Niet helende wonden. Ideeen? Zalven? Oplosbaar hechtmateriaa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Niet helende wonden. Ideeen? Zalven? Oplosbaar hechtmateriaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-08 23:17

Ben op zoek naar wat ervaringen van andere mensen met soortgelijke problemen. (eigenlijk honden Knipoog ) of ervaringdeskundigen zoals DA, assistentes enz.

Mijn hond heeft altijd de fijne hobby overal doorheen te rennen en daarbij zich dus te verwonden. Nu heeft hij 4 maand geleden zijn achterpoot opengehaald aan de voorkant precies in de knik. De boel natuurlijk onstoken. Werk zelf bij een DA en hond is gelijk op de AB gezet en in verband gepakt met antibiotische zalf. Daar mijn hond zich niet zo goed gedraagd in onze praktijk ben ik een maand later naar een kliniek gegaan daar het niks beter werdt. Inmiddels 2 AB kuren en een DA die niet meer weet wat ermee te doen.

In de kliniek is de wond verder geopend en schoon gespoeld daar het verdacht op een vreemd voorwerp. Binnenhuids gehecht. Deze hechtingen zijn niet opgelost maar kwamen stukje voor stukje naar buiten door de wond. Na 2 maand was alles zo'n beetje eruit. Tot die tijd AB en Clindacutin wondzalf.

Ben daarna begonnen met Prontosan Gel en daar ging de wond grotendeels goed mee dicht. behalve in die knik. Vetramil geprobeerd. nekrolytan. Niks helpt. Inmiddels is de wond nog steeds open en wordt niks beter. 5 dierenartsen die het niet meer weten. Ook zonder verband geprobeerd. Wond knapte nog verder open.

Iemand nog suggesties over wondzalven enz. ? elk idee is welkom. Mogen ook ideen zijn die normaal bij mensen worden toegepasd. Ben bereid uit te proberen.

Zijn wondheling is sowieso bar slecht. Naar aanleiding daarvan bloed onderzocht maar alles is helemaal goed. Homeopathie hebben we geprobeerd.

Ben heel benieuwd.



Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Niet helende wonden. Ideeen? Zalven? Oplosbaar hechtmateriaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-08 16:14

Mistic schreef:
Mijn DA heeft Wonder Dust Wound Powder van Farnam bij mijn paard gebruikt. Dit heeft ontzettend goed geholpen.

Citaat:
Speciaal verzorgend en bloedstollend poeder te gebruiken voor wonden, sneetjes,
en schaafplekken.
Te gebruiken met of zonder bandage.
Speciaal geformuleerd voor paarden en showdieren.
Ideaal voor langzaam helende plekken en geïnfecteerde wonden.
Bevat een activator die wildvlees tegengaat.
Stopr het bloeden snel, droogt wonden snel op en houdt de heling onder controle.
Bevat ook een geurstopper die de vieze geur van vieze of geïnfecteerde wonden
verwijdert.
Zeer veel gebruikt door dierenartsen !


Ik weet alleen niet of het bij honden problemen zou geven.



Hier ga ik even achteraan. Dank je wel.

Mindfields@ ik ga Propolis nu uitproberen. Dank je wel.

De wond moet in ieder geval bedekt blijven daar hij alles kapot trekt. Helaas kan hij geen kap op. Hij draait dan helemaal door en verwond zichzelf daar alleen nog maar meer mee. Verband laat hij gelukkig zitten.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Niet helende wonden. Ideeen? Zalven? Oplosbaar hechtmateriaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-08 23:35

Rust is een groot probleem. Het gaat om een Duitse herder in de africhting. Die dus volop getraind is en die je niet zomaar even stil legt. Advies is dus voor de verdere gezondheid wel blijven bewegen wat natuurlijk niet bevordelijk is voor de poot. Hij loopt trouwens gewoon normaal en lijkt er geen pijn aan te hebben.

Honingzalf heb ik al geprobeerd. vetramil is op honingbasis. maar daar werdt het eerder slechter van als beter. Het is echt een ellende met hem. Huilen

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Niet helende wonden. Ideeen? Zalven? Oplosbaar hechtmateriaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-08 10:13

Zink en dergelijke krijgt hij al zeker een maand. Daarnaast extra vitaminen, sporenelementen en mineralen.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Niet helende wonden. Ideeen? Zalven? Oplosbaar hechtmateriaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-08 09:59

Ik ga in ieder geval Propolis gebruiken. In en uitwendig. Als goed is krijg ik het vandaag binnen.
De hond krijgt al een soort MSM.

Korstjes en dergelijke zit er niet. De wond is wat dat betreft heel mooi. Geen wildvlees niks.
Violespray is me te agressief. Dat durf ik niet aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pony33 en 66 bezoekers