Wat te doen tegen bloedluis in het kippen hok(lees stal)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

colunder

Berichten: 3542
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Wat te doen tegen bloedluis in het kippen hok(lees stal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-09 19:10

Ik heb vandaag mijn hele schuur(2 paarden stallen, een kipen stal en een konijnenstal) helemaal leeg gehaald en met halamid bespoten(80 liter).
Dit omdat dat zou helpen tegen bloedluis.
Ik ben er 6 uur mee bezig geweest,samen met een vriendin,maar de luizen lopen nog vrolijk rond :( .
Wie heeft voor mij de gouden tip om van die vervelende kriebel beesten af te komen????


colunder

Berichten: 3542
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-09 09:42

Helaas is de bloedluis poeder niet meer te krijgen.
Ik heb een middel van de dierenarts gekregen (bay mite) en dat heeft goed geholpen!
Het moest na 7 dagen herhaald worden en volgens mij is alles weg!
Ik controleer elke dag de plaatsen waar ze zaten door er even met een hamer tegenaan te slaan(dan komen ze tevoorschijn),maar heb de laatste week geen levende bloedluizen meer gezien,(wel heeeel veeel dode).

Ik had ook al een of ander spuitbus gebruikt waar een gas in zit,dat moest je in de stal spuiten en de deur 12 uur gesloten houden.
Alle vliegen lagen wel dood maar de luizen liepen nog vrolijk rond,waarschijnlijk omdat onze stal te veel openingen heeft waardoor het gas te snel vervliegt.

We hoefde van de dierenarts de kippen niet te behandelen omdat de luizen overdag niet op de kippen zitten(maar heb ze voor de zekerheid toch wel ingespoten met 404 spray)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: danielle_x, IASCrawler, SUSANNEx, XXInKA en 26 bezoekers