Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:19

Heb je een dichte kattebak? Sommige katten vinden het vervelend om op een dichte bak te gaan. Je zou de kap er even af kunnen halen om te kijken of ze er dan wel op wil. Meerdere bakken in huis wil ook wel eens helpen en idd de feliway verstuiver. Succes!!!

All those who believe in psychokinesis raise my hand.


Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:35

Voor alle mensen die hun katten met de neus door de plas heen halen, tikken geven en erop lopen te schelden. Hebben jullie je al eens verdiept in het WAAROM een kat naast de bak plast of poept?
En dan niet zelf maar door een deskundige? Er zijn inmiddels ook kattengedragsdeskundigen en hier is ook een forum van, even googlelen op kattengedragsforum. Dat lijkt me meer op z'n plaats dan de beulerij waaraan een aantal zich tot op heden schuldig hebben gemaakt.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:07

Ik zou ook wel een aantal mensen met een gedragsprobleem willen laten inslapen. Wat lijkt me dat een fijne oplossing zeg ipv een psychologische behandeling.

Als je een plasprobleem hebt met je kat raadpleeg dan een gedragsdeskundige, zij kunnen in 90% van de gevallen het probleem oplossen omdat zij erachter kunnen komen waarom een kat plast.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:15

Dat klopt, maar dit slaat niet op jou. Ik ook al in dit topic dat een kennis van iemand twee katten in hadden laten slapen omdat ze op het speelgoed van de kleine hadden geplast. Het maakt me gewoon erg pissed off. Vaak willen mensen wel een huisdier maar mag het dier vooral geen problemen opleveren. Dan is het ineens niet leuk meer en willen ze ervan af.
Het spijt me, maar daar kan ik absoluut niet tegen. En ik kan ook niet tegen mensen die hun katten straffen voor het naast de bak piesen of poepen. Hieruit blijkt dat ze nog nooit de moeite hebben genomen om maar te googlelen op het gedragsprobleem van hun kat(ten). Er is best iets aan te doen namelijk. Een dier vertoont dit gedrag niet omdat hij/zij zich nou zo fijn voelt en zeker een kat niet, dit zijn namelijk zeer schone en zindelijke dieren.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:55

Idd, moonfish en het dier doet zoiets echt niet om een mens te pesten. Ik heb mijn honden en katten nog nooit voor onzindelijk gedrag gestraft maar altijd de oorzaak proberen te vinden. Ik heb hier ook een kat die wel eens naast de bak poept of piest en we weten exact hoe dat komt. Zij staat al laagste in de groep van mijn 3 katten en ze is altijd de pineut als ze bak uit komt. Dan wordt ze opgewacht door die twee anderen en plagen ze haar. Tegenwoordig zet ik haar twee of drie keer op de bak en blijf ik erbij staan. En dan doet ze keurig haar behoeftes op de bak. Ze voelt zich veilig als ik erbij ben.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:01

Jij mag best pissed off op me zijn hoor. Daar geef ik niet zoveel om. Hebben ze ook gedragstherapie geprobeert? Ik geloof namelijk niet dat dat niet geholpen heeft. Tenminste als ze een gedragsdeskundige erbij hebben gehaald. Een dier heb je voor het leven.
Aangezien dit een forum is mag ik mijn mening geven dus ik ben echt niet van plan mijn opmerkingen voor me te houden. Sommige mensen stellen ze namelijk op prijs en doen er wel iets mee. Helaas was dat voor deze poezen te laat. Als ik het had geweten had ze ze mogen brengen. Dan was ik er zelf wel mee aan de slag gegaan in samenwerking met een deskundige.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:06

Nee, dood maken, dat is niet zielig? Gedragstherapie is niets anders dan de katten geleidelijk op een manier die hun prettig vinden leren omgaan met nieuwe situaties. En het werkt!

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:48

Citaat:
Zo zielig is dat heus niet, een spuitje en ze dommelen in. Misschien vind ik dat gedragstherapie nog wel veel sneuer


Nee, jij vind dat niet zielig, dat is iets heel anders.
Maar goed, ik wil het topic van TS niet verzieken en ik zal kijken of ik misschien nog wat info kan opduikelen over gedragstherapie en de verslagen van mensen die het geprobeerd hebben.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:29


All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:36

Citaat:
Omdat ik hier zoveel onzin lees over onzindelijke katten en erg medelijden heb met de arme dieren die onzindelijk zijn, even een korte uiteenzetting.

