Poes krabt aan lederen stoelen. Help.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Poes krabt aan lederen stoelen. Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:21

hier krijg ik altijd kippenvel van....mensen krijgen nieuwe meubels, en dat moeten de katten maar weg...want stel je voor dat onze meubels beschadigen!
Als je je katten goed opvoed en verzorgd hoeft dat helemaal niet. Dus consequent zijn, straffen als ze eraan willen krabben (waterspuit, stem verheffen) en zorgen voor een goede krabpaal. Een kat moet tenslotte wel zijn nagels kunnen bijhouden.

En de kat wegdoen omdat hij een huidziekte heeft en daardoor duur voer moet vind ik helemaal triest.

Ik wil jou hier helemaal niet mee aanvallen hoor, want jij kan er niks aan doen, maar ik vindt dit zo erg.


Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Poes krabt aan lederen stoelen. Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 22:24

oja en over die onbekende huidziekte, ik zie dat ze kaal wordt, de kat van mijn moeder had dat ook, verloor ineens haar en kreeg ook wondjes zomaar enzo, en die is onderzocht, blijkt een nierziekte te hebben. Nu moet hij iedere dag een pilletje en speciale brokjes. Maar hij ziet er nog steeds piekerig uit
Maar misschien dat jullie kat dat ook heeft.


Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:09

ymneuss schreef:


Als ze af en toe brokjes van onze andere poes eet, zie je de verschijnselen meteen. Korstjes, nog meer brraken enz. enz.

Maar ik ga iig vers vlees proberen!



ik ga het weer zeggen, ik denk echt dat ze het aan haar nieren heeft. Wat jij beschrijft is hetzelfde als wat mijn moeders kat (nierpatient) heeft! En ze mag dan juist geen vers vlees!!
Ik zou gewoon een bloedtest laten doen. (als je nog langer plezier van haar wilt tenminste..)

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 16:25

Chrystal-gek schreef:

En waarom zou ze dan
juist geen
vers vlees mogen?
Waarom wel brokjes met graan en kleur geur smaak en houdbaarsheidstoffen? Wat juist belastend is voor een kat?
En nee, bij versvlees zit die troep niet toegevoegd.
Neem trouwens aan dat als ze naar de DA zijn geweest, deze hier ook op heeft getest en dit uitgesloten was.

) .


Je snapt niet wat ik bedoel....
Waarom ze geen vers vlees mag? Vraag de dierenarts!

Die van mijn moeder staat op een speciaal streng dieet. Dus geen vers vlees, maar ook geen 'gewoon' kattenvoer.

Snap?

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 18:32

joyceje13 schreef:


je klinkt nogal aanvallend tegenover Marye78, maar de moeder van Marye78 heeft een kat die dezelfde verschijnselen had en heeft er dus ervaring mee. Ik bedoel er niet mee dat jij er niks vanaf weet, maar dat je mischien eens rustig moet luisteren naar wat ze zegt.
Het gaat hier namelijk om erachter te komen wat de kat heeft en het op te lossen! (ik bedoel het niet aanvallend en niet alleen naar jou , want er zijn vaak mensen die onder elkaar in discussie gaan en het probleem dan nog niet is opgelost. Dan heb je een topic van met gezeur!)

[/quote]

Dank je. Dat is precies wat ik bedoel.
Waarom die dierenarts dat zegt? Weet ik het, maar hij heeft er een opleiding voor gedaan dus daar zal dan wel een kern van waarheid in zitten.

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Poes krabt aan lederen stoelen. Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 00:26

Chrystal-gek schreef:
joyceje13 schreef:
je klinkt nogal aanvallend tegenover Marye78, maar de moeder van Marye78 heeft een kat die dezelfde verschijnselen had en heeft er dus ervaring mee. Ik bedoel er niet mee dat jij er niks vanaf weet, maar dat je mischien eens rustig moet luisteren naar wat ze zegt.
Het gaat hier namelijk om erachter te komen wat de kat heeft en het op te lossen! (ik bedoel het niet aanvallend en niet alleen naar jou , want er zijn vaak mensen die onder elkaar in discussie gaan en het probleem dan nog niet is opgelost. Dan heb je een topic van met gezeur!)

