed en nu zijn het grote vriendjes!
Van 1 van de 2 poezen mogen ze ook gewoon met z'n allen (5 kittens) bij haar komen slapen. Lovers
Maar we hadden vroeger ook nog een andere poes die nu helaas overleden is, maar die had altijd grote ruzie met 1 van de poezen die we nu hebben en dat is de hele tijd doorgegaan tot ze overleden is Huilen Scheve mond .
Die poes was ook idd behoorlijk dominant... Bloos
Naja, ik zou het gewoon afwachten. Wij geven ze wel gewoon eten bij elkaar enzo waardoor ze toch wel naar beneden ofzo moeten komen.
Heel veel sterkte!

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 20:16

heey,
onze poes is een ontzettende schijterd... dus die zal niet zo veel naar de kitten doen. K heb haar 1x in mijn armen laten kijken naar onze poes... Maar toen begon ze te blazen enzo.. me moeder wil dat ze zelf naar elkaar toekomen.. maar wat is nou beter?

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 22:27

gewoon laten, niets van aan trekken, en jij moet niet contact maken tussen de katten
doen ze zelf wel.
gewoon afwachten, komt wel goed. het kitten moet zn plaats leren kennen. en de poes moet eraan wennen

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:46

Het is heel verschillend.
Mijn laatste kat is er anderhalf jaar geleden bijgekomen.
Mijn kater vond haar meteen al leuk;die is gek op kittens.
De oude poes snuffelde eens,maar schonk er verder weinig aandacht aan;die is erg op zichzelf.
De jongere poes blaast al vanaf dag 1,heeft ook een dag of 3 boven gezeten en blaast nu (wel wat minder) nog steeds.
Dus.....er is weinig over te zeggen.Gewoon afwachten en ze rustig hun gang laten gaan.
Ze vinden vanzelf weer een plekje;samen of apart.

Ik zou ze zeker niet in 1 kamer opsluiten

Succes.Laat je nog horen hoe het gaat?

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:51

hoi! Ik heb al 10 jaar een kat, en 1,5 maand geleden kwam daar een jonge pup bij. Felicia (de kat) accepteerde de hond eerst helemaal niet, en nu hebben ze nog wel eens ruzie, maar verder gaat het beter dan ik had verwacht! Ze wennen dus heus wel, bij de een duurt het langer dan bij de ander .

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 13:02

heey,
ze maken sinds gister avond wel een beetje contact... onze kamer deur.. en dan heb je de gang en recht tegen over de deur is de trap onze poes zit dan op de trap en kitten bij de deur.. En toen onze poes aan het eten was zat de kitten te kijken in de keuken..

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:22

Dan komt het langzaamaan wel goed, jullie 'oudste' kat zal waarschijnlijk even goed de kat uit de boom willen bekijken Knipoog
Het heeft wat tijd nodig maar als het zo gaat en ze elkaar niet direct te lijf zijn gegaan toen ze elkaar net zagen acht ik de kans groot dat ze over een poos zij aan zij zitten te eten