Punt 1: Nog eens voor eens en voor altijd: katten willen mensen echt niet pesten door onzindelijk te zijn, ze hebben hulp nodig! En wat doen mensen? Hun kat straffen en dus de problemen nog erger maken. Ik weet dat onzindelijkheid heel frustrerend kan zijn, maar je kat pest je echt niet en doet het niet uit ballorigheid.

Punt 2: Waarom is een kat onzindelijk? Er zijn verschillende mogelijkheden:

OFWEL sproeit de kat: als het een ongecastreerde kat is, dan heeft dit waarschijnlijk een territoriaal/sexuele functie. Laat je kat dus helpen (en als het een fokkat is: leer er mee leven). Gaat het om een gecastreerde kat, dan sproeit ze om aan zichzelf een boodschap te geven op die bepaalde plek. Ze hangt er als het ware een bordje neer met 'gevaar, hier goed oppassen'. Deze kat voelt zich op die plek niet veilig en markeert die dus om haar eraan te herinneren dat ze op die plek voorzichtig moet zijn. Katten die erg angstig zijn of in hun ogen onoverkomelijke problemen hebben, kunnen zowat overal sproeien. De arme dieren zien geen andere uitweg en dit is het enige dat ze kunnen doen om met hun problemen om te gaan. Een feliway adapter kan hierbij helpen de stress te verminderen, maar enkel wanneer ook iets aan de oorzaak van de problemen wordt gedaan.

OFWEL is de kat onzindelijk: hij plast (dus neerhurkend) dan waar het niet mag (dus niet op de bak). In dit geval moet je altijd eerst naar de dierenarts voor een bloed- en urineonderzoek. Katten kunnen erge gezondheidsproblemen hebben zonder dat ze dit laten merken behalve door onzindelijk te zijn. Komt er niets uit het medisch onderzoek, dan is het dus ook een teken dat er iets niet juist is in de omgeving van de kat, waardoor die niet lekker in zijn vel zit. Dit kan gaan van kleine dingen zoals te weinig kattenbakken voor het aantal katten (Jakkes, vuile bakken die door anderen zijn gebruikt, de meeste katten gruwen ervan!), het bewaken van de bak door een andere kat (waardoor de onzindelijke kat dus gewoon niet naar de bak kàn) of kattenbakvulling die pijn doet aan de pootjes van de kat. Soms heeft de kat ook een nare ervaring meegemaakt op de bak (je hebt haar daar te grazen genomen om een pil te geven, de hond heeft de kat opgeschrikt of het plassen/poepen deed pijn), waardoor ze nu de bak vermijd. De bak kan ook op de verkeerde plek staan (vind jij het leuk om open en bloot te moeten poepen terwijl anderen je aanstaren?). Katten die erg anstig zijn, voelen zich soms enkel veilig genoeg om hun behoefte te doen in de buurt van hun baasje (de beschermengel, die die nare Tommy van de buren wel even uit de buurt houdt tijdens het doen van de boodschap). Voor katten is geur erg belangrijk, dus ook dingen die naar het baasje ruiken zijn dan veilige plekken. denk aan dekbedden en handdoeken bijvoorbeeld. Dat vinden wij niet zo leuk, dus straffen we de kat... die nu helemaal geen veilige plekjes meer heeft en dus echt compleet een geestelijk wrak wordt.


Ik hoop dat ik hiermee iets meer inzicht heb gegeven in de oorzaken van onzindelijkheid. Je kat vraagt om hulp op de enige manier die hij kent: HELP HEM!!!


_________________
Cattery Comme Chez Chat
Brits Korthaar cattery & onderzoekscentrum UA

Voor alle mensen die nog steeds in straffen geloven. Hier het tegendeel!

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:22

Jullie mogen denken en doen wat je wilt. Daar ben je totaal vrij in, we leven immers in een democratie. Maar zeggen dat je iets beter weet dan een gedragstherpeut die jaren gestudeerd heeft en een onderzoeksbureau heeft mbt kattengedrag vind ik getuigen van een enorme zelfoverschatting en arrogantie.

Als je zelf iets hebt, weet je het dan ook beter dan de doker?

All those who believe in psychokinesis raise my hand.


Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:46

Joceline schreef:
Waar haal jij dan de arrogantie vandaan om te zeggen dat ik iets beter weet dan die mensen? Die kennisen hebben inderdaad een keuze gemaakt maar is niet zielig voor de dieren. Wel als ze de dieren op straat hadden gezet of op een gruwelijke manier hadden afgemaakt. Ze hebben de katten lang gehad en van alles meegemaakt en doen ze niet daarvoor meteen weg. Zij zijn ook trouw in hun beesten houden tot de dood, maar deze keuze hebben ze toch gemaakt. Zeker niet zielig ofzo, snap best dat het een andere keuze zal zijn dan die van sommige anderen maar is zeker niet sneu voor het beest geweest.


