onze poes heeft kanker..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

onze poes heeft kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 19:25

Zoals je in de titel al kon lezen heeft onze 12 jarige siamees dus kanker.. Een paar maanden geleden ontdekten wij een bultje rond haar tepel en dit hebben we toen laten verwijderen. Nu tijdje geleden begon t gedonder weer opnieuw, maar nu ook onder haar oksel. Weer naar de da geweest en blijkbaar zit t dus al in haar lymfen en gaat t dus haar hele lichaam door.. Ze lijkt er (nog) geen pijn aan te hebben, maar is wel kortademig.
En het moeilijkste is nu dus; hoe lang laat je dit doorgaan...? Het koppie is nog goed, pijn lijkt ze niet te hebben, maar dat kortademige is ook niet goed natuurlijk..

Echt erg klote en erg moeilijk. Het is echt een schat van een poes en ken haar al haar hele leven. Haar moeder is al een paar jaar dood, maar was ook zo'n schat. Jammer genoeg hebben we van debby (deze poes) nooit kittens kunnen krijgen omdat ze al heel vroeg gesterilliseerd moest worden (wegens gezondheidsproblemen)

Nu is het dus wachten op het moment dat t echt te erg wordt en we haar in laten slapen.. Heb t er af en toe echt moeilijk mee. Tranen heb ik al erg veel gelaten. Hopelijk wordt t niet al te moeilijk als t eenmaal zo ver is.

Maar aan de andere kant is t beter dan dat ze ineens weg zijn. Klinkt egoistisch, absoluut, maar nu krijg je tijd om eraan te wennen en afscheid te nemen. Uiteindelijk is t dan makkelijker om ermee om te gaan.. (hoop ik)

Maar het blijft klote

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:01

erg rot voor je meid, doe wat het beste voor de kat is zodat ie niet hoeft te lijden, heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:37

Jeetje wat rot voor je zeg. Ik weet niet wat ik moet zeggen, maar het lijkt me iig vreselijk voor je. Onze kat is ook al 14 (ken haar dus ook al mn hele leven) en ik ben ook altijd zó bang voor zoiets.

Heel, heel veel sterkte. Ach gut

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:10

wat vreselijk zeg, de hond van mijn vriend is twee weken geleden overleden aan lymfklierkanker. hij heeft ook chemo's gehad,..... het ging neen tijdje goed maar het mocht niet langer duren...

heel erg veel sterkte de komende tijd....

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:13

ik heb ook 2 siamezen en het zijn toch echt superkatten..
heel veel sterkte met haar..

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 18:48

dank jullie wel voor de reacties! Ik denk niet dat t nog heel lang gaat duren. Ze is inprincipe nog goed, maar dat ademen is echt heel erg zielig..

De hond van een oud klasgenoot van mij is ook pas overleden aan exact hetzelfde als wat onze poes nu heeft. Het is bij hun toen ook heel erg snel gegaan.. Blegh, dit soort dingen zijn altijd vreselijk!

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 15:31

ja, ik weet het.
Onze kat had ook kanker. Ging heel snel.
De veearts gaf haar maar 2 weken niet meer. Toen besloten we haar te laten inslapen.
veel sterkte smurfje.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 17:53

wat erg zeg
ik vind het echt zo'n rot ziekte...
veel sterkte hoor!!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 17:58

dank jullie wel. Het is sinds gister heel erg verslechterd. Ze ademt nu erg moeilijk en als ze t weekend overleeft, laten we haar zo snel mogelijk inslapen, hoe moeilijk dat ook is..

Kim1001

Berichten: 206
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: heppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:20

Och gut, heel erg jammer voor die leuke kat, wij hebben er ook zeker 3 laten inslapen en ik vond dat heeeeeeel erg erg Huilen Huilen Huilen

Maar dat was zeker een jaar of 6 à 7 geleden, ben nu ook al een paar keer een hamster en een kat kwijt geraakt, ik weet hoe het voelt Ach gut Ach gut

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:30

Onze kat had ook kanker.. Het was echt een lelijk misvormd oud beestje maar toch.. Wij hebben hem toen in laten slapen en hij is in mijn armen dood gegaan.. Veel Sterkte

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 21:31

Jeetje wat onwijs erg voor jou en je poes... Ach gut
En je zit echt in een vreselijke situatie.

Heel veel sterkte ermee...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-04 22:55

thx, echt lief om die reacties te lezen.

Inmiddels is ze echt heel erg verzwakt, gaat niet meer naar de kattenbak en eet niet meer. Drinken kost erg veel moeite, dus ze is nu wel echt op. Hoop voor haar dat t niet lang meer duurt en eigenlijk voor mezelf ook. Dan hoeven we niet de keuze te maken of en zoja wanneer we haar laten inslapen.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 13:04


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-04 20:19

jeetje dat is idd een mooie 'show'(weet niet goed hoe ik t noemen moet) en zeker nu, nu je in die situatie bent...

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 18:45

Die doet me denken aan Vachats..
Je begint echt te huilen als dat stukje begint over dat hun mens er niet is.. Huilen

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 20:55

jeetje.. sterkte zeg.. Ach gut sorry hoor maar dit was ook met mijn konijn zo, precies hetzelfde.. haar kende ik ook al bijna mijn hele leven en ik heb toch besloten om haar ook in te laten slapen.. Veel sterkte er mee en geniet nog van de tijd die je met haar hebt!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:06

jeetje wat erg heel erg veel sterkte !

Mimi

Berichten: 110
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Noord-Holland Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:16

Wat rot! Ik wens je heel veel sterkte!!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 21:52