Wat mag een kat absoluut niet eten.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:32

Rosie_Posie schreef:
Jibbel schreef:
Eerder in het topic zei iemand dat katten geen groenvoer mogen, maar dat is onzin, ook dat hebben ze nodig. Veel katten eten nl. gras of andere daarop lijkende planten. Daar zitten stoffen in om haarballen mee

Wij koken ook sperziebonen, worteltjes, aardappels, kip en vis voor de kat. Rauwe bonen heeft ie ook geen moeite mee.

Let wel op dat het geen zout/kruiden bevat, sommige katten zijn ook gevoelig voor stuviet (blasgruis) en diarree en ze kunnen flink aan de schijt gaan.


Heb jij je verdiept in de kat?
Want dit is onzin natuurlijk.
Katten zijn 'verplichte' carnivoren. Zij eten uitsluitend vlees.
Zomaar groente voeren zou ik ook absoluut niet doen. Groente is onwijs moeilijk te verteren.
Wij kunnen dat veel makkelijker dan katten. Honden bijvoorbeeld ook, zijn ook carnivoren, maar die kunnen dat veel makkelijker verteren.
Katten kunnen moeilijk koolhydraten verteren.
In de voeding moeten ook zo weinig mogelijk koolhydraten zitten.
Iets wel enigszins wel lastig is met brokken, hier probeert men ook maximaal 40% aan koolhydraten erin te doen.


Dat is ook niet helemáál waar. Katten zijn wel degelijk carnivoren, daar heb je gelijk in. Maar ze eten bewust de maagjes + vulling op van plantenetertjes (muisjes) om ook een beetje 'groenvoer' binnen te krijgen. Dat is niet veel, maar ze hebben het wél nodig.

Mijn kat 'graast' trouwens ook. Ik zag haar laatst nog een niet misselijk grasspriet naar binnen werken. Naar mijn idee doet ze dat echt omdat ze dat nodig heeft, niet om over te geven, want dat doet ze niet.



Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:44

_Noraly schreef:
jaa, dat van kippenbotjes snap ik ook niet helemaal. Mijn kat krijgt nooit hele kippenbotjes, maarja ze eet wel eens een vogel/muis oid. Daar zitten ook wel hele botten in!

Maar soms deed ik mijn kat dus wel eens een stukje vlees met veel kruiden.. maar dat laat ik nu dus ook wel!


de botten van die vogel/muis zijn niet gekookt en dáár gaat het om. Gekookte botten splinteren. Rauwe botten niet.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:08

oh, dat maakt niet uit toch. Nu weet je in ieder geval: nooit muisjes koken! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, YandexBot en 19 bezoekers