Ontsnapte stier ramt persoon en springt in vijver [video]

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 22:20

12 oktober 2009

ZAANDAM - Een persoon is maandagmiddag op de Albert Heijnweg in Zaandam gewond geraakt door een ontsnapte stier. De traumahelikopter was onderweg om eerste hulp te verlenen. Het slachtoffer zou in zijn poging om het dier te vangen, geraakt zijn door het beest. De stier, afkomstig uit een Islamitisch slachthuis, sprong in de vijver van het Albert Heijn hoofdkantoor.

Intussen probeerden ongeveer acht medewerkers van het slachthuis de stier te vangen. Dat ging volgens omstanders op een dieronvriendelijke manier. 'Met touwen probeerde men het dier mee te slepen. Maar de stier werkte niet mee en viel van trappen af. Door vermoeidheid lag de stier uiteindelijk op de grond. Eén van de medewerkers ging toen op de ballen van de stier staan', aldus één van de omstanders.

De politie wilde een einde maken aan het lijden van de stier en riep de medewerkers van het slachthuis een halt toe. Een dierenarts zou ter plaatse komen om het dier met een verdovingspistool neer te schieten. Maar op hetzelfde moment stond de stier op en kon hij alsnog naar het slachthuis vervoerd worden.

Voor foto's en video: zie oorspronkelijk artikel.
http://www.webregio.nl/zaanstreek/regionaal-nieuws/artikel/512380/persoon-gewond-door-ontsnapte-stier-zaandam.aspx

bron: http://www.webregio.nl

colunder

Re: Ontsnapte stier ramt persoon en springt in vijver [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:03

Arm dier!!!
En dan wordt hij na deze marteling ook nog eens ritueel geslacht.
vreselijk hoe er soms met dieren omgegaan wordt.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:05

nou inderdaad! :(

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:08

Wat een achterlijke idioten!!!

Ik snap niet dat de politie niet ingrijpt. Echt te belachelijk voor woorden! Hoe dat dier, aan het eind van dat filmpje uitgeput van die trap afdonderd...

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:09

Mja maar heb je zelf ooit geprobeerd een stier daar weg te krijgen? Wens je succes!
Ik snap wel dat het beter had gekunt, maar je krijgt een koe of stier echt niet 123 het water uit. Ze geven vrij makkelijk op en beest moest daar toch weg.
En er was volgens mij geen andere mogelijkheid dan de stier van de trap naar beneden, want volgens mij is daar geen normale afdaling.
Laatst bijgewerkt door Sanniej_ op 13-10-09 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:09

ach ja....andere normen andere waarden...wat doe je eraan?
arm beest.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:41

Idd, arm dier. Maar mag ik even opnoemen dat ik de laatste opmerking politiek uiterst incorrect vindt?

Het filmpje doet het op mijn computer niet, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het allemaal niet van een leien dakje is gegaan en dat de stier niet vrijwillig mee is gegaan nadat hij was ingestraald en er een aantal mensen liefdevol zingend omheen is gedansd. De stier heeft voor zijn leven geknokt, en als er zoveel 100 kilo echt niet meewerken, maakt het niet uit of een dier in een sloot staat of in de vijver van het hoofdkantoor van de Albert Heijn...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:46

@ Cassidy: Schiet dat beest dan meteen neer zou ik zeggen. :(

ACHTERLIJKE actie, en ik kan me -voor de zoveelste keer- weer zóó kwaad maken om dit ZIEKE gedrag van bepaalde mensen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:50

Politiek correct of niet maar ik ga er van uit dat ondertussen heel Nederland toch wel weet, dat ritueel slachten hetzelfde is als levend villen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:50

@ Marloez, de volgende keer dat jou paard in de sloot ligt, zal ik dan ook maar opperen dat ze hem meteen neer moeten schieten?

En dan weer: "ziek gedrag" en "bepaalde mensen"? Als je de commentaren onder dat videofilmpje bekijkt, waren de mensen van het slachthuis allemaal blank, kwam geen gekleurde medelander aan te pas...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 00:52

suleilitha schreef:
Politiek correct of niet maar ik ga er van uit dat ondertussen heel Nederland toch wel weet, dat ritueel slachten hetzelfde is als levend villen.

Is dat zo? Tel mij dan bij het gedeelte van dat hele Nederland die dat niet weet.
Vertel eens, hoe slachten ze Halal?

In de tijden dat er in Purmerend nog veemarkt gehouden werd, ben ik ook weleens een stier midden op de weg tegengekomen, in volle galop de Burgermeester Kooimanweg op, met de handelaar/slager/boer op de fiets erachteraan, met zijn stofjas en klompen nog aan.
Waar je met dieren omgaat, moet je er rekening houden dat deze af en toe niet mee willen werken. Of ze nu dat ritje slachthuis maken, of op de markt aan een ander worden verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 01:00

google maar eens op halal, strot doorsnijden zonder eerst te schieten. Er staan genoeg filmpjes op internet van koeien die als dwazen ronddollen door slachthuizen nadat de keel is doorgesneden en de stembanden zijn uitgerukt.
Halal betekent niets meer dan doodmaken door een keelsnede en die snede is nooit meteen lethaal. Het betekent niks meer dan een langzame dood. Zelfs als de luchtpijp finaal wordt doorgesneden kan een dier, en ook een mens, nog wel een half uur leven voordat de dood intreedt door bloedverlies. Het enige verschil is dat de ademhaling niet meer door mond en neus gaat maar door de opening die is ontstaan door de gedeeltelijke onthoofding.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 01:03

Ok, dus een stier is ontsnapt voordat hij op deze manier zou worden geslacht.
Hoe was jullie reactie geweest als het om een gewoon slachthuis was gegaan? Waarom wordt er zo fel gereageerd omdat alleen het woord Halal slagerij wordt opgenoemd? Of dichten jullie het dier eigenschappen toe dat hij kan voorspellen op wat voor manier hij de wereld uit moet?

