Wat mag een kat absoluut niet eten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Wat mag een kat absoluut niet eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-09 10:08

Hallo, :wave:

Mijn kat Lotus (1jr) komt dagelijks bij mij op tafel liggen terwijl ik eet, heel heel langzaam gaat ze liggen gesterkt languit op haar zij en schuif ze heel ongemerkt naar mijn bord toe O:) dit hele geburen daar doet ze dus ruim 5 min over.

Als ze naast mijn bord ligt gaat ze keihard spinnen en ik mag op dat moment alles met haar doen, dan.... opeens gaat er een pootje naar mijn bord en trek ze dus iets naar haar toe.
Heel vaak is dit dus geen vlees :roll:

Lotus eet dus bijna alles wat de mens ook lust, gisteren moesten mijn aardappels er aan geloven, en een stuk van mijn eiwit.
Zij eet dus echt alles haar favoriet op dit moment zijn rauwe sperziebonen of gekookt een komkommer.

Ik vind het niet erg om haar met de pot mee te laten eten omdat ze kattenbrok niet zo lekker vind.
nu weet ik bv dat honden geen chocola mogen, dus mijn vraag is nu

Zijn er voedselswaren voor de kat die zeer schadelijk zijn.
Advies over feit dat ze maar kattenvoer moet eten hoef ik niet, vroeger aten de katten ook met de pot mee en nin Azië gebeurd dat nog steeds.

Bovendien vinden wij het gezelllig :+:

30-11-2015
03-07-2018


tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-09 10:22

Op een of ander manier kan Lotus aan mijn stem horen of ze weg moet of niet en dan praat ik gewoon hetzelfde
Als ik niet wil dat ze op tafel komt, hoef ik haar maar 2x op de grond te zetten en dan is mevrouw zo beledigd dat ze niet meer op tafel komt. :D

Als ik eters krijg, dan komen mijn katten sowieso niet in de kamer tijdens de maaltijd.
Aangezien ik een witte dove kat heb met vreselijk push in boots kat ogen ,dat visite daar niet naar kan kijken :=

Er zit ook geen voedingswaren in aardappel maar ze vind het lekker er staan op hun kamer altijd onbeperkt brok klaar en ze eet wel maar met mondjesmaat.
Tja mijn katten op tafel laten eten dat vind ik niet zo fris :D (Lotus is de enige die op tafel komt om bij ons te eten)

30-11-2015
03-07-2018

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-09 10:25

:oo mogen katten ook geen chocolade dan, want 2 van de 3 zijn dol op chocolade/vanille vla en chocolade mousse ze mogen dan vaak het bakje uit likken.

Vers ga ik niet meer voeren want Lotus verstopt alles kom ik 4 dagen later zo'n uitgedroogd stukje vlees tegen :r
Met blikvoer (speciale uit duitsland ) krijgen ze 1x per week als extra.

Ik heb wat probleempjes door een witte kat die een auto-imuumziekte draagt die geeft dat door aan Garfield mijn rooie kat deze mag dus maar beperkt natvoer.
Dus ze krijgen 1 soms 2x per week natvoer

30-11-2015
03-07-2018

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-09 10:27

MLoeser schreef:
Is het een binnenkat? Want dan zou ze zelfs groente kunnen eten omdat ze last heeft van haar maag? Katten die naar buiten mogen eten daarvoor gras. Heb je kattengras in een vensterbank?


:j het zijn iid alle 3 binnenkatten, ik heb niet het idee dat ze last heeft van der maag.
Ze laat mijn planten met rust, op dit moment.
Kattengras heb ik gehad maar zij ging er mee spelen en ik vond overal in het huis stukjes gras terug alleen die witte ging het opeten, maar die eet alles en zet overal zijn tandjes in :D

30-11-2015
03-07-2018

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-09 10:33

OO op die manier.

Nee Lotus der tanden zijn gezond, Garfield niet ontstoken tandvlees wat veroorzaakt wordt door Pooky zijn auto-imuumziekte en die heeft soms last van zijn tandvlees.
Hier zijn we voor onder behandeling geweest en gaan we volgende week weer naar de Da daarvoor.