Oh, dat was geen aanval hoor, alleen mijn visie op dat wat zij zegt.
Met daarbij vragen waardoor ik hoopte dat zij na ging denken over wat zij beweerd.
Want ik vraag mij af of zij wel weet wat vers vlees voeren inhoudt.
Mijn advies is om met zulke problemen juist dan op vers vlees over te stappen, haar advies juist dan niet.
Maar ze kan niet met zinnige argumenten komen om het juist dan niet te geven.

Marye78 schreef:
Dank je. Dat is precies wat ik bedoel.
Waarom die dierenarts dat zegt? Weet ik het, maar hij heeft er een opleiding voor gedaan dus daar zal dan wel een kern van waarheid in zitten.

Kern van waarheid? Sorry, maar niet over het voer mi.
Ik snap wel wat jij bedoeld, maar ik ben het er niet mee eens.
Als een kat last heeft van zijn nieren moet je juist niet de organen extra belasten door brokken te geven waardoor de organen harder moeten werken om de overtollige afvalstoffen te laten verdwijnen.
En dat doe je als je brok geeft.
Vers vlees heeft die overtollige belasting niet.
Want een kat is een carnivoor, een vleeseter dus. Die kan weinig tot niks met granen en kleur, geur, smaak en houdbaarheidsstoffen helpen de organen het ook niet makkelijker te maken.

Daarom mijn advies om de kat op versvlees te zetten, of het nou een voedselprobleem is of een nierziekte (wat vaak ook door het voer komt).
Als jij dat betwist kom dan met zinnelijke tegenargumenten en antwoorden op mijn vragen en niet met loze opmerkingen (jij bent met mij de discussie aan gegaan, jouw Da niet met mij en ik niet met hem, heb ik ook geen behoefte aan overigens).
Daar heeft niemand wat aan en wordt het alleen een wellus-nietus spelletje.

En nogmaals, TS is bij de Da geweest, zal er dan niet getest zijn op de nieren?
Iedereen moet zelf weten wat ze hun dieren voeren, maar kom dan niet met argumenten die nergens op slaan.



ehm sorry hoor, maar ik ben niet met jou een discussie aangegaan, ik had het tegen TS, en jij quote mijn berichten.
En ik heb ook totaal geen zin om hier over te discussieren, ik heb TS aangegeven dat de klachten van haar kat overeenkomen met een andere kat, die toevallig een nierziekte heeft. Ik wil er verder niks mee zeggen ofzo.
En ja, wij geloven de dierenarts. En ja, de kat doet het er goed op. Dus gaan wij verder niet zoeken naar andere oplossingen als vers vlees.

En als jij vindt dat ik loze opmerkingen plaats, meid, waarom reageer je dan steeds op mij?

Marye78

Berichten: 5025
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Grave

Re: Poes krabt aan lederen stoelen. Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:33

Chrystal-gek schreef:
Marye78 schreef:
ehm sorry hoor, maar ik ben niet met jou een discussie aangegaan, ik had het tegen TS, en jij quote mijn berichten.
En ik heb ook totaal geen zin om hier over te discussieren, ik heb TS aangegeven dat de klachten van haar kat overeenkomen met een andere kat, die toevallig een nierziekte heeft. Ik wil er verder niks mee zeggen ofzo.
En ja, wij geloven de dierenarts. En ja, de kat doet het er goed op. Dus gaan wij verder niet zoeken naar andere oplossingen als vers vlees.

En als jij vindt dat ik loze opmerkingen plaats, meid, waarom reageer je dan steeds op mij?


Voordat je ook maar een reactie in dit topic geplaatst had, stond mijn advies om op vers vlees over te stappen er al.
Jij zegt in een van jouw reacties dat je juist geen vers vlees moet voeren, waarop ik vroeg waarom dan niet?
En daar kon je geen zinnig antwoord op geven (nee, vraag de Da als ik jou vraag hoe je bij die bewering komt vind ik niet zinnig).
En waarom ik reageer op jouw bewering?
Omdat ik niet graag zie dat onjuiste beweringen als juist worden aangenomen.
Om het dus recht te zetten.



wat een gezeur zeg...weet je wat? je hebt gelijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Emj_23, Escada, Esplen, Gaabje, GrapeshotBot, hokke, Jorex, MissMarije en 146 bezoekers