Hoe zit jouw konijnenhok eruit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Hoe zit jouw konijnenhok eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 10:43

Ik ben benieuwd, ik ben zelf heel erg lang op zoek geweest naar een geschikt hok en heb dit uiteindelijk kunnen vinden op internet.

Afbeelding

En waarom? Ik vind een nachthok belangrijk zodat ze zich kunnen terugtrekken/verstoppen, een ren zodat ze een beetje het buitengevoel heeft als ze niet los loopt en lekker om zich heen kan kijken. En op deze manier heeft ze best wel wat ruimte in haar eentje.

Hoe ziet jullie hok er uit en waarom heb je dit hok uitgekozen die je nu hebt staan?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 10:55

Ik heb geen foto's maar kan het wel omschrijven. Onze konijnen zijn eigenlijk diep in hun hart binnen konijnen (watjes dus) maar ik ben zwaar allergisch en binnen houden heben we wel geprobeert van de winter uit nood maar is geen succes.

Hun oude hok was het eerste hok van de kippen 170 bij 60.
Afbeelding
Met aangebouwde extra ren eraan vast. (hint komt over een poosje te koop ;) )

Alleen in dit nachthok wilden ze niet eten en hebben we ze van de winter naar binnen moeten halen. Na veel gepruts hebben we ze nu buiten kunnen wennen aan een verblijf dat wel hun goedkeuring heeft en waar ze wel willen eten. Dit is het oude nachthok van de kippen met een extra ren ernaast en eronder.

het nachthok is zelf 130 cm lang, 80 cm diep en binnen 1 meter hoog, daarnaast zit nog een dubbel legnest waarvan we de middenscheiding hebben weggehaald. In dit hok zit een raam van 70 bij 50 cm. Aan dit hok zit nog een extra overdekte ren van 130 bij 80 bij 100 waarin we een zitplank hebben gemaakt ook. Ook kunnen ze onder het nachthok komen waardoor ze in totaal 260 bij 80 cm onder hebben en 130 bij 80 boven, plank niet meegerekend. Ze kunnen het nachthok in door een golfvorming stenen plantblok dat op zijn kant ligt en een soort springschansje vormt.. Bij regen gaan ze in het nachthok voor het raampje zitten kijken terwijl hun ren inmiddels ook volledig overdekt is. Wordt het kouder dan duiken ze met zijn 2en in de legnesten. Al willen we ook nog een huisje oid in het nachthok erbij zetten waar ze op en in kunnen .

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Hoe zit jouw konijnenhok eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:24

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:26

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 12:27

Aangezien dat topic meer dan een jaar al niet word gebruikt denk ik dat deze wel open kan blijven of anders reageren in dat topic.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:10

Afbeelding

Ik heb deze nu ongeveer een jaar. Afmetingen zijn 100x57x56, maar deze is er ook in andere varianten.
Mijn eerste (dwerg)konijn heeft hier een jaar alleen in gezeten, sinds een week zit er een tweede (dwerg)konijntje bij. Tot nu toe gaat het goed, maar wellicht dat ik in de toekomst toch een kooi met 2 verdiepingen neem.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:14

een ren van 4 bij 4 ongeveer. van kippengaas. tegen huis aan in de achtertuin. met een hol. verder helemaal betegeld, en een stukje verlaagd. daar poepen ze.
het hol is bedekt met gras.
ren is 1 meter hoog, en daarboven nog gaas dat schuin naar binnen gaat. verder wel open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:15

Sonja89 schreef:
Ik heb deze nu ongeveer een jaar. Afmetingen zijn 100x57x56,

Dit vind ik dus echt verschrikkelijk zielig, een konijn heeft ruimte nodig en frisse lucht, of mag hij overdag lekker in de tuin dollen?

Ik heb elke keer wel weer wat anders, het nu een groot buitenhok met zo'n ruif ervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:18

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:19

Chiqa schreef:
Sonja89 schreef:
Ik heb deze nu ongeveer een jaar. Afmetingen zijn 100x57x56,

Dit vind ik dus echt verschrikkelijk zielig, een konijn heeft ruimte nodig en frisse lucht, of mag hij overdag lekker in de tuin dollen?

Ik heb elke keer wel weer wat anders, het nu een groot buitenhok met zo'n ruif ervoor.

Elke keer weer wat anders voor 1 en hetzelfde konijn? Das ook niet zo verstandig hè.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:20

Hoezo is dat niet verstandig? Mn konijnen worden gemiddeld 13 jaar en ouder hoe zou dat komen dan?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:21

Ik heb hier binnen zo'n buitenhok met twee verdiepingen staan, 100x50cm en altijd zo'n panelenren er aan. 's avonds mogen ze los lopen in mijn kamer, minstens drie uur maar vaak meer. Buiten gaat hier niet, ik heb niet eens een balkon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:22

Chiqa schreef:
Hoezo is dat niet verstandig? Mn konijnen worden gemiddeld 13 jaar en ouder hoe zou dat komen dan?

Omdat konijnen het doorgaans niet leuk vinden om elke keer te verhuizen. :) Dat is niet leeftijdsgebonden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:33

O vertel eens Juul waar staat dat?
Heb je dat van een konijnenkenner?
En wat zeggen ze van jou konijnenverblijfje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:42

Chiqa schreef:
O vertel eens [naam] waar staat dat?
Heb je dat van een konijnenkenner?
En wat zeggen ze van jou konijnenverblijfje?

