Kitten vraag (6 weken oud)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Kitten vraag (6 weken oud)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 14:28

Ik heb het gevoel dat ze een beetje verstopt zit. Ze heeft nauwelijks gepoept de laatste dagen en heeft een bol buikje. Donderdag moet ze zowiezo weer naar de DA voor dr prikjes en vrijdag moet ik haar weer ontwormen.
Ze krijgt kit-i-mel van Bogena omdat ze de brokjes nog niet goed kwijt kan. Dat drinkt ze ongelovelijk veel en eigenlijks eet ze geen brokjes, had nu de brokjes door de melk gedaan maar dan nog eet ze het niet... Scheve mond
Nog even aankijken en donderdag horen?
Is er ook iets wat ik haar kan geven wat laxerend werkt of is dat geen goed plan, zo ja wát??

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:31

Probeer eens gewoon blik voer voor kittens te geven, brokjes is lekker als extra maar geef zo'n hummeltje gewoon blikvoer en dan meerdere kleine beetjes over de dag verdeeld.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 14:38

Dierenarts vertelde mij juist andersom. En in de dierenwinkel heb ik ook altijd geleerd dat de droge brokken gewoon meer bevatten dan het blikvoer wat grotendeels uit water bestaat. Maar ik kan het dr inderdaad wel eens geven als ze dat wil eten Lachen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 14:40

Ik verplaats je topic even naar BeestenBoel

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:00

als ze net van de moeder af zijn, kunnen ze idd ietwat "verstopt"worden na het veranderde voer. Ik heb onlans ook een kitten gevonden die dat ook had, ik heb zijn achterkant toen een beetje ingesmeerd met babyolie om het wat makkelijker te maken. Het duurde 1.5 dag, maar als jouw kitten kramp lijkt te krijgen wel naar een DA gaan hoor !

verdere tip, hierna zal ze ws diarhee krijgen, dit kun je heel goed "doseren"door gekookte kipfilet te geven (diepvries Aldi is het goedkoopst) je moet de balans zien te vinden !

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 20:27

Ze was voordat ze verstopt raakte al flink aan de schijterij. Verder lijkt ze er totaal geen last van te hebben. Ze speelt de halve dag door en optillen geeft ze niks aan van pijn en wat dan ook. Zal ik morgen wel even babyolie meenemen en haar achterste ermee insmeren Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:48

is ze nu niet 7 weken? maar dat niet poepen klinkt niet goed nee. ik weet ook niet hoe je een verstopping bij katten kwijt moet, klinkt bijna als een DA kwestie.

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:55

Ze is ook wel een beetje jong om al van de moeder af te zijn, en al helemaal als ze nog niet goed eet.
Enting is bij kittens pas vanaf 9 weken.
Bogena-melk is niet goed, je kan beter naar de dierenarts gaan en daar goede melk halen.
Is ze wel goed ontwormd (4e en 6e week)? Een bol buikje is 1 van de tekenen van wormen. (die iedere kitten heeft als je niet goed ontwormt)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 15:42

Ze is 2 weken terug ontwormt en dus vrijdag weer ontwormen.
Morgen naar de DA Lachen