ik heb een cavia, maar de laatste paar dagen ligt mijn cavia alleen maar in het hok het lijkt erop dat hij dood ligt, maar dan slaapt hij gewoon, hij is heel fris en rend gewoon door het hok, en eet en drink gewoon. wanneer ik hem vast hou vind hij het fijn als ik aai en gaat hij er ook bij liggen.
Ik zal dit topic inderdaad verplaatsen naar beestenboel.
En om je vraag te beantwoorden: cavia's kunnen inderdaad soms languit slapen, bij die van mijn dochter schrik ik er ook wel eens van maar dan zie ik gelukkig dat het buikje nog op en neer gaat
Nou volgens mij hebben wel meer knaagdieren dat nu het kouder wordt in verband met winterslaap. Mijn hamster laat zich ook weinig zien die slaapt ook veel.
met mijn vorige cavia's heb ik er geen last van gehad maar het rare is, er zit nog een andere cavia in het hok bij deze en die heeft het niet, die schuilt meer onder een knaag hokje... Deze cavia die zoveel slaapt ook wel maar die ligt er helemaal breed bij. En gisteren toen ik op hem lette was hij warmer dan mijn andere cavia, terwijl ze lekker in huis staan en kunnen het niet koud hebben....
ik heb zelf een ander gevoel.... ik heb zo ontzettend veel cavia's gehad waarvan zwakke en sterke, maar vanmiddag merkte ik dat hij niet zo lekker in z'n vel zat, even in de gaten houden anders naar de DA, maar zelf denk ik dat hij lichte verschijnselen heeft van verlamming...
Voer je hem wel met speciaal caviavoer met toegevoegde vitamine C? Als ze te weinig vitamine C binnenkrijgen kunnen ze rachitis (Engelse ziekte) krijgen en dan raken ze verlamd.
Ja daar denk ik zelf ook aan, maar gisteren was die niet zo fit later heb ik een appel bij ze in gedaan, even vastgehouden (vond die heerlijk) en toen was hij weer helemaal vrolijk en gaat het heel goed, hij loopt weer en maakt weer geluid, en vandaag gaatr het helemaal super, maar ik kijk het nog aan, en ik ben zo als ik het niet vertrouw ben ik zo bij de DA
al mijn cavia's doen dat. echt helemaal lang uit achterpootjes helemaal naar achteren en plat op je zij met je ogen dicht zo liggen die van mij vaak genoeg lekker te slapen