Weer een beroep op de kattenkenners

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 11:59

hoi,
op zich zal de rangorde straks gewoon weer normaal zijn.
wij hebben een heleboel katten/poezen en soms is er ook wel een krols maar op zich heeft dat later geen invloed op de rangorde.
het is al eerder genoemd maar het is inderdaad zo dat krolse poezen ook overal gaan plassen maar het hoeft niet.
zelf ben ik ook geen voorstander voor de pil maar waarom zou je een poes waar je verder geen nestje mee wilt niet laten helpen?
oke er zitten risico's aan zo'n operatie maar vergeet niet dat een poes die regelmatig krols is ook ziek kan worden.
de hormoonhuishouding word verstoord en als dit vaak is of lang aanhoud of iets dergelijks dan is dat zeer zeker ook slecht.
dus wat is dan wijsheid????
groetjes sylvia



scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:15

wat bedoel je met het gedrag van een niet geholpen poes is leuker.
ik merk hier weinig verschil even krolsheid buiten beschouwing gelaten.
en we hebben er hier genoeg rondlopen hihi.
er zitten zeker wel risico's aan het niet laten helpen en toch maar krols worden.
ik weet niet hoe oud de bewuste poezen zijn maar als ze 1x per jaar krols worden dan hoef je je niet direct zorgen te maken.
ik heb hier ook een ragdoll lopen en die is ook maar 1 x per jaar krols ofzo of 1x in de 1,5 jaar maar zij kan wel gaan plassen ook al heb je dat niet direct in de gaten.
dat kan ook later komen als ze net iets ouder zijn vandaar dus ook mijn vraag hoe oud ze zijn.
als je verder nog iets wilt weten dan geef maar een gil
groetjes sylvia



scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 12:47

hoi,
het hoeft daar niet aan te liggen.
vaak is de reden dat de poezen zich vol gaan eten en daardoor niet veel meer kunnen.
geholpen poezen zijn vaak een stuk evenwichtiger in het gedrag waardoor alles makkelijker en beter gaat.
dit wil allemaal niet zeggen dat ik voorstanderben om poezen te laten helpen.
want dat is niet waar.
maar als je verder toch geen nestje wilt dan is het misschien een betere optie met betrekking tot eventuele vervelende ziekte.
en er is uiteraard nog kans op ongewenste zwangerschap ook al is dat nog nooit voorgekomen het is wel mogelijk.
met eventueel alle gevolgen van dien.
ook daar zijn ernstige ziektes van op te lopen.
ik heb ook poezen robndlopen die niet geholpen zijn hoor maar het ligt gewoon aan de situatie en aan de hoeveelheid krolsheid
groetjes sylvia



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, nikia, Toffeltje en 104 bezoekers