Omdat CoCo niet echt tam was en wij hem tam wilde krijgen moest hij dus van zijn verheven positie af.. Door hem lager dan jou te plaatsen komt dat dus vanzelf! in zijn belevenis sta ik dus boven aan de rangorde en heeft hij te luisteren naar mij ipv ik naar hem!
Als ik hem nou op mijn schouder zal zetten, zal hij zich wederom verheven voelen boven mij. met gevolg dat hij mij zal bijten of lelijk zal doen omdat hij mij dan de baas is!!
Ditis niet iets wat ik zelf verzin hoor. Dit zijn de tips en trucks die ik op verschillende forums gekregen en gelezen heb.
Voor mensen die dus altijd maar gebeten worden is het dus ook raadzaam om de stokken in de kooi zo laag mogelijk te plaatsen en te zorgen dat je niet rond gaat sjouwen met je vogel op je schouder. Daar komt bij dat het bij bijtende vogels nog eens levensgevaarlijk is.. Hoe denk je dat die piraten met papegaai op de schouder ee oog verloren hebben

hihi
Jilletje schreef:zoeen hebben wij ook gehad maar weer terug naar de kweker gebracht omdat dee vals was (kwam daar voor bij andere mensen vandaan) hij viel beau steeds aan en plukte de veren uit zn bast, nu hebben we coco, dat klimrekje waar ie op zit hebben wij ook !!!tis een groot suc6 hier
aaaa arm beest. Zielig vind ik dat altijd als ze zo vals zijn. Vaak is het een vorm van macht of een vorm van onzekerheid...

Ja hij heeft voor buiten op dit moment een standaart!! We zijn aan het kijken voor een echte speelboom