ontsteking aan oog (kat) medicijnen werken niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

ontsteking aan oog (kat) medicijnen werken niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-08 20:34

Ik heb een probleem met onze perzische poes.
Omdat haar ogen overmatig tranen komt het regelmatig voor dat ze ontstoken zijn. Op dit moment is haar slijmvlies dik en rood en houdt ze haar rechteroog (het meest aangedaan) dicht. Ik vind het echt ontzettend zielig voor haar.

Ik krijg regelmatig zalfjes mee van de dierenarts die ik in haar oog kan smeren. Maar geen van allen werken. Ik heb het idee dat het spul de klachten alleen maar erger maakt. De dierenarts wimpelde een vorm van allergie weg, maar die optie is voor mij nog steeds open. Ik heb het spul nu al zeker 2 maanden niet gebruikt maar nu is de oogontsteking toch wel heel erg aan het worden.

Ik vroeg me af of ik misschien een huis tuin en keukenmiddeltje kan gebruiken? Uiteraard maak ik het oog dagelijks schoon. Werkt het misschien om haar oog af te vegen met lichte kamillethee? Of zijn er nog andere middeltjes?

Mochten de klachten niet verdwijnen zal ik van de week wel weer bij de dierenarts staan.



Kims

Berichten: 977
Geregistreerd: 29-11-04

Re: ontsteking aan oog (kat) medicijnen werken niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-08 17:01

Ik weet eerlijk gezegd de namen van de medicijnen niet meer. Dexamethazon komt wel bekend voor... Ik heb nu 3 verschillende zalfjes geprobeerd (4 merken) en niks werkt. Er is inderdaad al uitgebreid naar haar ogen gekeken hoor, het is gewoon een typisch perzenprobleem inderdaad. Er groeien geen haartjes in, maar haar traanbuizen zijn niet aanwezig. Ze kunnen dus ook niet doorgeprikt worden Knipoog Het probleem is dus dat de tranen niet altijd weglopen waardoor de prutjes in haar ogen blijven hangen. Ik maak het regelmatig schoon, de poes zelf ook, maar het is niet voldoende helaas!

Dus kamillethee zou werken?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ComscoreBot, Eliana, GoogleAdsense, Selina en 106 bezoekers