Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 14:42

x_Mliss schreef:
Nou een schop geven helpt niet dan valt hij alleen maar meer aan.
En schoenen aan trekken?
Ik ben in me eigenhuis en dan zou ik niet meer zonder schoenen kunnen lopen door die ...... hond.
Beetje raar vind je niet.


Ik heb een paar keer de engelse foxterriers van familie te logeren gehad: moeder en zoon. De moeder is al een oudje en kreeg speciaal voer mee. Zoon vond dat natuurlijk veel lekkerder dan zijn eigen voer en sprong op de bak van zijn moeder af.
Aangezien mijn eigen hond een allergie heeft en die alleen lam en rijst brokken kreeg, was ik dus 3 honden met alledrie ander voer aan het voeren. Mijn hond had ik al opgesloten in de bijkeuken en moeder en zoon zaten allebei in de keuken, de een aan de ene kant van de keuken en de ander aan de andere kant. En ik ertussen in. Ik heb Mickey wel 3,4 keer terug geduwd naar zijn eigen bak, toen hij opeens flipte en mij in mijn slof beet. Niet om te waarschuwen, nee, meteen hard. Nou, dan ben je bij mij dus aan het verkeerde adres. Ik heb hem meteen een schop verkocht, maar ....toen ging hij helemaal door het lint en viel mijn voeten/benen echt aan. Dus ik nog een schop gegeven. Toevallig kwam net mijn dochtertje de keuken binnen (net waar ik de hond heen shuttelde) en die werd dus ook in haar broek gebeten. Nou...toen was de bok pas echt vet!! Als een woeste stier Duivel ben ik al scheldend achter de hond aan gegaan de kamer in....en toen pas kwam hij weer tot bezinnen....en dook hij in elkaar.

We hadden echt even een meningsverschil over wie de baas in huis was. Ik heb hem nog even boos toegesproken, totdat hij zijn blik afdraaide. Voor die dag heeft het geholpen.

Het was echt een machtsspel wat even uitgespeeld moest worden. Hij is gewoon ontzettend dominant.

Zo heeft hij mijn Bull-terrier (die 3 keer zo zwaar is) eens uit jaloezie aangevallen. Babe dook van schrik tussen mijn benen en zat alleen maar de aanval met opengesperde bek, oogjes dicht, staart tussen de benen, af te weren (en dat noemt men nou zo'n gevaarlijke hond Gestoord ). Aangezien Babe een beetje erg zwaar is om even op te tillen en die rottige Mickey zo snel als water was en al mijn schoppen doel misten, heb ik echt zitten timen......NU en toen heb ik hem aan zijn nekvel opgetild toen hij Babe weer aanviel. Alleen ....zijn vel was net elastiek...en al bungelend draaide hij zijn kop naar mijn hand en beet me tot bloedens toe.

Toen heeft hij accuut vliegles gehad. Ik heb hem echt weggeslingerd Clown . En ...uiteraard toen weer achter hem aan, weer mijn voeten aanvallen. Het was echt een gifkikker Koe . Uiteindelijk ben ik dus naar de dokter kunnen gaan om tetanus spuiten te kunnen halen (3 in totaal). En ik ben niet echt gek op spuiten.

Maar goed...dat heb je dus met een heel dominante hond, die echt de baas over je wil spelen. En dan hebben ze aan mij de verkeerde Boos! . Ik hou van honden, maar ze hebben niet te bijten.

Ik denk toch dat je moet laten voelen dat hij je niet zo maar mag bijten, maar misschien is het idd een vertrouwenskwestie. Waarom schrikt de hond als jij je voet verzet. Is hij misschien doof of hoort hij niet goed waardoor hij schrikt?
In mijn 1e verhaaltje is gewoonweg duidelijk dat de hond niet accepteerde dat ik hem bij het "lekkere" voer van zijn moeder weghield.
In jouw geval zou er idd wel eens iets heel anders aan de hand kunnen zijn.
Maar dat zul je zelf toch het beste kunnen beoordelen.