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 01:04

dat is nog geen 10 minuutje fietsen van mijn huis af, vanavond nog langsgereden, maar niets over gehoord oid.
Snap wel dat het er dieronvriendelijk uit zien, vind ik zelf ook, maar probeer inderdaad een stier maar eens veilig ( ook voor omstanders) het water uit te krijgen. wel had ik liever toch at vriendelijker gezien :(

Waar zit dat islamitische slachthuis trouwens? weet nergens van namelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 01:05

Ter plekke doodschieten met grote kans op afkeuring van het vlees was nog het meest diervriendelijk geweest, al is het vlees van deze "bully" ook niet meer te eten zo taai door de stresshormonen die hun werk allang hebben gedaan.

Bonne appetit!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 01:14

Sanniej_ schreef:
Mja maar heb je zelf ooit geprobeerd een stier daar weg te krijgen? Wens je succes!
Ik snap wel dat het beter had gekunt, maar je krijgt een koe of stier echt niet 123 het water uit. Ze geven vrij makkelijk op en beest moest daar toch weg.
En er was volgens mij geen andere mogelijkheid dan de stier van de trap naar beneden, want volgens mij is daar geen normale afdaling.

Elke idioot snapt toch dat als je met 10 man vóór zo'n dier gaat staan schreeuwen en trekken dat ie dan niet wil??
Hoe moeilijk is het om er achter te gaan staan ipv ervoor? En waarom gunnen ze hem niet een paar minuten rust zodat ie daarna gewoon weg kan lopen ipv te kruipen?
Ik vind het weer een triest verhaal, je zou toch denken dat mensen die in een slagrij werken wel iets meer verstand van dieren hebben.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 01:19

Nu dicht jij mensen meer eigenschappen toe dan ze bezitten. Medewerkers bij een slagerij weten misschien hoe een koe of stier (of schaap/geit/whatever) anatomisch in elkaar steekt, maar van dierengedrag hebben ze denk ik weinig kaas gegeten. Waarom zou je ook, de meeste tijd krijgen ze alleen met het dier te maken als het al dood is...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 01:28

Ach onzin, die beesten worden daar toch gebracht, uitgeladen, in stallen gezet enz?
Als je dat een tijdje doet krijg je vanzelf door hoe ze zullen gaan reageren en wat dus een handige aanpak is. Maarja, er zijn natuurlijk altijd mensen die het niet intresseert en het liever op de lompe manier doen dan zich minimaal in de denkwijze van zo'n dier te verdiepen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:39

Arm ding :(:) Alleen waarom en nou gelijk op word gesprongen dat het om een Islamitische slager gaat? Zouden jullie er ook zo op springen als het om een Koosjer slager ging, of een gewone?

Jammer dat het dier zoveel stress heeft gehad en ook niet fijn voor de geramde persoon.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:58

colunder schreef:
Arm dier!!!
En dan wordt hij na deze marteling ook nog eens ritueel geslacht.
vreselijk hoe er soms met dieren omgegaan wordt.

ja indd.. zo sneu hoe het er hier aan toe gaat tegenwoordig.

solinaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:02

vond het ook verschrikkelijk om te zien.
zo leuren aan die stier en uiteindelijk als hij helemaal uitgeput is sleuren ze hem de trap op.
en dan wordt hij de trailer ingetrokken en toch nog geslacht.
vond het verschrikkelijk.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 09:03

Ik woon er vlakbij, degene die mij op zou halen met de auto om naar het peerd te gaan stond vast in de file rond het Albert Heijn kantoor.
Even voor de duidelijkheid: ik heb dit stuk niet geplaatst om een rel te ontlokken rond het feit dat het een islamitische slagerij betreft! Ik heb dit geplaatst omdat ik verbaast en geschokt was hoe er met dit dier werd omgegaan, en mijn mening wilde delen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:04

Nee dat snap ik ;) Was ook niet specifiek aan jou gericht, het staat nou eenmaal in het nieuwsbericht. Het was gewoon een vraag verder, niet om iemand aan te vallen.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:09

Even over hoe ze dat dier uit het water hebben gehaald.
Wat is daar nou zo dieronvriendelijk aan?
Zouden jullie een andere manier hebben gezien of als het een paard was (jou paard bvb) zou je toch ook niet gezegt hebben: schiet hem ter plaatste dood?
Dat hij op het einde van de trap af valt, daar kunnen die mensen toch niks aan doen? Als er een makkelijkere weg was, hadden ze die vast genomen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:23

Ik vind het nog steeds byzar dat je in Nederland, omwille van "het geloof" een dier "ritueel mag slachten". Wat suleilitha zo mooi heeft omschreven als "levend villen" :j
Slachten is 1, maar we zijn slim genoeg om ervoor te zorgen dat de dieren zo min mogelijk te lijden hebben. (ja er is nog een hoop te verbeteren)

Citaat:
Ter plekke doodschieten met grote kans op afkeuring van het vlees was nog het meest diervriendelijk geweest, al is het vlees van deze "bully" ook niet meer te eten zo taai door de stresshormonen die hun werk allang hebben gedaan.

Bonne appetit!

Hier ben ik het ook mee eens :j