Kat likt overmatig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Kat likt overmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-09 22:26

Hallo,

Sinds een paar dagen likt 1 van onze gecastreerde poezen (sphynx) overmatig. Aan aan zichzelf maar ook aan ons, andere katten en zelfs voorwerpen als mijn laptop krijgen een likbeurt. Ze heeft geen ander voer en heeft uiteraard vers water ter beschikking. Ik ben zowiezo van plan om morgen naar de dierenarts te gaan om te kijken of er niks medish met haar aan de hand is waardoor ze likt. Ik merk ook niet dat de groep anders is geworden -> stress
Wel zat ze 1,5 week geleden onder de muggenbulten, maar die zijn allemaal zo goed als verdwenen.

Ik vroeg me af of andere bokkers dit ook wel eens hebben meegemaakt en wat de oorzaken daarvan waren. Adviesen zijn uiteraard ook welkom.


Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Re: Kat likt overmatig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-09 10:32

Zouttekort lijkt me ook niet, idd dat er in kattenvoer juist al zoveel zout zit.
Ze likt ook heel de dag door en het is hier in huis niet zo warm, dus voor afkoeling denk ik ook niet ;) Bij mijn andere sphynxen heb ik het trouwens ook nog nooit zo gezien.


Om 13.50 heb ik een afspraak bij de dierenarts. Ik hoop dat het meevalt, ik zal hier straks wel even een verslag doen...

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-09 14:41

Zo wij zijn weer terug van een bezoekje dierenaarts. Balalaika is onderzocht en ze kon zo geen gekke dingen zien. Ze denkt dat Balalaika iets te kort komt. Wat kan ze zo niet zeggen, dat kan vanalles zijn.

Ik moet haar naast haar huisdige voer ander voer gaan geven (uiteraard rustig opbouwen), dus heb Balalaika verwent met een dure zak RC van de dierenarts. Ze vroeg ook of Balalaika beschikking heeft over kattengras en dat is momenteel idd niet zo (normaal wel eigenlijk....) dus dat ga ik ook vandaag nog even aanschaffen.

Wanneer ik dit allemaal toepas zou het over een week toch echt minder moeten zijn, ik moet dan ook nog even terug bellen hoe de vorderingen zijn.

Dus we gaan maar even hopen dat het idd een te-kortje van iets is :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Cerosa, fnpetter1990, IASCrawler, Kimmie235, Pellelilly, Vleddertje1 en 96 bezoekers