Eigen ervaring en een konijnenkenner die erg goed wist waar die het over had. Mijn konijn kreeg een nieuw hok en ze is heel lang gestresst geweest. Zelfde bij ons andere konijntje. Ook als het hok verschoont is moet het meteen weer helemaal naar eigen smaak ingericht worden. Lijkt mij dus dat ze het niet vreselijk prettig vinden allemaal. Maargoed, zelf weten hoor. Als jou nijnen zo oud worden zal het allemaal wel prima zijn, toch. ;) Wat ze van mijn konijnenverblijfje zeggen weet ik niet. :D

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:46

Ik verplaats mijn konijnen ook elke keer hoor, 's nachts in hun hok, overdag lopen ze buiten in het weiland, of met slecht weer in de woonkamer. Nergens geen last van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:49

MARILYN_ schreef:
Ik verplaats mijn konijnen ook elke keer hoor, 's nachts in hun hok, overdag lopen ze buiten in het weiland, of met slecht weer in de woonkamer. Nergens geen last van :)

Dat is totaal iets anders. Ik heb het meer over het schuilhok steeds veranderen.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:49

ik heb nu een best groot hok,en de konijn van me broer ongeveer het zelfde als jouwe.
we ijn nu bezig met 1 groot hok dat ze samen erin kunnen, maar wel gescheiden want ze vallen elkaar aan, het is een lang hok. 2 verdiepingen(1 konijn boven, de ander beneden.) met nachthok

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:50

Ik heb nu niet zo snel een foto van ons hok, maar wij hebben van zown gewoon houten schuurtje helemaal een hok gemaakt, met trappetjes enzo! :D Enze kunnen ook naar buiten gaan als ze dat willen, erg leuk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:51

xLiezel schreef:
Ik heb nu niet zo snel een foto van ons hok, maar wij hebben van zown gewoon houten schuurtje helemaal een hok gemaakt, met trappetjes enzo! :D Enze kunnen ook naar buiten gaan als ze dat willen, erg leuk! :D

Aah zoiets zou ik ook wel willen! Foto! Heel gaaf. :j

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:53

Ik zal vanavond even een foto hier neerzetten! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:12

Juul schreef:
Eigen ervaring en een konijnenkenner die erg goed wist waar die het over had.

Wij hebben zelf jaren lang konijnen gefokt, gingen dr mee naar tentoonstellingen, krengen waren niet dood te krijgen en super gelukkig, maken grote sprongen in hun hokken die ze hebben, sprongen die ze in een klein hokje niet kunnen maken waar de konijnen juist stijf van de stres inzitten al ins het niet van een depressie.....
Sorrie mijn konijnen krijgen ruimte, 30 vierkante meter gras, holen graven en een heerlijk groot nachthok met een bult stro.
Als ik mijn konijnen dit niet zou kunnen bieden had ik geen konijnen gemogen van mn familie :)
Nee maak je vooral geen zorgen om stres, zou mee eerder zorgen maken om het welzijn van jou diertjes.
Konijnen hebben ruimet nodig, moeten kunnen graven, heb je ooit een konijn een vreugdespong zien maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:15

Chiqa schreef:
[naam] schreef:
Eigen ervaring en een konijnenkenner die erg goed wist waar die het over had.

Wij hebben zelf jaren lang konijnen gefokt, gingen dr mee naar tentoonstellingen, krengen waren niet dood te krijgen en super gelukkig, maken grote sprongen in hun hokken die ze hebben, sprongen die ze in een klein hokje niet kunnen maken waar de konijnen juist stijf van de stres inzitten al ins het niet van een depressie.....
Sorrie mijn konijnen krijgen ruimte, 30 vierkante meter gras, holen graven en een heerlijk groot nachthok met een bult stro.
Als ik mijn konijnen dit niet zou kunnen bieden had ik geen konijnen gemogen van mn familie :)
Nee maak je vooral geen zorgen om stres, zou mee eerder zorgen maken om het welzijn van jou diertjes.
Konijnen hebben ruimet nodig, moeten kunnen graven, heb je ooit een konijn een vreugdespong zien maken?

Ik geloof best dat jou konijnen er prima bijzitten, alleen hun slaapplaats verplaatsen is gewoon niet zo goed. Dat is hun territorium, hun thuisbasis, en dat houden ze graag zo.

Ik maak me ook zorgen om het welzijn van mijn diertjes, heb ik gezegt van niet?

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:18

Onze konijntjes zitten op dit moment binnen in een grote binnenhok.Alleen wil ik ze toch liever buiten hebben, Maar probleem 1 duikt al op... Heb alleen een balkon. Probleem 2 mijn balkon is zeer smal maar ontiegelijk lang.Dus dat wordt zelf timmeren.Ik wil alleen een hok mijn balkon is al afgezet met dikke kippengaas, dus ze kunnen er niet vanaf of onder de reling door.Dus alleen een nachthok met uitloop tot het hele balkon.Ik zelf maak namelijk geen gebruik van me balkon ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:20

theelichtje_ schreef:
Onze konijntjes zitten op dit moment binnen in een grote binnenhok.Alleen wil ik ze toch liever buiten hebben, Maar probleem 1 duikt al op... Heb alleen een balkon. Probleem 2 mijn balkon is zeer smal maar ontiegelijk lang.Dus dat wordt zelf timmeren.Ik wil alleen een hok mijn balkon is al afgezet met dikke kippengaas, dus ze kunnen er niet vanaf of onder de reling door.Dus alleen een nachthok met uitloop tot het hele balkon.Ik zelf maak namelijk geen gebruik van me balkon ;-)

Dus je zoekt een klein nachthokje waar ze kunnen schuilen? Op www.bunnybunch.nl hebben ze ook zo'n klein schuilhokje voor niet heel veel geld. :j