Lotus is een klein poesje van 2.8 kilo die vreselijk veel eet, maar dure brok van RC hoeft ze niet en goedkope brok van kitkat wel maar die willen de andere niet.
Zodoende kan ik precies bijhouden wat Lotus eet en ik denk dat ze toch wel aan 60-80 gram per dag komt.

Mijn da is fel tegen natvoer. Brok schijnt beter te zijn.
Al mijn katten hebben juist door brok mooie schone harde drolletjes met natvoer (in begin voerde ik dat dagelijks) zat de spetterpoep overal tegen aan.

30-11-2015
03-07-2018

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-09 10:36

Jannepauli schreef:
Mijn katten eten ook alles wat los en vast zit terwijl ze eigenlijk een gevariëerd ( en natuurlijk) eigen menu hebben. Maar een hapje van het bord van de baasis niet te versmaden! Chocolade bevat inderdaad een stofje Theobromide, tast het cenrale zenuwstelsel aan, niet geven dus!!
Waarmee je moet oppassen is hier eigenlijk al gezegd - ik wil één ding toevoegen wat niks met eten te maken heeft maar waar je mee moet oppassen en dat is producten met Tea Tree.
Dat is een absolute No-No voor katten.


Ik zal stoppen met chocolade maar produkten van Tea Tree waar zit dat oa in.
Ik geef eigenlijk enkel wat groente ik experimenteer niet met snoep ofzo >;) alhoewel tijdje geleden waren ze aan het spelen met slagroomsoesje (gegeven door visite) maar ja tot Lotus doorkreeg dat er wat lekkers in zat was het openklauwen en eten.
Ik weet wel dat koe-produkten ook niet goed zijn dus ik geef geen koeienmelk of slagroom (nou klein beetje op puntje van mijn vinger)

30-11-2015
03-07-2018

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat mag een kat absoluut niet eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 10:46

:D

vrijdag was het zover en heeft Lotus mijn garanaal gejat van mijn sushi maar ik liet het gebeuren.

Tomaat wist ik niet thanks
Melk willen ze allemaal drinken hier uit mijn glas :r en dat mag dan ook van mij paar likjes en dan zijn ze tevree.

@Xyris drop wordt hier ook mee gelikt en gespeeld nog geen probelemen gehad, colalollies zou ik gewoon ook af en toe laten likken als ze het lekker vind maar ik weet het niet.
Moet wel leuk gezicht geweest zijn :D

-wat mogen ze niet

Tomaat
Melk van koe
Chocolade

30-11-2015
03-07-2018

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 11:26

Diablo schreef:
tita schreef:
Melk willen ze allemaal drinken hier uit mijn glas :r en dat mag dan ook van mij paar likjes en dan zijn ze tevree.



En drink je zelf dan daarna ook nog uit dat glas?


:o wil je hier antwoord op hebben

30-11-2015
03-07-2018

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat mag een kat absoluut niet eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 11:45

koffiemelk moet je verdunnen 1:1 dan is het gelijk aan kattenmelk en veel goedkoper heb ik van de DA :D

30-11-2015
03-07-2018


tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat mag een kat absoluut niet eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 12:19

Mijn katten krijgen soweiso dagelijks 2 verschillende brok duren zoals RC en goedkope die goedkopen koop ik na iedere zak weer een ander goedkope.

Overigens mijn rooie is gek op rooibus thee en south africa honey tea ik moet dan echt mijn kopje beschermen, meneer wacht wel tot het afgekoeld is maar daarna is ie een furie

30-11-2015
03-07-2018

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-09 12:44


30-11-2015
03-07-2018

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wat mag een kat absoluut niet eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-09 12:19

:D ik ben nooit ziek hoor en tja of ik nou uit mijn glas drinkt of ik wordt midden in de nacht wakker omdat Lotus mijn hele gezicht aflebbert :D

30-11-2015
03-07-2018


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Century, DotBot, Eloya, IASCrawler, lgw, love_mandy en 114 bezoekers