Hond hersenbloeding? Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Hond hersenbloeding? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-08 19:02

Hoi,

Daarnet ging ik met onze 6-jarige Boxer en onze andere hond wandelen toen ik bij de Boxer opeens zag dat zijn linkerwang helemaal slap hing. Hij hijgde, had zijn tong dus uit zijn mond en de andere ''wanghelft'' gewoon opgetrokken, lachend zegmaar. Ook traande zijn linkeroog en nouja, die hele helft leek gewoon slap te hangen.. :|

Kan dit een hersenbloeding zijn? Ik heb de dierenarts al gebeld, we kunnen over een halfuur terecht.

Hoe gevaarlijk is dit? Nagelbijten / Gniffelen Moet hij nou aan de bloedverdunners? Ik wil ook geen overhaaste conclusies trekken maar dit is denk ik de meest voor de hand liggende.

Alvast bedankt,

Groetjes, [***]


Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Hond hersenbloeding? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-08 19:05

Hmm daar heb ik niet echt op gelet. Als het zo warm is loopt hij altijd maar een beetje te sloffen eigenlijk... Scheve mond
Bedankt.

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Hond hersenbloeding? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-08 19:10

Dat dacht ik dus ook al Nagelbijten / Gniffelen
Maarja, ik snap ook wel dat er meer mensen bellen die eigen conclusies trekken en alles erger maken dan het is.. :|

Ik hoop dat ik dat ook gedaan heb, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zomaar de dierenarts bel.. Nagelbijten / Gniffelen


Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Hond hersenbloeding? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-08 23:07

Dankjullie voor het medeleven Lachen

Het gaat goed met Macho Ja
Afbeelding

Hij heeft inderdaad een lichte hersenbloeding gehad, daardoor is het ook alleen bij de verslapping van de spieren in zijn gezicht gebleven en is hij niet omgevallen o.i.d. De dierenarts heeft hem een spuitje gegeven (ze zei niet hoe het heette) om de druk in zijn hoofd op dit moment in ieder geval weg te halen, omdat de kans op herhaling binnen 24 uur groter is. Aan Macho zelf merk ik niets, hij heeft daarnet gegeten en is lekker aan het slapen. Gelukkig maar dat het zo is afgelopen, maar ik voel me er nog steeds niet helemaal lekker bij tot hij morgenochtend weer lekker naast me in het bos wandelt hoor.. Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat ik maar een wekkertje zet vannacht dat ik even bij hem ga kijken Ja

Nogmaals bedankt voor de reacties.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, snorkel1986, Temeraire en 116 bezoekers