Je voelt je wel aangesproken of niet? Ik had het toevallig helemaal niet tegen of over jou.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 10:29

Nou het was geheel gericht aan manueeltje omdat zij geen deskundige nodig had om te weten waarom haar kat plaste. En wat knap dat jij weet dat ik het over jou heb en vervolgens ontken. Het is niet de bedoeling dat je persoonlijk wordt in een topic. Dat doe ik bij jou niet en dat wens ik ook niet te ontvangen.

Edit: Je mag van me vinden wat je wil maar zeggen dat ik "iets" ben is een ander verhaal want je kent me helemaal niet.

En weer ontopic> Zoolgangster deze manier kan een heel goede oplossing zijn. Ik heb het meer gehoord. Maar deze mensen wisten ook waarom hun kat plaste?
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 01-12-08 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:02

Mijn katten plassen niet naast de bak. Ik heb dus geen gedragstherapie voor mijn katten nodig. Ik hoef ze ook niet te slaan. Ach dat zal wel komen door de slechte band die ik met ze heb. Je kat probeert jou duidelijk te maken dat hij zich ongelukkig voelt en wat krijgt hij? Een tik.
Dat zou ik dus niet willen en dan roep ik inderdaad deskundige hulp in.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 15:34

Je hebt gelijk wb de maar 2 nuttige adviezen van mij dus vandaar dat ik er maar een derde aan toevoeg.

Ik plaats bericht van iemand die een gedragstherapeut in huis heeft gehad voor behandeling incl nuttige tips.

Haar huisbezoek vond plaats op 20 november 2007, de daadwerkelijke adviezen heb ik in ontvangst mogen nemen op 24 november 2007 en het resultaat mocht er zijn.

Na nog geen volle drie weken was hij voor het eerst zindelijk op 9 december 2007, hij heeft wel een terugval gehad op 24 december 2007 (1 plasje tegen de muur aan de wasmachine) maar sindsdien is hij opnieuw proper gebleven, dus nu is dit opnieuw reeds 2 volle weken (hout vasthouden).

Dit door een aantal strikte adviezen op te volgen:

1. Al zijn plasplaatsen werden gekuist met biotex en nadien nogmaals bespoten met de Ecodor producten (dit was tussen 24 november en 9 december)
2. Er hangt nu een feliway verdamper in de woonkamer en dagelijks wordt er gespoten met de feliway spray op de risicoplaatsen
3. Elke dag leg ik op verschillende plaatsen valeriaan neer
4. Er staat op ieder verdiep een waterpotje
5. We hebben er nog een aantal kattenbakken bij en een aantal zijn ook van plaats veranderd
6. Erasmus krijgt tweemaal daags een half pilletje Telizen om zijn angst te verminderen
8. Er wordt veel meer gespeeld met hen
9. Er wordt nog meer gekuffeld sinds Erasmus geen clomicalm meer krijgt (dit dus sinds Marcellina's bezoek)

Edit: voor honden werkt de feliwayverstuiver niet omdat het de feromonen van een kat nabootst. Deze geven een kat een veilig gevoel maar een hond heeft er niets aan.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:21

Je hebt gelijk welshcobfan. tijden veranderen en rome is ook niet in 1 dag gebouwd. Ergens tussen mijn berichten staat een link naar het kattengedragsforum. Op dat forum is ook een speciale afdeling over sproeien. Misschien dat je daar terecht kan voor info.

Angelsditch, wat fijn dat ze tot nu toe droog is gebleven.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:58

Tja als je je katten een mep verkoopt kan je inderdaad reacties verwachten van mensen die het daar niet mee eens zijn. Ook ben je niet van plan om iets met de nuttige berichten waarvan ik er inmiddels 3 Haha! heb geplaatst te doen.

Hierin staat dat wat jij doet zo ongeveer het slechtste is wat je kan doen.
Mag ik je vragen waarom je geen andere methode wil gebruiken?

All those who believe in psychokinesis raise my hand.

Ragebol1977

Berichten: 2530
Geregistreerd: 09-11-07

Re: Plassende poes... ik weet niet meer wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:28

Dat lijstje was in opdracht van een gedragstherapeut en die mensen hebben dat opgevolgd. En het heeft gewerkt.
Maar goed, het kost meer tijd, energie en moeite als een dreun uitdelen dat ben ik met je eens. Misschien houden die mensen wel belachelijk veel van hun kat.

All those who believe in psychokinesis raise my hand.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Froukje, Lena82, noordje, ogidni, ryukapple en 154 bezoekers