Gewicht kittens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Gewicht kittens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 20:56

Wij hebben regelmatig kittens in huis, normale HTK-katjes dat wel. Maar die wegen als ze 7 weken zijn al wel tussen de 600 en 700 gram. Toen wij ons Balineesje kregen als kitten van 6 weken oud ( ja erg vroeg, maar volgens de fokster kon dat), woog zij 650 gram. Dus ik denk dat die kittens nogal licht zijn.
Heeft de moeder genoeg melk ? Krijgt die moederpoes wel goed te eten (van goede kwaliteit)? Is het grut ziek geweest?
Wat is de reden dat ze zo'n achterstand hebben?
Wij hadden vorig jaar een moederpoes met 5 kleintjes en zij voedde ze heel lang zelf, maar met 4 weken kregen de babies wel bijvoeding. De moeder kreeg ook regelmatig lamshart ( goed voor de darmen), gekookte vis en allerlei lekkere gezonde dingen, want de babies zogen haar leeg, dus ze had dat wel nodig. De kleintjes groeiden als kool, zagen er heel glimmend en glanzend uit. Toen de babies groter waren voerde ik hun ook lamshart. Vingers aflikken Een hele lamshart laten ontdooien en dan in kleine stukjes snijden! Ik kon niet met blote benen bij het aanrecht staan; ze hingen met z'n allen in mij!
Ik vind het toch wel vreemd dat ze zo licht zijn die kittens. Zijn ze echt 7 weken oud? Niet 5 weken of zo?

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.
It's easier to leave than to be left behind- R.E.M. -leaving New York
Irma, my star in heaven 23-05-1990 - 27-05-2019


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, YandexBot en 54 bezoekers