Toen onze vorige hond ouder werd en niet meer zo goed kon horen, schrok ze ook wel eens als we haar opeens aaiden. Ze beet dan wel niet, maar zoiets kun je natuurlijk nooit uitsluiten. Uit schrik kan zoiets natuurlijk altijd gebeuren.


Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: Bloed eigen hond die door bijt in me voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:23

Nakisha schreef:
Oei Isabonny... jij bent een lichamelijke strijd aan gegaan met een dominante hond. Mazzel dat dit nog een relatief klein ras was... een groter ras had je, letterlijk, kunnen doden!
Pas altijd op als je een lichamelijke strijd met een hond aangaat... het is erg gevaarlijk.



Haha! Ik zal dit ook echt niet met een Rotweiler proberen Haha! .
Ik weet ook niet wat ik zou hebben gedaan als het een rotweiler was die me een knauw had gegeven omdat ik hem bij het voer van zijn eigen moeder wilde weghouden! Ik denk eigenlijk niks. Maar ik zou hem ook niet meer in huis willen. Een grote valse hond mogen de mensen zelf houden! Die hoef ik niet te logeren. Een kleintje kan ik nog wel aan Clown .

Ik heb ook tegen mijn schoonzus gezegd, dat als de hond nog een keer zou bijten, dat ze dan maar eens moest gaan nadenken over wat ze met hem moest doen. Een grote hond die bijt krijgt een spuitje. Een kleine niet? Omdat die niet zoveel schade aanrichten? Hij had mij goed tot bloedens toe in mijn hand gebeten. Zelf hebben ze 2 kleine kinderen. Ik vind het maar gevaarlijk. Kinderen spelen zelf vaak op ooghoogte van de hond. Als ze in het gezicht gebeten worden, dan zijn ze voor hun leven verminkt. Mijn schoonbroer heeft zelfs op een gegeven ogenblik gedacht dat ze de hond maar moesten laten inslapen. Hij was zo ontzettend dominant en dan nog een echte terrier....stronteigewijs. Hij heeft een paar cursussen gehad, luisterd ook best goed....totdat hij een andere hond ziet. Of een kat...dan is ie helemaal foetsie. Dan kun je roepen wat je wilt, dan rent hij als een dolle achter de kat aan.

Ik denk toch ook dat het met zijn opvoeding te maken heeft. Hij ligt thuis altijd op de bank. Naar mijn mening is dat de plaats van de baas, de hogere in rangorde. En dan mag ie ook nog soms mee nar boven, met het vrouwtje mee in bed. Nou dat is helemaal funest voor zo'n dominante hond.


Je moet niet van me denken dat ik alles hardhandig oplos. Zo ben ik niet hoor! Haha!

Toen wij aan een Bull-terrier begonnen, hebben we haar heel voorzichtig opgevoed (met zachte hand, maar wel consequent). We zaten ook met een kind van 5 jaar, dus je zit niet op bijt-ongelukjes te wachten. Gelukkig was onze dochter al met een andere hond opgegroeid, dus ze wist wat ze wel of niet mocht doen en...ze voelde al heel snel dat puppytandjes heel scherp zijn. En omdat deze dus zo scherp waren, hebben we echt alle bijt- en trekspelletjes vermeden. Dat stond trouwens ook in het opvoedingsboek voor de Bull-terrier, dat je beter geen trekspelletjes met hem kon doen. Vooral als je een dominante hond hebt moet je dat niet doen. Nu is Babe heel onderdanig, een beetje te onderdanig, dus misschein zijn we wat te voorzichtig geweest met haar opvoeding. Toch ben ik blij dat ze zo is. Op de hondencursus werd ze een keer door een Jack Russel aangevallen, als ze had teruggebeten dan was er geen JR meer geweest. En dat geeft toch meteen weer zo'n negatieve naam aan dit ras. Ze heeft er niks aan overgehouden, want ze weert alles af met haar dikke keiharde eierkop Haha! waar alles op afschampt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers